hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bytte til hvilken sal?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Bytte til hvilken sal?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  14:45:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal selge min Anky XL da jeg helt ærlig ikke har råd til å beholde hesten om jeg ikke bytter til en rimeligere brukt dressursal, så valget er ikke så vanskelig
Noen formening om hva slags brukt sal til rundt 6000,- jeg burde bytte til som kunne passet hesten min like godt som en Anky XL 17,5" og M bom?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Lopke

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  15:01:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
OT: men hva gjør du da når pengene fra salen er brukt opp?
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  15:16:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må selge fordi jeg ikke får utbetalt noe lån fra lånekassen i juni og juli så jeg trenger penger til stalleien disse to månedene.

Edit for å få med at jeg kunne ha satt han på billig sommerbeite disse to månedene, men hva skal jeg med dyr sal når hesten står utilgjengelig på beite

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Redigert av - Horton & Renate den 14/05/2006 15:23:15 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  15:41:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Om man må selge salen sin for å ha råd til å ha hesten, hadde jeg revurdert enkelte ting.

(Som f.eks. ser jeg ikke problemet med å sette hesten bort på beite. Det er mer enn 2 måneder i et år.)
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  15:55:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jo men i Norge er kanskje sommer månederne de beste å ri i. De fleste har ferie og bedre tid til trening, og været er stabilt.. sånn sirka :)

Alle kan oppleve å ha smått med penger i perioder. Jeg synes det er bedre du selger salen enn hesten. Og en billigere sal kan være likegod for det..
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  16:34:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Men om man må selge salen sin for i det hele tatt å kunne betale stalleie. Hva skjer om hesten skader seg og må ha akutt veterinær? Hva skjer om tja, kjøleskapet ryker? Hva skjer om bilen streiker? Ja, hva selger man da? Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  16:43:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
sånt har de fleste forsikring for.. Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  19:19:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
eller snille foreldre..
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  19:55:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Legger meg ikke opp i debatten jeg, men forsikring på hest dekker ikke alt. Min forsikring må jeg betale 1300 kr som fast (denne "varer" dog i 100 dager) samt 20%. Dette kan bli noen tusen det med "rette" skaden. Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  20:39:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
*Renate er oppgitt*

Hvorfor i alle dager går det ikke an å legge ut en tråd og få svar på det man spør om?
Jeg har fått syv svar og ingen, jeg gjentar ingen, svarer på spørsmålet mitt.

Jeg sitter her og har ikke blitt noe klokere..

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

kjersti *

» VIP

Skrevet - 14/05/2006 :  20:45:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
har du ingen mulighet for å skaffe en sommerjobb el i sommer da? det første som slo meg var at det er jo kanskje litt bakvendt å selge en sal som passer av flere grunner. en grunn er at det kan ta tid å finne ny og ikke minst få solgt salen du har fra før... en annen ting er at hvis den evt nye salen ikke passer kan du jo ende opp med en hest som har vondt i ryggen og trenger behandling, evt ny dyr sal er det ingen alternative måter du kan gjøre det på f.eks å bare ha han en mnd på beite? Gå til toppen av siden

kjersti *

» VIP

Skrevet - 14/05/2006 :  20:47:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
evt går det jo kanskje an å låne av noen til du får det store auguststipendet? jeg måtte ty til den løsningen da jeg kjøpte Cam Pari i hvertfall

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  20:58:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
evt går det jo kanskje an å låne av noen til du får det store auguststipendet? jeg måtte ty til den løsningen da jeg kjøpte Cam Pari i hvertfall

Opprinnelig postet av kjersti *

Godt å høre at det ikke bare er meg som har/ har hatt samme problemet
Hesten blir aldri solgt uansett, men i verste fall må jeg selge salen, noe jeg forøvrig ikke har så lyst til da den ligger perfekt på hesten min. Det store pengeproblemet dukker ikke opp før i begynnelsen av juli så mest sannsynlig har det nok dukket opp en løsning innen den tid i form av pengestøtte fra familie eller en sommerjobb av noe slag. Men jeg er av typen som liker å ha oversikt og kontroll på ting lenge før det evt. skulle oppstå noe, derfor dette innlegget.

Hadde jeg vært voldsomt bekymret for ødelagte kjøleskap, bil som streiker eller veterinærregninger hadde jeg nok ikke henvendt meg her uansett

Har forøvrig sett endel Windsor elite saler til salgs, noen erfaringer med disse?

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  21:53:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Legger meg ikke opp i debatten jeg, men forsikring på hest dekker ikke alt. Min forsikring må jeg betale 1300 kr som fast (denne "varer" dog i 100 dager) samt 20%. Dette kan bli noen tusen det med "rette" skaden.

Opprinnelig postet av xxxoooxxx

da har ikke vi samme forsikring..

Men til Renate, selv har jeg er wintec cair sal. Den er jo ikke kjempedyr, bommen kan skiftes ut og det er luftputer i salen. Kanskje det ikke er så vanskelig å få den til å passe Horton da?

Ikke så vanskelig å selge igjen heller da den skal innstilles til de fleste hester.

Men Det er nok ikke helt samme sal som den du har idag :)
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 14/05/2006 :  22:02:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Hvis du kunne forklare litt om hvordan Anky salen er, så er det lettere å hjelpe :) Som i: er bommen rett, eller svai osv.

Det finnes jo en god del syntetsaler, som er både gode, og mindre gode. Der kan du jo finne noe:) Eller så kan man ha flaks og dumpe over greie saler på bruktmarkedet. Iom at du er plassert ganske midt på Østlandet blir jo markedet fort større, iom at du kan hente/prøve sal i et ganske stort geografisk område:) (eller iallfall i et ganske tett befolket geografisk område).

Guro
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  23:10:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Albion salene er veldig gode, og de passer de fleste hester. Jeg kjøpte min brukt, og skal nå selge den igjen. For jeg har kjøpt meg sal som passer bedre til de laaange beina mine..!
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.