hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Salgsstaller i norge??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Salgsstaller i norge??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Primern

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  19:53:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePrimern  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePrimern  Svar med kopi av melding
Finnes det salgsstaller i norge? Har leita litt men ikke funnet noen!
http://i108.piczo.com/view/q/7/q/t/p/l/u/c/v/c/h/img/i320944273_45594_6.gif

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  20:20:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Ja, det fins. ;) Mange som også importer hester fra salgsstaller i Danmark og Sverige. Har desverre ikke så mange adresser å komme med, men Stall Eftedal har visst godt rykte på seg.
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  20:55:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hva med www.norwegianwarmblood.com , med andre j.j horses..
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  21:01:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Lefdals har alltid mange gode salgshester, det samme gjelder Stall Bergan.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  21:25:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
I Trondheimsområdet har vi vel ca 5-6 salgstaller med sprang og dressurhester (noen er stutteri); Arild og May Sivertsen (Midt-Norsk Hestesportssenter), Nikoloai Lindberg (Bratsberg Ridesenter), Hege Karlstad (Torp Ridesenter), Christine Bertelsen og Birgitt Haagensli /BBHorses (Ranheim) +++
Hege
Redigert av - Hege J den 19/05/2006 23:50:18 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  21:48:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding

PS: Ser at Mari nevnte både Lefdals og Stall Bergan lengre opp, og at Hege J nevnte Bratsberg, men begge uten link, så jeg tillot meg å føye dem til.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  22:29:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er litt lat av meg, men her er noen flere linker:)

http://www.stallbjorli.no/ (Arild og May Sivertsen)

http://www.norskvarmblod.no/index-filer/Page2877.htm (et av stutteriene)

http://www.bbhorses.no/ (siden deres fungerer ikke enda)

Jeg har forresten alltid handlet av Arild Sivertsen, og er veldig fornøyd med handelen hos han:) Han har også vært trener for meg i mange år nå.

Hege
Redigert av - Hege J den 17/05/2006 22:38:29 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  23:04:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja, det fins. ;) Mange som også importer hester fra salgsstaller i Danmark og Sverige. Har desverre ikke så mange adresser å komme med, men Stall Eftedal har visst godt rykte på seg.

Opprinnelig postet av Eva V

Jeg vet ikke hvor stor virksomheten på Stall Eftedal er mer da hun og han har skilt seg, hun har flytta til Stavanger og bruket har lenge liggi for salg (mulig det har blitt solgt nå?). Står dog på hjemmesiden at de har flyttet virksomheten til Stavanger, så kanskje du finner noen hester der.
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  01:15:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva slags type hest er du ute etter da?
Dyr/billig,turhest/konkurransehest,sprang/dressur?? Det har en del å si for hvilket sted du leter på.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Primern

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  13:51:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePrimern  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePrimern  Svar med kopi av melding
er ute etter en rimelig hest. (max 20.000kr) til tur og litt sprang og dressur. Trenger ikke være konkuransehest. Vil jo gjrerne ha araber eller pinto men tror neppe jeg får det til den prisen. Så regner med at det måtte blitt vb. ung og frisk, helst ikke xtraver....
http://i108.piczo.com/view/q/7/q/t/p/l/u/c/v/c/h/img/i320944273_45594_6.gif Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  15:35:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Du skal være ganske heldig hvis du finner en "ung og fin" allround hest som ikke er x-traver til under 20.000kr. Kanskje en fjording eller kaldblodshest. Salgsstaller formidler som regel konkurransehester eller reinavla hester og prisklassen er som regel høyere.
Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Skrevet - 18/05/2006 :  15:38:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Tror ikke du skal gjøre deg så store forhåpninger om å få tak i en hest til 20 tusen på noen av de stedene som er nevnt her. Jeg ville heller satset på private da... En annen ting jeg nok ville gjort om jeg bare hadde 20 er enten å vente et år og spare litt til, eller senket kravene mine. Mitt inntrykk er at det eneste du kan få til 20 tusen er eks travere, tunge raser feks døl og noen fjordinger (fjordinger pleier å være dyrere) og små ponnier... og kanskje noen unghester dvs 1-2 åringer.....
Du kan ha flaks å finne en hest til den prisen, men da må du nok belage deg på å bruke litt tid. Håper du ikke blir alt for nedstemt over svaret mitt! Jeg vet hvordan det er for jeg har drevet å sett etter hest og har bare 35 tusen å kjøpe for, og det er vanskelig nok å finne en i den prisklassen.

A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden

Primern

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  18:58:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePrimern  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePrimern  Svar med kopi av melding
ja.... hadde ikke egentlig regnet med å kjøpe hest fra salgsstall, var vel mest nyskjerrig. Men er ikke helt enig med dere når det gjellder å "bare ha 20tusen".... Har en god venninde som kjøpte sin hest for 10.000 bla. Vb hoppe på 5år, ikke travtrent... ho har hatt ho i et år nå og de passer supert sammen, snillere hest har jeg ikke sett på lenge. Hoppe gjør ho også, hadde det det ikke vært for at eier ikke intreserer seg for sprang tror jeg ho kunne nådd langt.
Man må jo være heldig da å leite litt ekstra men man kan absolutt få en rimelig bra hest. Mange som rett å slett styrer unna annonser med billige hester fordi de tror de ik er no tess men jeg har mange bevis på at du kan få en utmerket ridehest til en billig penge. Å kravene mine er da ikke spesiellt høye heler syntes jeg ;P I og med at jeg har sett mange fine hester som passer meg både på pris og ellers.
Men har faktisk vurdert å spare litt til. Men grunnen min er at jeg nettop kjøpte "go`gutten" min (en frisk og rask ardenner vallak som skulle bli slakta..... kunne ikke la det skje...)
Så muligens kjøper jeg en litt dyrere hest etterhvert (skal mest sansynlig jobbe)... Men syntes ikke man skal "hakke ned" på de som eier/kjøper rimlige hester.... de er sikkert like glad i dyra sine og de kan jo funke helt fint for dem, det kommer jo helt an på hva man vil ha den til.

http://i108.piczo.com/view/q/7/q/t/p/l/u/c/v/c/h/img/i320944273_45594_6.gif Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  01:16:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Nå har jeg bare skumlest her, men jeg tror ikke det er noen som hakker ned på noen her! Det folk prøver å si, noe som jeg er helt enig i, er at det skal veldig godt gjøres å finne en hest til den prisklassen du er ute etter på en salgsstall. Da tror jeg du heller må gå på de private. Derfor er det kanskje blitt skrevet "bare 20tusen", for det er faktisk ganske lite når det er snakk om salgsstaller. Ta f.eks Stein Endresen som ikke selger hester under 70.000. Derfor er ordet "bare" 20.000 brukt i denne sammenhengen. Ikke for å rakke ned på noen (så sant jeg kjenner forumfolkene godt nok, noe jeg tror jeg gjør) :) Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 19/05/2006 :  01:40:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nemlig, og husk at når man kjøper gjennom hestehandlere er prisen ofte enda høyere, fordi hestehandleren også skal ha penger.
Så for et år tilbake en hest til salgs (privat annonse), og en måneds tid senere så jeg samme hesten tilsalgs gjennom en hestehandler til nesten 20.000 kr mer..

Renate
Gå til toppen av siden

Primern

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  06:50:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePrimern  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePrimern  Svar med kopi av melding
men var jo ikke akkurat det jeg mente... hvet jeg ikke har råd til å kjøpe hest på salgsstall... Ikke missforså meg

En annen ting jeg nok ville gjort om jeg bare hadde 20 er enten å vente et år og spare litt til, eller senket kravene mine. Mitt inntrykk er at det eneste du kan få til 20 tusen er eks travere, tunge raser feks døl og noen fjordinger (fjordinger pleier å være dyrere) og små ponnier... og kanskje noen unghester dvs 1-2 åringer.....
Du kan ha flaks å finne en hest til den prisen, men da må du nok belage deg på å bruke litt tid. Håper du ikke blir alt for nedstemt over svaret mitt! Jeg vet hvordan det er for jeg har drevet å sett etter hest og har bare 35 tusen å kjøpe for, og det er vanskelig nok å finne en i den prisklassen.

Er vel bare ikke helt enig i alt dette... mtt inntrykk er at man kan få en bra hest til 20.000kr... alle nære venner av meg ar kjøpt for under den prisen og hestene demmes er kjempeflotte... Men ja det vil ta tid å finne en....

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.