hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gir opp..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Gir opp..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bustetrollet

Skrevet - 15/05/2006 :  21:09:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjempefint, nå det min tur å møte veggen. Men for en gangs skyld er det Rositas skyld(kanskje ikke riktig å si det, men).

Jeg og Rosita har jo et kjæmpefint forhold fra bakken. Respekten er på topp og alt er helt perfekt, synes jeg. Og det vises på Rosita også at hun trives.

Men når jeg kommer opp i salen virker det som vi mister kontakten. Nå har ridninga vært litt sløv, mest fordi at det ikke fungerer. Alt "skjærer" seg. Har vært litt dårlig ridning ja, som sagt. Mest turer i skog og mark. Litt fart og spenning, hopp og sprett over naturhinder og klatring.

Hun var sjenkeldøv, men har fått henne på riktige spor igjen nå. Kan være litt treg i fattningen noen ganger.

Så tenkte jo egentlig og komme inn i dressuren igjen. Har vært to ganger på "rideenga". Den første gangen var Rosita litt stressa og "gal". Så jeg red til jeg følte det gikk OK og satte nesa hjemmover.
Var neppå der igjen idag. Den første runden gikk greit. Kjempefint faktisk. Stillte henne og følte det gikk bra. Helt til jeg skulle trave litt med henne. Da var det hodet rett til værs og fullfres. Fikk roet henne igjen. Vred henne et par runder rundt og hun gikk pent igjen.
Men neida. Plutselig begynnte hun å sparke, hoppe og sprette. Jeg la press på baken hennes med pisken. Hun ga seg ikke. Begge bakbeina opp i sky. Jeg klappa til med pisken og fikk henne til å gå pent, igjen.
Gjidde meg ikke før hun oppførte seg pent, da avsluttet jeg rideøkta.
Litt kortere historie dette da. Drev på i en time.

Hun har også begynnt og "stikke ut hodet" til den ene siden og gå til den motsatte side. Så utrolig slitsomt. Og i volter på jeg alltid føre, og holde igjen, ellers tar hun en veldig liten volte.

Galoppen har hun også fjusket med.

Like før jeg begynnte å grine når jeg satt oppå henne i dag. Kjente bare at tårene presset på. Men klarte å holde de inne.

Nå har jo pappa også ringt på en annen hest, men har boikottet litt nå såh.

Jadda, får noe å arbeide med ja gitt. Om jeg gidder.

Jaja, skal heldigvis bort fra drittplassen og hesten nå. Håper jeg kommer over på andre tanker enn slakt.

Redigert av - Bustetrollet den 15/05/2006 21:11:48

Lopke

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  21:19:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
håper ikke du vil sakte hesten fordi hun har en dårlig dag?? Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 15/05/2006 :  21:21:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
En dårlig mnd. heter det.

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  21:22:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
uansett... Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  21:28:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, høres ut som unghest fakter:) Hun har vel kommet i tenårene! Dessuten kan hun være i vekst, og da blir de gjerne helt kokko.
Hege Gå til toppen av siden

Goldkløv

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  21:30:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoldkløv  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoldkløv  Svar med kopi av melding
Hvsi du skal slakte henne så vil jeg heller at hun skal komme til meg, jeg vil ikke at hun skal slaktes, sitter nesten og griner når jeg hører at noe skal dø!!! Om det så er en mus asså.!
" Når skal det bli hest på meg da?" Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  21:37:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hmm,vet ikke hva jeg skal gi som råd jeg..men kan fortelle deg at jeg har vært på det stadiet der du er nå jeg også.man sittter omtrent å griner fordi man føler at man bare må gi opp.

min historie var at jeg hadde hatt kaldblodsen min i et halvt år cirka.å han begynte så smått å virke som en bra hest,men så skjedde det fatale.jeg hadde satt han bort på for,å alle på stallen anbefalte henne og hun virket dyktig som jeg skulle sette han bort til,men den gang ei..heldigvis kom hun som hadde anbefalt henne sterkest å sa fra hvordan hun red han(etter en mnds tid)..samme dagen jenta fikk sparken så ble han sparket på bakkneet og måtte sy..men desverre så hadde dyrlegen gitt han for mye dop,så man begynte å bli redd for livet hans. noe av det hardeste jeg har opplevd var når jeg satt på kne i boksen med hodet hans i fanget og han så opp på meg..
å jeg måtte reise da for å rekke ferga..så fikk jeg melding senere på kvelden om at de trodde han lå for døden,å det gikk ingen ferge til fastlandet mer der hesten sto.så den natten sov jeg lite å dårlig med andre ord..
men heldigvis kviknet han til igjen,så da var det mnd med halting og leiing til jeg kunne ri han igjen.så en dag sa dyrleggen at jeg kunne begynne å ri han så smått igjen.så jeg og to venniner skulle ut på en 10 minutters skrittetur,da jeg skjønte hva forrytteren hadde gjort med gutten min.jeg hadde forstått at hun hadde sitti å rivi i kjeften på han,så han hadde blitt kjempehard i munnen.men ikke at det var så ille..jeg hadde null kontrol,så han stakk og det var enda mer hvile på han.å i tilleg at han naturlig nok hadde ganske masse overskuddsenergi,så var han omtrent umulig.så det ble hacken som redda oss:)å at vi sto sammen i motgangen;)hørtes litt filosofisk ut nå men..

i dag har jeg hatt han i 6 år,å han er verdens beste knuppelupp.å har fortsat til gode å sitte på en bedre hest:))
håper denne historien hjalp deg litt til å ikke gi opp håpet,selv om alt kan føles skikkelig håpløst akkurat nå.
ønsker deg lykke til:))

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  21:39:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
ikke gi opp krisitne..dette får du til..
men det tar bare litt tid, kjenner meg faktisk igjen i rositas sprell..
men ikke fin på slakte henne...

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  21:46:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kristine, IKKE GI OPP!! Jeg har hatt Miss i 4 år nå, og i hvert eneste ett av de årene har det vært stunder da jeg har vært nære på å sende henne fra meg. Noen ganger tenkte jeg dette daglig. Tårene rant, og hesten ble bare vrangere.

Men så: Etter utrolig mye kamp, så var det nesten som om at noe skjedde. Hesten ble plutselig så snill og god, og slik er hun den dag i dag. Og det etter masse NH trening, tårer, vonde tanker og uvennskap. Hun er vrang innimellom, men jeg har nå lært meg å aldri gi opp. Aldri. Tenk positivt!

Stå på!

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 15/05/2006 :  21:49:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men allikevell. Hun er ikke annet en selskapshest. Jeg må ta perioder med fri pga. knærne hennes. Idag falt baken helt sammen.
Derfor er det ikke noe å avle på heller.

Har egentlig ikke hjerte til å gi meg. Blir sikkert en tur i ridehallen i helga. Kanskje det kan løfte meg opp.

Og takk for oppmuntringer. Setter stor pris på det.

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  21:49:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Slapp av Kristine... jeg hadde et dårlig halvår før hesten min var ridbar :/ Innerst inne vet du at du er superduper glad i henne! Men bare skriv ut frustrasjonene dine her, det gjør godt å få blåst reint :p Dessuten...kanskje noen til og med har en løsning?

Kan godt hende at det hjelper på at du skal bort fra "dritthesten" litt... men gi det tid, ikke gi opp!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  21:59:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
hva man tenker og hva man gjør er heldigvis to forskjellige ting.
har selv kjent tårer mer enn en gang.
og jeg regner med jeg skal få gjøre det når åringen min blir på samme alder som Rosita.
ikke gi opp! du har kommet langt, og jeg syns du har vært kjempeflink med henne!

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  23:20:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Du kan tro jeg har vært i dine sko! Jeg la til og med ut annonse om Tassen, var helt oppgitt og følte at ingenting nyttet. Plutselig forandret det seg helt, og nå fungerer vi kjempe bra sammen igjen.

Det gjelder å ikke gi opp, og ihvertfall ikke slakte en hest fordi den har en dårlig mnd!

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  23:56:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Kjenner meg igjen her ja. Jeg har jo forsåvidt bare unghester, 1, 2, 3 og 5år, så jeg har mitt å stri med til tider. Den som har vært tøffest av disse må være 2års hingsten min, men selvom han er SINNSYKT vrang til tider faller ALDRI tanken om enten selge eller slakte han. Han er godgutten min som innerst inne har et hjerte av gull, men han er ung og det viser han titt og ofte.

Nå husker ikke jeg hvor gammel Rosita er? Men unghester har veldig "humørsvingninger", dette må man ta med på kjøpet når man skaffer seg en
Man har dager hvor alt er fryd og gammen, og dager hvor det ikke er fullt så ålreit.
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 16/05/2006 :  01:05:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Har du ikke mulighet til å få noe hjelp da?

Jeg er selv rimelig frustrert på hesten til tider, men heldigvis kommer det nye stunder der hun gjør meg stoltere enn noe annet igjen!
Og jeg tenker at jeg har dårlige dager, hesten har dårlige dager - det beste er om jeg kan gjøre hennes dårlige dager bedre og hun kan gjøre mine bedre!

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  01:15:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Si meg, er ikke hun bare 4 år? Dette er unghestfakter, mest sannsynlig for å si fra at nå synes hun du presser henne for hardt. Det kan gi seg relativt kjapt ved litt fri, eller det kan holde på lenge. Lolita er 6, og sier fremdeles ganske kraftig fra om jeg presser henne for hardt...

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.