hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Eplebitt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Eplebitt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Diana

» VIP

Skrevet - 14/05/2006 :  22:48:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lurer på om det er noen som har erfaring med apple mouth bittene? Jeg bruker et todelt apple mouth trinsebitt på hesten min og han går bedre på dette enn på vanlige stål bitt. (Han har en tendens til å krølle seg og ikke legge seg i hånden) Men saken er at han har klart å tygge i stykker det på midten? Og da er det jo ikke spesielt behagelig å ha i munn... Er det noen som vet om det er normalt at slike bitt tygges i stykker? Prøver å ha det mildeste bittet som mulig og har hørt at gummi alltid er mykere enn stål i munn. Noen som vet om gummibitt som kanskje ikke blir tygd i stykker så lett??

nutte

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  23:09:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg hadde det før, og det ble så mye tyggd på at jeg ga opp...
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  23:57:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror det er ganske så vanlig.
Har hatt 2 stk, til 2 forskjellige hester.
Et helt, og et to-delt.
Begge 2 ble ubukelige etter en tid, fult av skarpe kanter.
Så desverre, de gikk i søpla begge 2.
Jeg kan trygt si at de i mitt tilfelle ikke var verdt pengene!

Anette Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  01:07:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
har desverre bare dårlig erfaringer med det..
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  01:25:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
blir ikke gummibitt tørre i munnen? Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  05:46:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Har også hatt et eplebitt, og det ble tygd på og fikk mange bitemerker med skarpe kanter. Smaker eple gjør det heller ikke Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  07:50:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg har delte erfaringer med Apple Mouth bittene. Araberen min har tygget istykker både gummibitt og disse eplebittene, de er blitt helt ubrukelige etter kort tid...
Mens gamlegutten min derimot, han suger det beste han kan på eplebittet sitt (3-delt). Han nyter dette bittet og har nok ingen intensjoner om og ødelegge det :o) Nå har han hatt det i flere mnd, og det ser like nytt og pent ut.

Jeg har hatt i det min egen munn (har en tendens til og stappe ting og tang i munnen jeg...), men kjente ingen eplesmak :(

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Labbis

Denmark

Skrevet - 15/05/2006 :  09:45:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min elsker Apple Mouth bittene, det er ikke sikkert at det er fordi det visstnok skal smake eple (er nå ikke helt sikker på at det gjør det...), men hun liker hvertfall gummibitt, og går bedre på slike bitt enn noe annet jeg har prøvd. De er imidlertid litt "forbruksvare", da de må byttes ut med jevne mellomrom, men det gjør jeg gjerne siden hun går mye bedre på disse bittene. De er jo heldigvis heller ikke av de dyreste bittene. Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 15/05/2006 :  11:41:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde et eplebitt før,av typen Pessoa(fy Linn Merethe,FY)Det er nå kastet både pga at det ble ødelagt og pga hva slags bitt det var.Så jeg har tatt til fornuft,flinke meg...
Ride with the wind Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  14:49:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
Fôrhesten brukte eplebitt før, fungerte kjemmpefint.. :)
Linda www.pygmeen.moo.no Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  15:50:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Vi hadde en hest på stallen før som de prøvde eplebitt på. Dette ble ødelagt etter kort tid, masse skarpe kanter...
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

stall grønli

Skrevet - 15/05/2006 :  16:44:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte meg et Apple mouth bitt, men gampen min tygde store biter ut av det. Jeg raspa tennene hans, da det var nødvendig. Etterpå tygde han like iherdig, men da ble det ikke merker i bittet. Fungerer bra på min hest! Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 15/05/2006 :  22:20:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er vel ikke noe galt med selve bittet, men har man en hest som tygger mye på bittet, så er vel ikke eplebittet det man bør velge så fremt som man ikke vil bruke en liten formue på nye bitt etterhvert som det tygges i stykker
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  23:41:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Mitt blei også tygd i stykker, er ikkje mykje brukt heller, da eg bruker det kun under kjøring. Så er nok bruk og kast bitt. Hoppa mi fungerte godt på det i kjøring, så vil halde fram med å bruke det der, må kjøpe nytt da. Smakte også på mitt før eg tok det i bruk, smakte ingenting.. Men hesten får jo heile bittet i munnen, får varma det opp og det blir vått, kanskje det smakar då?
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.91 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.