hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Læremester LA?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Læremester LA?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

trineck
» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  11:47:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidetrineck  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressetrineck  Svar med kopi av melding
Det er mulig vi på sikt ønsker en lærehest i dressur og lave klasser sprang.
Spørsmålet er- hva bør man måtte gi for en frisk hest uten unoter av typen læremester som kan f.eks gå LA dressur? Fortrinnsvis 10-15 år gammel.

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  15:05:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg vil tippe fra 50000kr og oppover. Gitt at gangartene er brukbare.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  15:07:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Min selger jeg for 40 med utstyr, han er fullblods, så det trekker jo ned prisen. Har ingen supergangarter heller :p

Gå til toppen av siden

trineck
» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  07:40:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidetrineck  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressetrineck  Svar med kopi av melding
Ok, takk for info, rundt det vi hadde regnet med da. Da er det bare å sette i gang sparingen! :)
Bea, et spørsmål fra en som ikke har så særlig peil: hvorfor trekker fullblods ned?
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  08:31:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
De er ridd inn tidlig, og har gjerne gått på galoppbanen.
Jeg har ridd veldig mange fullblods, og har vært borti 2 som ikke har vært friske, men dette hadde ikke noe med slitasje på bena å gjøre, den ene hadde isjias og den andre hadde låsninger overalt.
Men det er altså fordi de er belastet mer enn ridehester, tidlig i livet.
Selv er jeg veldig glad i fullblodshesten , og man kan få flotte ridehester billigere enn om den hadde vært en DV el.
De har ikke kapasitet for de største klassene i dressur kanskje, kjenner til flere som går middels, og en som går GP , men de er jo ikek alvet på steg , men fart.
Favoritas er jo fullblods ( spranghesten) de er ofte gode sprang og feltrittshester .
Min mening er at de er veldig fine allroundhester.

Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  20:39:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
En annen ting med fullblodshester er også at mange har inntrykk av at de er heite og nervøse. Det er klart jeg har sett heite og nervøse fullblodshester, men jeg har sett slike kaldblodshester og fjordinger også! Så det irriterer meg litt at så mange skal ha det til at fullblodshester er så mye mer nervøse enn alle andre!
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  21:05:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Enig i det, faktisk er det få av de jeg har ridd som er nervøse og heite.
Min egen er roligheten selv, han har vunnet derby, men det skulle man jammen ikke tro, kan galoppere på helt løse tøyler på tur, og han går like fint. Gjør aldri noe ut av seg, verste han kan gjøre er å blåse i nesa.
Da jeg red galopphester var de aller aller fleste også veldig ålreite å holde på med og ri ut på, men de blir jo energiske av all treningen de får når de går som løpshester, og alt det kraftforet. Men forskjell på nervøse og heite, og energisk mener nå jeg. Var et fåtall som bukka og prøvde løpe ol.

Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 19/05/2006 :  17:03:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
O.T: hmm, angående at kaldblodser og fjordinger kan være like nervøse som fullblodser kan jeg skrive under på...etter at jeg begynte på fjordane og har ridd fjordingene der får ingen komme til meg å si at fjordinger er rolige og stabile...høh....makan til vimsete og hypre fjordinger skal man lete lenge etter=) men det er jo litt morsomt da... Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.