hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ditt værste tryn fra hesten
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Ditt værste tryn fra hesten
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

JeanetteMari

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  22:10:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJeanetteMari  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJeanetteMari  Svar med kopi av melding
Hehe.. har vært ganske god til å falle av og som oftest skjer det ikke noe alvorlig, både meg og alle andre pleier å få seg en god latter=)
men er egentlig like flink til å skade meg når ikke jeg rir. I sommer sto hesten min bundet i et gjerde, det kom en lastebil kjørende, jeg løp bort for å løsne knuten, lastebilen kjørte fortere enn jeg trodde, og PANG så steilte hesten min.. Smalt hodet sitt i meg og så ble det svart.. Neste jeg husker er at jeg lå på et bord på legevakta.. Han traff meg så hardt at jeg fløy sånn ca 5 meter og landa oppå et runsestativ.. Og fikk noen kledelige(NOT) svære kutt rundt øyet.. Enden på visa var 10 sting over og under øyet som jeg har arr etter nå og en jævli hjernerystelse som hjorde at jeg ikke kunne være med på skolesvalutningene.. sukk..

HEST ER BEST ALTSÅ:) hehe
De er virkelig noen fantastiske dyr som vi fortsatt elsker etter å ha fått vondt så uendelig mange ganger...

*Jeanette & Siborino*
www.weeitsme.piczo.com
Gå til toppen av siden

JeanetteMari

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  22:11:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJeanetteMari  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJeanetteMari  Svar med kopi av melding
Kom på et tryn som ble litt mer eh, betydningsfult for meg..
en gang som jeg var på rideleir var vi på langtur og var veldig mange hester på tur. Jeg rei en hest som jeg aldri hadde ridd før,en ung varmblods traver med masse muskler og som var ganske heit. Han hadde akkurat kommet dit, og jeg var en av de første som rei han.. Gledet meg som en unge:D:D
Men.. når vi kom fram til "leir-plassen" vår, skulle vi bade med hestene. Hesten jeg rei synte det var kjempegøy og hoppet uti:) men når han skulle opp igjen tråkket han på noe så han glei og trynte. Jeg prøvde å holde meg i manen av renb refleks, men den var barbert bort(heh..).. så da landet jeg i vannet med et plask og fikk sån delvis en hest oppå meg og sår på ryggen.. Følte meg litt mørbanket når vi skulle hjem men det var kjempegøy og jeg storkoste meg:) Så skulle vi galloppere bortover en vei og i enden av veien var det en bakke og en sving. Vi gallopperte i full fart.. desverre, så løp hesten min en annen vei en jeg trodde vi skulle,nemlig svingen og det var over en slags bro, så dermed tok jeg en elegant salto over hesteryggen, landet med ryggen på gjerdet og spratt ut i veien. Ingenting av dette husker jeg, fordi jeg besvimte når jeg traff gjerdet.. Gud jeg er glad for at jeg hadde både hjelm og sikkerhetsvest! men det var egentlig litt komisk å, for det var ikke bare jeg som falt av i den svingen..hehe.. Lederen synes det var ganske morsomt å se meg når jeg ko haltende og både grein og lo på en gang,hehe.. men huden på låret mitt sprakk og hovnet opp... Ser skikkelig stygt ut forstatt:( Skikkelig kjipt.. Var sånn ca umulig å ri og jeg ødela neo greier inni kneet pluss at jeg ødela ryggen.. For livet.. Det var kjipt, men allikevel er minnene fra turen bare TOPP!!!

*Jeanette & Siborino*
www.weeitsme.piczo.com
Gå til toppen av siden

trineck
» VIP

Norway

Skrevet - 24/05/2006 :  22:36:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidetrineck  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressetrineck  Svar med kopi av melding
Artig tråd :)
Selv har jeg falt av 3 ganger på mine 2,5 år i rideskolen.
Verste fallet var det første, en av de første gangene vi galopperte.
Ponniene var ute, så vikaren vi hadde for første gang syntes det var smart å gi oss hele ridehuset til disposisjon. Hesten jeg red, som jeg gangen før ikke fikk i galopp, fattet denne dagen lenge før jeg ba om det- skikkelig våryr!
Galopperte noen ganger med en annen hest som hare, og fant ut at vi skulle bytte plass. Så fattet vi galopp, og da fløy vi hele langsiden i et vanvittig tempo, så når svingen kom hadde ingen av oss sjanse til å holde oss i salen, og havnet i bakken. Begge sykemeldt en uke, ryggen kom seg, men for min del satt galoppangsten igjen i 10 mnd etterpå :(
Mest komiske skjedde her på mandag, ridetime og tre småjenter kom bærende på en kavalett inn i ridehuset like foran min hest- den mest skvetne på stallen. Kavaletter spiser som vi vet hester.. så han sprang alt han kunne- dessverre var vekta mi for mye i ene bøylen, så uansett hvor mye jeg kavet for å få fatt i manen og gjenvinne balansen, skjønte jeg at dette går ikke. Salen gled over og der lå jeg i sanda. Ridelæreren kalte det dagens underholdning :P
Skummel hobby dette, spesielt som voksen nybegynner, skulle virkelig ønske jeg hadde fått inn balansen i salen med morsmelka, lenge før fornuften ga meg slike ting som redsel :)
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  02:20:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
mange vittige fall her ja:P nei huff.

Skumleste: Det må ha vært når jeg ridde Sol Dokka på tur. Først så hadde jeg ridd henne på time to uker før, og da bukka hun meg av, og jeg kunne ikke ri fordi jeg hadde så vondt i høyre armen. Så, hadde vi galoppert opp en grusbakke noen ganger, og skulle ned igjen. Dette var i vinter. Da kom stalleieren med traktoren sin! Sol har ALDRI vært redd for traktorer før, men selfølgelig når det var nedoverbakke og såvidt snø, da måtte hun jo benytte denne sjansen. Bukket noe HIMLA høyt, og jeg fløy av og landet i snøen. Dumme meg har en tendens til å alltid klare å klamre seg fast i tøylene. Ikke like kjekt alltid, spesielt ikke denne gangen, for Sol fortsatte i full galopp nedover og dro meg med fire-fem meter. Kunne ikke bevege armen min en uke etterpå=/

Morsomste: Har hatt maange fall med Hellegutt:P Spesielt på sprangtreninger! uff.. Ene gangen kom vi for fort på et hinder(min feil), så an slengte seg inn til venstre, og jeg hadde visst nok sett ut som en propell der jeg gikk rundt noen ganger og så deiste i bakken:P En annen gang var når jeg og en venninne galopperte opp på Bøe. Hellegutt ble redd for en hund, og hoppet ut til siden, der det var klink is! Begge på trynet, og jeg havnet i den mykeste snøhaugen ever! Herlig! hehe, og flaks! sjekket beina hans, så var d bare å løpe videre, for an tok ingen skade av det:)

http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 26/05/2006 :  15:53:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Fant en litt eldre tråd om akkurat det samme: Ditt verste fall
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

karoline_og_paj

» VIP

Skrevet - 28/05/2006 :  19:08:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har falt av noen ganger,
det "beste" fallet mitt var nok med Bam Bam( lånte hesten til søstra mi på sprangtrening) Hun er veldig spesiell å ri, men hun hadde vært kjempe fin på den treninga og søstra mi sa jeg red henne kjempe fint, men neste gang jeg kom på hinderet bråstoppet hun. Jeg fløy fram og landet på halsen hennes, og Bam Bam stod så rolig og lurte på hva jeg gjorde der. Jeg klarte ikke å løfte meg tilbake i salen så det endte med at jeg klatret ned på hendene, jeg på den ene siden av hinderet og Bam Bam på den andre. det så visstnok skikkelig dumt ut, selvfølgelig var det også i den verste gjørma( tror det er en av de tingene som må oppleves, det er ikke like lett å gjenfortelle det)

Et annet fall jeg hadde var under et knøttecup stevne på Ekeberg i 2004. Vi skulle hoppe en grind mellom 2 store trær, Ponnien var i lufta da han plutselig ombestemte seg og kastet seg til siden. jeg var midt i spranget og ble kastet inn i det ene treet. Jeg skjønner ikke helt hva som skjedde, for treet var på min venstre side, men jeg skrapet opp høyre siden. Det så visst skikkelig ille ut(trodde jeg hadde skadet hodet, det var bare skrapesår kjeven) og det var jo selvfølgelig det ene stevnet mamma skulle være med å se på.
Hun skrek vsstnok ganske høyt da jeg traff treet, men det gikk bra med meg, jeg ble bare skikkelig sur på legen som skulle stille meg spørsmål om hva jeg het og hvor jeg bodde for jeg hadde jo bare lyst til å ri videre.
Og dagen etter skulle jeg reise på ferie med et oppskrapt kinn følte meg virkelig lekker.

Såret på kinnet er borte, men jeg kan fortsatt kjenne det i skulderen avogtil.
Gå til toppen av siden

RenateogKillan

» VIP

Skrevet - 28/05/2006 :  23:17:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Husker jeg på en ride time for mange mange år siden fikk høre av ridelæreren min at jeg måtte falle av 100 ganger for å bli en god rytter. De obligatoriske 100 gangene må jeg snart ha oversteget. Falt av så mage ganger at jeg ikke har tal på det lenger.

Sier til alle at jeg ikke har skadet meg i fall fra hest,men jeg tror ikke ryggen min har hatt helt godt av møtene med bakken.

Siste fallet hadde jeg for 2 uker siden om jeg kan kalle det et fall. Var på tur med en veninne og vi skulle ned en bratt bakke med gatt fjell enkelte steder hvor hestene skled litt. Jeg gikk først med hesten min Killan. Veninnen min ba meg stoppe og vente litt på dem. Så jeg stoppet hesten min og snur meg for å se på dem. Da bestemmer killan seg for at hun vil smake litt på mosen som er på bakken (dette i bratt helling). Så klart ble jeg dratt med nedover og det eneste veninnen min ser er rumpa mi som stikker i været 2 sek før jeg planter tryne i den våte mosen. Veldig myk og våt landing. Følte jeg meg dum?? Jaaaaaa
Gå til toppen av siden

Lunah

Skrevet - 13/06/2006 :  02:00:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLunah  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLunah  Svar med kopi av melding
Det har blitt noen komiske fall iløpet av de 14 årene jeg har ridd :p

1. Voltigetrening: Vi hadde i 4 ukers tid hatt en varmblods ridehest som voltige hest, men ikke alle greide å hoppe opp på han (170 cm vil jeg tro) , så vi skulle bruke en fjording istede. Jeg som er vant med å hoppe opp på den store varmblodsen tar i som vanlig og hopper på i galopp... Problemet var et fjordingen var mye lavere, så jeg hoppet alt for høyt og landet med knærne på hesten, og resten av kroppen på andre siden og gikk rett over hesten og jeg landet med hodet først på andre siden :p Voltigeinstruktøren lo så hun omtrent tissa på seg... Gjett hva som ble et juleshow innlegg den jula... Joda, jeg måtte prøve å prestere det samme igjen :P

2. En annen gang var en rolig treningstur sammen med ei venninde. Vi rei 2 galopphester i trening, kom rolig og fint inn i et lite skogholt vi har ridd 100 ganger før med de hestene. Men akkurat den dagen var det helt sikkert noe skummelt der. Så plutselig sitter vi begge i snøkanten med tøylene i hendene og ser på værandre, vi falt av i nøyaktig samme sekund. Hadde noen sett det måtte det ha sett utrolig komisk ut.

3. Gamleheste min fant plutselig en dag ut at shetiser var det skumleste i verden der de kom galopperende over at lite jorde da vi var ute på skrittetur langs veien. Han hoppet tvers over veien og ut i grøfta på andre siden, hvor jeg falt av i det største brennestle krattet jeg fant. Hesten min stoppet 20 meter unda og sto å så forfjamset på meg, og glemte at han befant seg midt i en havreåker...

4. Jeg var på ridebana meg gamle Svarten, en snill hest alle kunne ri. Hva som egentlig skjedde har jeg ingen ide om... jeg skritta rolig på en volte, plutselig står jeg på bakken ved siden av hesten og holder i tøylene. Ovorfor jeg datt av... Aner ikke, husker ikke, plutselig bare sto jeg der...

Men noen skumle fall har det også blitt med tiden.

Jeg var sikkert 10 eller 11 år, ikke redd for en dritt og sa ja til å hjelpe til/prøve det meste som hadde med hest å gjøre. Da vi skulle longere en hest på stallen og han ikke ville holde volta så hoppet jeg på, uten hjelm... Jeg hadde ikke for vane å ri uten hjelm, men der og da var det ikke i mine tanker å løpe ned i stallen for å hente den. Jeg satt meg på, det hele gikk veldig bra til vi skulle prøve å galoppere. Hesten bukka og jeg gikk rett i gjerdet med hodet først. Lå i svime i 10 minutter før jeg våknet igjen, svimmel, kvalm alle tegn på en hjernerystelse. Men jeg turte ikke å si til foreldrene min hva som hadde skjedd da jeg kom hjem, så jeg lata som ingenting i 2 uker. Oppå dette fikk jeg også en fin forkjølelse, noe som passet meg utrolig bra der og da, men mer elendig hadde jeg da aldri følt meg. Foreldrene min oppdaget aldri hjernerystelsen min.

En annen gang kunne det gått virkelig galt, hvis det ikke hadde vært 2 meter med snø. Gikk hurtigjobb med en galopphest jeg drev mye med. Vi var på en rettstrekke like ved stallen og treneren sto å så på. Like før der vi pleier å bremse ned farten, går det en sti ned til stallen. Hesten kastet seg ned der i en 90 grader sving. Jeg med hodet først ned i snøen ned i en egentlig 1 meter dyp grøft med mange skumle steiner for et menneskehode. Takket være snøen gikk det bra, og det var vare en forfjamset og illsint meg som fremdeles holdt i tøylene som ble dratt opp av snøen da hesten rygget bakover. Stakkars treneren løp så fort han kunne bort til meg, livredd for hva som kunne ha skjedd. Han fikk en streng beskjed om å kaste meg opp på hesten igjen, for det der var bare tull. Men i ettertid er det skremmende hvor nære på det vat at det kunne gått virkelig galt. Å falle av en galopphest i maksfart er ikke en hyggelig opplevelse.
Gå til toppen av siden

Arthur_lover=)

» VIP

Norway

Skrevet - 13/06/2006 :  08:07:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideArthur_lover=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseArthur_lover=)  Svar med kopi av melding
Har falt av veldig mye,men den verste gangen må ha vært når jeg var ute å kjørte,også plutselig steila hesten sånn skikkelig,bare sånn helt uten vidre.Tror den ble skremt av noe,men aner ikke hva.Så jeg falt jo av vogna,og hesten satte avgårde i full galopp borover skogen(grusvei)MED meg hengende etter!,holdt meg fast et sted,men klarer ikke huske eller se for meg hvor.Jeg tenkte bare at jeg ikke skulle slippe det jeg holdt fast.så blei dratt bortover 200m tenker jeg,før jeg måtte slippe...Jeg fikk kraftig hjernrystelse,måtte på sjukehuset å lå en uke.Jeg fikk også MASSE svææære kjøttsår spessielt på armene(hadde sår oppover omtrent hele armen),så jeg kunne ikke bade hele den sommeren+at jeg har masse stygge arr i deg.Dette skjedde for 3år siden.Legen sa også at hvis jeg ikke hadde hatt på meg hjelm,hadde jeg kanksje ikke vært mer=S så HUSK HJELM!!
Henriette=) Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2006 :  11:58:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
JEg har hatt endel fall fra hest, men aldri skadet meg alvorlig.. Ikke så veldig iallefall.. :P
Hatt kraftig forslått halebein, endel hjernerystelser, forslåtte håndledd og sånt bare :P Lander stort sett altid enten på rompa eller på skrå med hode & skulder i bakken først

Men husker spesielt et fall jeg hadde på rideleir i sommer.. Hadde høydehopping siste dagen, og hesten avr litt sliten etter hele uka, og vi kom oss helt greit over en meter, ikke noe nøling eller noe.. Så var det 105.. For å si det kort og enkelt; jeg ble den eneste som hoppet 105 UTEN hest den uka.. :P
Et lite bilde av fallet.. :

Det endte med to vonde lår, et med et skrubbsår og et med et gedigent blåmerke + to lårhøner av bommene.. hehe, skal ikke være enkelt alltid :P

Husker også en gang da jeg og Pilo startet på et lite stallstevne på stallen.. Pilo fikk vell et lite kick og syntes det hele var veeeldig gøy.. Jeg var jo ganske stolt der jeg red rundt, til og med mormor var kommet for å se på :) Så etter 3 hinderet som var en liten oxer *tror det var 40 eller 60 cm* så tar Pilo det svære bukket i det han lander, han løper videre og jeg sitter igjen på bakken og lurer litt på hva som skjedde :P

Rei også Pilo på en sprangtime en gang.. Husker det så utrolig godt! Hallen er ganske smal, så det blir ganske krappe svinger, og jeg hadde egentlig liite kontroll på Pilo.. Så skulle vi galopperre gjennom svingen og på et hinder som sto like etter.. Men Pilo ville ikke det, så han hoppet til side, tok bittet i munnen og løp rett mor ridelæreren vår Cathrine. Hun ville ikke flytte seg, selv om jeg ropte at hun burde gjøre det.. Pilo buser rett på uten å svinge eller bremse som jeg bad han om.. I det han begynner å løfte på beina for å 'hoppe over' cathrine, skjønner han at hun faktisk ikke flytter seg! Dermed hopper han til venstre, og jeg sitter igjen på rompa nede i sanda rett foran beina på Cathrine og ler :P

R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*

Redigert av - MariaR den 14/06/2006 12:26:46 Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 15/06/2006 :  09:38:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
He he, så mange morsomme historier :)

Selv har jeg også falt av en del ganger nå. Husker spesielt to ganger...

Ene gangen hvor jeg red uten sal og trava så greitt å rolig, da lille bolla pinnsvin(Ninette) snubla litt og jeg flaksa over og slo halebenet... Senere på turen snubla hun igjen og hoppa til siden å jeg av igjen, da forstuet jeg langefingeren av alle ting!! :) He he...

En annen gang jeg husker veldig godt er en ettermiddag vi bare skulle en liten tur. Det var begynt å bli litt mørkt, men vi red der vi var kjent og følte oss trygge med det. Da vi trava oppover en vei hadde det plutselig kommet en tre rot opp av veien å lille bolla pinnsvin (Ninette igjen) snubla i denne å vi begge to flaksa avgårde.. Jeg noen meter lenger enn lille bolla pinnsvin. Bolla hadde satt fast bena sine i tøylene, så jeg løp bort og fikk henne løs. Vi hadde landa i en stooor søledam og så begge ikke ut, så heller ikke om hun hadde fått noe sår av noe slag. Men da jeg klappa henne og så over henne fikk jeg blod på handa mi da jeg tok henne på mulen... Lille bolla pinnsvin hadde skrapa opp nesa, knæra og skuldra. Selv hadde jeg revet i stykker buksen og kneet mitt. Ninette var drektig denne høsten og jeg ble jo livredd for føllet.. Heldigvis gikk alt greitt :)
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 17/06/2006 :  00:45:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Å ramle av Rokne mai, stallens absolutt rooligste, snilleste merr, klarte nå jeg en gang! I skritt!

F**ing unbelieveable!

Skrittet på ridebanen, jobbet m sidebevegelser, og så måtte jeg regulere stigbøyler, og ... lener meg ned for å rette på et eller annet ved ankelen... Akkurat da kommer et vindpust- og en plastikkpose- ut av intet, så merra gjør ET sprang til sida, i motsatt retning av der jeg bøyde meg ned.

Reultat: Jeg sitter midt under magen på merra med tøylene i venstre hånd, og skjønner ingenting. Merra titter dumt på meg, og venter pent på at jeg skal komme meg på beina.

Desidert mitt teiteste fall, i alle fall!!! =)

Gå til toppen av siden

Ann louis

Skrevet - 17/06/2006 :  09:52:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe jeg har hatt ganske mange fall men husker spesielt tre stykker
det ene var for noen år siden på vinterstid. Var med ei venninne av meg g skulle trene tempo med ei kaldblods merr og en nordlands vallak. Vi travet innover veien og hun ba meg lede slik at jeg skulle få den bak til å løpe raskere. Jeg var helt forberedt på å løpe rett frem, men så plutselig fant hesten ut at den skulle inn en vei til høyre.Jeg datt selvfølgelig av hesten inn i en snø haug og hesten stoppet å så rart på meg. Jeg lo meg halvt ihjel og venninna mi skjønte ikke hvorfor.

De to andre fallene jeg husker godt skjedde vinteren 2004. Dagen var lillejuleaften og jeg skulle ut å trene ei hissig kaldblods merr som heter Uma Trolla. Hu er snill å håndtere men det gikk litt galt den dagen. vi var kommet på en slette og jeg satte henne i gang i trav da vi nærmet en oppover bakke økte jeg farten hu var på vei til å skritte da vi nærmet toppen men jeg økte. Så fortsatte det plutselig til gallopp og hun tok over kontrollen. Lang innover skogen på puddersnø og is rundt krappe svinger og over en bekk stoppet hun. Jeg tenkte endelig ferdig. snudde å skulle ri tilbake. Neida full gallopp tilbake samme veien som vi komm. jeg datt av den første bakken før sletta i en krapp sving å slo hodet. husker ikke hvordan jeg klarte og nesten gå 1 km. mobil som ikke funket var toppers! måtte sende sms'r til eieren. blei henta med hest så over til bil også til legevakt dagen etter. hjernerystelse og krykker i en -2 uker. Dagen før nyttårsaften datt jeg av igjen på en annen hest. jeg ga hesten feil beskjed og den løp ned en bakke og rundt en krapp sving. Jeg tryna av på stubb marka og hesten løp videre jeg med nesten spjeret leppe helt forvirret over det som skjedde og tusla etter hesten hehe. har hatt litt problemer med ett kne siden de to siste falla.
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 19/06/2006 :  02:24:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ååååålræit da, må vel krype til korset og innrømme at jeg har "møtt bakken", jeg også.

Men faktisk ikke så mange, tatt i betraktning at jeg har ridd i over 35 år.
OG - skryte, skryte - ikke en eneste gang på 23 år, på mine egne nl-hester.

Faktisk er det bare to fall jeg kan huske, men de var ille nok!

Det første skjedde i 1975, og et er ikke så rart at jeg husker det, som dt var igår.
Da var jeg leier i en stall med terapiridning, og en dag hadde jeg fått "æren" av å få ri stalleiers store irske halvblodshest, Litttle Gambler het han, som belønning for å ha leid i timene. Denne hesten ble ikke brukt i terapien, da han var altfor stor, sterk OG livlig.
Dette var på vinteren, og etter et kraftig snefall kjørte det stadig bråkete måkebiler nede på hovedveien. Og plutselig fant hesten ut at måkebiler var det skumleste i verden - akkurat DA!
Han tok ut i vill galopp mot den trygge stallen, og der VISSTE jeg at 8 funksjonshemmede barn var i ferd med å bli satt opp på den snille ponniene.
Jeg rakk å tenke at: "Det må bare ikke skje at jeg kommer dundrende opp foran stallen! - Jeg må AV hesten og få stoppet den."
Jeg samlet tøylene, kippet beina ut av stigbøylene og hoppet av hesten. Jeg visste at jeg IKKE måtte slippe tøylene, og det som skjedde var at jeg havnet midt under hestens mage, med fire digre høver dundrende rundt meg. Jeg fikk sne inn under klærne fra nakken til tærne, inn i munn, øyne og ører - men jeg slapp IKKE! Da vekten min i tøylene ble for mye, så stoppet faktisk hesten, like før den skulle runde hjørnet til stallen.
Fikk roet hesten, og kunne leie den hjem, meg selv seende ut som en snemann.
I ettertid kunne jeg tenke at dette kunne gått riktig galt - for MEG!
Men redselen for å risikere 8 funksjonshemmede barn i bakken og vettskremte ponnier til alle kanter, fikk meg til å risikere dette.
Jeg var forresten også ganske redd for å få skikkelig kjeft av stalleier, for at jeg ikke var "flink nok" til å ri denne hesten.
OG - hvis noen spør meg om at hester IKKE tråkker på sin rytter, så er dette et prakt-tilfelle.
Jeg fikk faktisk ikke et eneste blåmerke, bare et skikkelig støkk - OG jeg frøs veldig da jeg skulle gå hjem (3 km), for jeg var søkkvåt fra innerst til ytterst.

BLE jeg forkjølet? - JA! (Men jeg ville ikke fortelle klassevenninnene mine hvorfor...)

Den neste historien tror jeg at jeg vil fortelle en annen gang - for å holde dette emnet i live - og for at dere skal lure på når "gamle Boysen" datt saftig av en annen gang.

Men da gikk det verre - for MEG.

Har også et par "komi-avstigninger" på lager....

Gå til toppen av siden

Katrine_Sandore

Skrevet - 19/06/2006 :  14:54:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatrine_Sandore  Svar med kopi av melding
Må bare fortelle om ett av mine mange fall også

Jeg rei som vanlig min yndlingshest, Mirre, og vi skulle ha balanse trening på slutten av timen.
jeg var mest trygg på min hest, så jeg var en av de som IKKE blei leid mens vi gjorde "kunster".
Vi skulle blant annet sitte på kne i salen uten å holde oss.
Så skulle jeg prøve å STÅ i salen, støtta meg med stigbøylene.
(Altså jeg holst stigbøylene oppover mens jeg sto med strake bein.)

Men så finner Mirre ut at det ikke er gøy å føøge firkant sporet, så hun snur seg mot midten, å trasker bortover.
Plutselig finner hun noe intressant å lukte på, å stopper like godt opp.

jeg for min del, var IKKE klar for dette, og mister balansen.
Jeg bokstavelig talt LØPER nedover halsen hennes,
og lander i hodet hennes.

Dere kan tro alle fikk seg en god latter da de så dette

Jeg Liker Smileys, Jeg Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.