hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - merklig annonse
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 merklig annonse
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

SuuperTerna

» VIP

Skrevet - 18/05/2006 :  18:22:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe.. må nesten le litt;) men uannsett så kan jo hvem som helst se den (uten at den er anonym) på finn? så jeg sjønner ikke hva som er problemet? hun burde kansje tenkt litt over hva hun skrev i annonsen før hun la den ut da? Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 18/05/2006 :  19:09:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
problemet er at vi diskuterer den her... Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 18/05/2006 :  20:26:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ikke noe sånn altfor spesiell grunn til at jeg la ut emne men
sjønnte ikke helt det med den steilinga jeg heller=S har de lært opp ponnien til å steile når de slår den? *forvirra*

Opprinnelig postet av ~~Terna&Lille Gutt~~

Det med steilinga mener hun at om du kjøper hesten må du ikke slå den om den steiler, for det er bare noe den er blitt opplært til.

Men til poenget; Dårlig annonse med mye negative ting som ikke hører hjemme i bra hestehold, deriblandt lære å steile og presse hesten til å hoppe....

Gå til toppen av siden

belinda1982

» VIP

Skrevet - 18/05/2006 :  20:36:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebelinda1982  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebelinda1982  Svar med kopi av melding
Litt merkelig denne ja.
Men hun mener nok godt med det hun skriver.
Hun sier at hesten kan steile på komm.Hun er nok redd noen vil "ta" hesten eller kanskje slå den hvis den steiler..
Noe den bare gjør på kommando..
Belinda

http://www.belinda1982.piczo.com Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  20:56:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
men i sprang har jeg presset ho til og hoppe ca. 110

Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  20:56:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
men i sprang har jeg presset ho til og hoppe ca. 110

Gå til toppen av siden

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  21:13:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
merkelig annonse, men innmari søt ponni....:)

mange rare annonser på nettet da... det står generelt VELDIG dårlig til med rettskrivning i norge har jeg funnet ut....:( jeg synes det er rart at når folk skal selge levende dyr, og andre ting med verdi på mange mange tusen kroner, at de ikke tar seg tid til å skrive en skikkelig annonse med relevant info + kjører en stavekontroll....

...:: ::.. Gå til toppen av siden

ked

Skrevet - 18/05/2006 :  22:43:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Finnes jo folk som har dysleksi da... Og er ikke alltid de har like lett for å spørre om hjelp hvis noe skal skrives.... Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  00:06:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
hmm... annonsen var ikke bra skrevet....

reagerte på det med steilinga, og det med å presse hesten til å hoppe så høyt....

var en veldig søt ponni da:)

ingen andre som reagerte på noen av bildene da...?
jeg syns hun virket litt stor for ponnien jeg... (spesielt på barbakbildet i galopp...)
og på et annet bilde ser det ut som hesten er bundet i bittringen...
å binde en hest i bittringen er "fyfy" i min verden iallefall....

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 19/05/2006 :  09:32:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men kjære dere da, hun er tydeligvis ung og har ikke vært helt heldig med ordvalget i annonsen. Man kan ikke presse en hest til å hoppe høyere enn den selv klarer, det menes nok at det er det høyeste hesten har prestert.

Å lære hesten til å steile er vel ikke værre enn alle dere som lurer på hvordan dere får lært hesten deres til å knele? Skal man dra det helt på spissen og til ytterligheter så er det mer naturlig for en hest å gå opp på to bakben enn å knele med forbenet.

Det blir for feil når man tar tingene ut av sammenhengen, tar det fra hverandre og setter det sammen igjen omtrent baklengs...
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  11:46:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

(...)
ingen andre som reagerte på noen av bildene da...?
jeg syns hun virket litt stor for ponnien jeg... (spesielt på barbakbildet i galopp...)
og på et annet bilde ser det ut som hesten er bundet i bittringen...
å binde en hest i bittringen er "fyfy" i min verden iallefall....

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Joda, bare se innlegget mitt. ;D

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  15:24:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Huff, er ikke akkurat den beste annonsen nei..

Det er no herk med hester som steiler synds jeg, serlig hvis de er blitt lært opp til det på "feil" måte. Så når rytteren ber hesten om og stoppe steiler bare hesten, fordi den blir "bedt" om det..

Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 19/05/2006 :  15:36:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hehe.. må nesten le litt;) men uannsett så kan jo hvem som helst se den (uten at den er anonym) på finn? så jeg sjønner ikke hva som er problemet? hun burde kansje tenkt litt over hva hun skrev i annonsen før hun la den ut da?

Opprinnelig postet av ~~Terna&Lille Gutt~~

Jeg synes ikke annonsen er noe stort problem. Det er værre med hva som blir diskutert her på denne tråden av usakligheter.

At hesten er bundet rett i bittringen en kort stund for å få tatt et bilde av hodet der og da. So what? Jeg har bundet hesten min slik selv når jeg ikke har hatt en grime for hånden.

Og å gallopere barbak uten hjelm. Kjempedeilig! Gjør det selv til stadighet.

Dere minner meg om små unger som er misunnelige på noen som har noe ikke dere har. Da er det en trøst å rakke ned på andre og gjøre det litt mindre attraktivt i sin egen verden.

Jeg synes det var en nydelig hest jeg
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 19/05/2006 :  16:45:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
folk som skriver sånne annonsen burde vel helt ærlig tenke seg om to ganger før de legger den ut...og når de først er så "dumme" at de legger den ut på finn.no til hele norges beskuelse, så må de vel forvente at noen kommenterer det hvis annonsen er helt håpløs...noe denne er=)

og hvor er foreldrene eventuelt? hadde aldri latt en unge under 16 år få legge ut noe som helst annonse som gjaldt salg av levende dyr med mindre jeg selv hadde gått gjennom den og sjekket at alt så ok ut...

så de har bare seg selv å takke....
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  17:09:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ser ut som det er en travponni siden det er sjekkbitt der-
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.