hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sprangfjording?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Sprangfjording?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Embliss

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  15:52:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEmbliss  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEmbliss  Svar med kopi av melding
Spørs om vi kommer til å hoppe noe høyere enn 1.10/1.20 noengang.. Jeg alene har foresten hoppet 1.30 med en hest som bråstoppet rett foran hideret og sende meg i en elegant bue over hinderet:P Med hest har jeg ikke hoppet høyere enn 1.00, for siden jeg er ganske liten er det som regel jeg som ender opp på de små ponniene (nordlandshester, fjordinger og shetlandsponni blandinger)...
Klem fra Andrea &Embliss

Embla-en min<3 Gå til toppen av siden

Heggvin

» VIP

Skrevet - 21/05/2006 :  23:19:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har startet 1.10 på min uten problemer,men jeg har da blitt pysete med årene og holder meg til 90 baner. På trening hjemme har jeg hoppet bane hvor hinderne har variert fra 1.00 til 1.20..

her hopper vi 90.
Gå til toppen av siden

*Benedicte*

» VIP

Skrevet - 22/05/2006 :  17:22:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei:)
jeg har selv en fjording, men ettersom hun har problemer med beina kan hun ikke hoppe noe serlig, hadde det ikke vært for det hadde hun nok hoppet en meter lett.
venninna mi sin fjording hopper 1,25.
fjordingene blir avlet mer og mer som alround ponnier og ridehster , enn som kjøre hester slik det var før..
dette fører jo ogsåp til at fjordingene einer seg bedre og bedre for sprang. ( og selvfølgelig dressur o.l)
fjordingen er og en veldig stødig rase og det gjør at den einer seg godt.
problemet med fjordingene er at de fleste står rundt om kring og ikke blir ordentlig trent. dermed er de trege, tykke å tunge. å da egner de seg lite til riding generelt.
hilsen meg og fjellrosa
Gå til toppen av siden

€Klippa€

» VIP

Norway

Skrevet - 22/05/2006 :  19:39:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
jaujau..er ganske enig eg.. fjordingen er som poteten og kan brukes til alt...tom Sprang

meg og klippa trener sprang ein gang i uka..og det går strålande hopper lett metern

så sånn er det med den saken
Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 25/05/2006 :  21:38:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
Fjordingen til ridelæreren min er kjempegod i sprang (og enda bedre i dressur), de har bl.a. vunnet 1m. De var også med i NM for fjordinger i fjor, og kom på 3.plass i sprang (80cm)!! Mævind er i tillegg en av de litt små og "kompakte" fjordingene, så han gjør defintivt det beste ut av seg

Her er de i NM da *cassandre veldig engasjert ^_^*

Heia gulingene!!

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Embliss

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2006 :  15:48:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEmbliss  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEmbliss  Svar med kopi av melding
HAr nettopp blitt konfirmert og betalt tilbake "hestegjelda" mi (mamma betalte Embla i høst og først nå kunne jeg betale tilbake) og oppdaget at jeg hadde litt penger til overs.. Har e ganske vond thoroughgoodsal og kunne godt tenkt meg en ny, gjerne sprangsal. noen som har tips til gode saler som passer fjordinger.. syns det er litt vanskelig siden Embla har så bred rygg... Hoppet foresten metern med henne i helga * så flink*... Må ri en time for å komme meg til ridebane der jeg kan hoppe og så en time tilbake, så det blir ikke så mye hopping på oss for tida... jobber mer med kondisen Embla har funnet ut at å trave så fort hun kan etter en langbent lippizaner på 1.70 er kjempegøy, selv om hun er kjempesvett etterpå...
Embla-en min<3 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.