hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ja, vi elsker på urdu?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Ja, vi elsker på urdu?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  23:27:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Men det betyr ikke at den synges på disse språkene. Det er heller ingen som går inn for at den skal synges på engelsk og russisk sammen med barna i barnetoget .. Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 15/05/2006 :  23:53:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Neida, men jeg ser ikke noe galt i at den oversettes til urdu.
Om jeg liker at den evt. synges i 17. maitoget, vet jeg ikke :-)

Renate
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  01:10:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå synes jeg likestillingen for innvandrere begynner å gå for langt. Nasjonalsangen er NORSK! Vi synger den for å hedre vårt eget land og frihet. Vil folk fra andre nasjonaliteter være med på feiringen, så vær så god. Jeg vil gjerne ha de med! Men da får de for søttan lære seg å synge den på Norsk eller holde kjeft! *provosert*

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

BirgitteG

Skrevet - 16/05/2006 :  14:24:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå må vi ikke begynne å forlange at mennesker som bor i Norge permanent, lærer å gjøre seg forstått på norsk.

Det ville jo vært forferdelig!
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  15:00:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei! Den bør ikke oversettes.. Norsk er norsk, ikke urdu!
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  15:01:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
men jeg tviler på at de kommer til å synge den i togene likevel, greit at de kan lære den på deres eget språk i undervisning, men da følger vel den norske versjonen med uansett. For min del så synger jeg hverken den norske eller danske.. det er sjeldent det blir forlangt av meg :) Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  15:10:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes man skal synge nasjonalsangene på det språket som tilhører landet. Altså skal man synge "ja vi elsker" på norsk, "du gamla, du fria" på svensk og "jana gana mana" på indisk...
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  15:57:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Det å oversette nasjonalsangen til urdu er for meg helt hul i hodet. Dette er Norge og her snakker vi norsk og ikke urdu.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  16:39:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
vi blir vel snart et urdu land om vi skal følge dems minste vink for og ikke krenke de
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  20:22:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Norsk er norsk, urdu er urdu!
Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 18/05/2006 :  01:53:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med kongesangen vår?
Den er den norske versjonen av Englands nasjonalsang "God save the King/Queen". Samme melodien også.
Burde vi begynne å synge den på engelsk?

I likhet med Lopke tror jeg neppe at "Ja vi elsker" på urdu, arabisk, tysk, fransk, røverspråket osv. blir noen slagere i 17. mai-toget. Og det er vel heller ingen som har sagt at det er meningen heller?

Renate
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  02:41:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jo, det er det Ildfuglen. Det var nå det som var poenget til mannen bak forslaget, når de intervjuet han på radio. Den skulle brukes på lik linje med den norske versjonen under 17. mai. Ikke bare oversettes for at de skulle forstå. Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 18/05/2006 :  03:02:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok, har bare fått med meg at det er snakk om å oversette den, jeg..

Men hva mener du om Kongesangen/God save the Queen?

Renate
Gå til toppen av siden

Preston

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  09:21:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePreston  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePreston  Svar med kopi av melding
hmm, ble litt irritert på 17.mai sendingen, snakket jo BARE om internasjonalisering, "utlendinger" osv! Er det ikke norge sin bursdag? De fokuserte jo bare på det som ikke var norsk! skrudde av til slutt jeg. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  11:23:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ildfuglen: Så vidt meg bekjent deler bare God Save The Queen/Kongesangen melodi, men ikke tekst. Teksten til Kongesangen er helt forskjellig fra God Save The Queen, og har en norsk komponist. God Save The Queen er for øvrig oversatt til engelsk/fransk også; canadierne synger første verset på engelsk, andre på fransk osv. Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.