hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ditt værste tryn fra hesten
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Ditt værste tryn fra hesten
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

malinas

Skrevet - 12/05/2006 :  17:00:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har falt av en del ganger nå, men det siste var litt halvkomisk. Jeg galopperte opp en liten skogssti, og på toppen der satt en katt. Både katten og hesten bråsnudde, mens jeg ble liggende igjen!

Redigert av - malinas den 12/05/2006 17:01:15 Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  17:16:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Har vel dotti tå mer enn jeg liker..
Men har bare skadet meg sånn ordentlig en gang.

Skummle:
Red på Ridelæreren sin fjording som ikke likte seg sånn på bane. Joda noen spark bakut der jeg satt på og ridelæreren messet hele tiden med at jeg skulle ri hesten fram og ikke bare sitte der, det sjønte jo ikke jeg et pip av(nybegynner) og ikke spurte jeg heller, hadde det altfor travelt med og klamre meg fast.. Senere etter noen sånne episoder greide han og få tråden viklet inn i hoven og vips jeg var av og Asterix(hesten) tok sin egen vinnerrunde.. Jeg kom meg på enn så vondt det gjorde i ryggen, skremt var jeg å, mitt første fall og greier. Så skulle vi hoppe, tokominasjon om jeg ikke husker feil. Første gangen greide jeg og klamre meg fast, men andre gangen fikk han nok og jeg havna i bakken, men så fann han ut at det var en ypperlig sangse til og gi at. Så han snuppe ræva til og sparket. Siden jeg var rask nok i hendelsen løftet jeg armen og skermet hodet..Det ente med skulderen i fatle og noen dumme tabletter for og få sove.

Komiske:
Fikk ri hesten til ei vennine av meg og jeg skulle altså ri sprang da. Det gikk fint, men vi hoppet ikke noe høyere enn 70cm. Etter litt så fann Hrannar ut at han ikke ville hoppe dermed refuserte han. jeg hang på, men han fikk versegod og ta det hinderet igjenn! Så han oppførte seg og jeg slappet av og ante ingen fare.. Dermed tok han et merkelig hopp utenom hinderet og inn igen på sporet, jeg som hadde tenkt meg over hinderet havnet på siden av salen hengende fast i stigbøylen på den andre siden.. Jeg fikk foten løs før jeg sakte men sikkert skled tå og havnet like foran Hrannar. Der satt jeg nå da på rumpa og sjønte ikke helt hva som hadde skjedd før både jeg og en anna vennine fikk latterannfall..Hrannar sto nå der med ett blikk på meg som fikk meg til og flire enda mer..

Har også opplevd at stigbøyleremen min røk så da hesten pluttselig tok en brå sving for jeg av og skled helt over på den andre siden av veien(den var islagt) Verken jeg eller vennina min sjønte va som hadde hent før vi så den ødelagte rema.. Jeg måtte ri barbak de neste dagene og reva min likte det ikke, om jeg bare hadde hatt en feit hest da, men nei da! Ryggbeinet(til hesten) måtte appsulutt kjennes!

Uff for et innlegg!
Nei syke Astrid skal ikke skrive innlegg når hun er syk nei..

Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  17:49:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Har fallt av så mange ganger at det er synd;) Værste fall var da jeg var 5 å fikk hjernerystelse, men det husker jeg ikke mye av:P
Siste fall:
Vi var på tur i snøen. VI hadde kappløp. Egentlig red jeg en halvlate fjording, men jeg ville ha noe sprekere så jeg bytta med ei nervøs jente. Så jeg fikk ri John;) Jeg ledet kappløpet rett forann riddelæreren min da han begynte og bukke og hun tok oss igjen. Jeg stanset og holdt jo på å daua av latter. Bukka ble bare høyere og høyre og jeg ddatt tilslutt av xP Var ikke så flaut får jeg landa jo på beina å hele pakka da.

<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  18:52:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Komisk:
Ung og dum som eg var, rei eg barbaktur på belinda med termodress, og silkenattbukse under. Litt glatt ja, men pytt pytt. (Var 14 år). Hadde ridd opp en lang skogsveg, og var på veg ned igjen. Satt med hengande tøylar og nynna for meg sjølv.. Det var nesten mørkt, og plutselig må Belinda ha hørt noko oppi skauen, for ho var brått på veg oppover igjen, og eg satt fortumla på rumpa i grøfta. Var ganske redd for at ho skulle forlate meg midt oppi ødemarka i mørket, og ropte BELINDA! Heldigvis stoppa ho og venta på meg, med verdens dårligaste samvittigheit. Godjenta.

Vondt:
Rei Lill Rosa, kaldblodstravaren til venninna mi, i ridehallen, denne gongen også barbak.. Trava rundt på sporet. Det var fotballtrening rett ved, og plutselig sparka dei en ball i veggen med eit brak (vi har plasthall..SMELL!) Lill Rosa hoppa meterhøgt og sprang avgårde. Føltes ut som eg var to meter oppe i lufta. Snålt alt ein rekker å tenke på kort tid. Mens eg var i lufta såg eg hesten springe vekk, og tenkte at, au..dette blir vondt! Det vart det også..landa med korsryggen ned på den sikkert einaste steinen i heile ridehallen. Var gul og blå i veker etterpå, og kjenner enda at det ikkje er heilt som det skal nedi der. Dette er då ca 6 år sidan.

Ein annan gong var eg i hallen med Belinda. Hadde sal denne gongen, men det var ikkje hjelp i. Hoppa 3 kombinasjon, og mellom 1. og 2. hinderet var det nokon som opna døra til hallen (skyvedør, SVOSJ!) Belinda svinga elegant utanfor hinderet, mens eg landa på sida oppå det..Æu!

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  21:00:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Datt av hver gang på sprangtreninga som jeg gikk på i fjor

Har nå 3 ganske komiske, og en som ikke var så veldig morsom :/

En gang på sprangen (Red gamle hesten, Tzatziki) skulle vi hoppe et hinder på 70 eller noe. I vert fall, kom i galopp mot hinderet, helt perfekt til rett før, da hun plutselig "skled ut" (med vilje) av sporet, og løp rett på stolpen eller hva man nå kaller det. Greien vippet, og jeg gikk over hode på Tzatziki, og landet ved siden av en av disse gjernspissende nederst som sto opp. Kunne gått riktig ille :/

En annen gang, først gang jeg var på rideleir, greide jeg å dette av når ponnien sto stille For den skulle ha gresset på ridebanen, men det ville ikke jeg ha noe av. Endte med at jeg stupte kråke nedover nakken dens

Siste var da jeg skulle komme meg opp i salen til Tzatziki. Tok litt mye fart, og stupte over ryggen hennes, ned på den andre siden :P

En annen gang på sprangtreningen skulle vi hoppe et oxer. Tzatziki stoppet, og jeg landet på beina midt i mellom bommene xP

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-

Redigert av - VictoriaTh den 12/05/2006 21:04:11 Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  00:47:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
har alldri skadet meg av fall etter wantillo, har sikkert blitt kastet av 100 ganger da! mange ganger over hinder o.s.v. hehe
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  09:28:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Jeg red en liten ponni på time. Så hadde jeg klart og ta feil sal. Og dere vet de små ponniene... Vi skulle hoppe og den var helt gal i hodet. Tok litt ut og bukka litt, men holdt meg på på en måte. Så skulle vi hoppe. Kom fint inn, men stoppet like før muren. Jeg føyk over muren. Hesten prøvde og stikke, men jeg holdt fortsatt i tøylen:;) LOL!!
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Aquila&Ingvild

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  11:28:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAquila&Ingvild  Svar med kopi av melding
Tja, har vel hatt et par fall.

Ikke helt komisk:

Skulle bare skritte litt på en unghest som ikke er innridd, mens treneren leide. Joda, fikk skritta ca en halv runde før han blei skremt av noe og byksa(?) bortover gårdsplassen og ,oida, der var plutselig låven gitt. Så blei det plutselig bråstopp foran låven og jeg for over hue hans. Med hue først i veggen, og så rett ned i grusen. Så noen hestebein og folk som kom løpende samtidig med at hesten stakk avgårde. Merka ingen brukne bein, men tenna mine derimot hadde flytta seg litt rundt omkring.

Så det blei en tur på legevakta hvor de konstaterte: 3 flytta tenner, 1 knekt tann og 3 tenner som hadde mista skall. Brist i kragebeinet, en haug med blåmerker og masse sår i ansiktet. Men ikke hjernerystelse da.

Veldig glad jeg hadde hjelm da for den ble ødelagt (skikkelig bulk), og det blei merke der jeg traff veggen! Så nå ca. en uke etterpå går jeg rundt og det ser ut som om jeg har fått regulering på ny.

Komisk:

Jeg og ei venninne dreiv å basa med hestene i en snøbrøyt, da gamlehesten min bestemte seg for at han skulle hoppe! Jeg forventa overhode ikke det, spesielt ikke krydra med litt bukking etterpå. Så jeg landa lang som jeg er i snøen. Vel og merke under snøen.

Så da venninna mi skulle ri etter hesten min, var jeg borte. Vel, helt til de plutselig fant ut at de holdt på å ri rett over meg. Det var et ganske merkelig syns og ligge i snøen og se rett opp i et hestetryne.

Da tusla jeg rundt og så ut som en yeti.
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  11:39:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
De verste fallene mine er vel den gangen jeg falt av hesten min på travbanen og den gangen jeg rei barbak på en fjording.'

-For mange år siden var jeg forrytter på en fjording. Jeg skulle være med to venninner på barbaktur i marka. Det første stykket gikk ved siden av et gjerde. Plutselig snur den ene hesten til venninna mi rompa til hesten min og begynner å "jogge" baklengs mot oss. da ble den hesten jeg rei redd og begynte å tulle, småhoppe og kaste på seg. Når han gjorde dette så mistet jeg balansen, og da han satte i trav sklei jeg nedover på høyre side. Så plutselig får jeg en gjerdestolpe imagen og lander på gjerdet med siden av magen min... Åååå, som det gjorde vondt... Har arr ennå, hehe... Og dette skjedde da jeg var 12(??)!

Det andre fallet mitt skjedde da jeg dreiv og trente intervaler med hesten min på travbanen(rei). På denne travbanen går det en vei rett inn på sporet til banen som vi rir inn på banen fra. Jeg hadde en veldig rask trav og satt og tenkte på hvor fin flyt hun hadde. Plutselig bestemmer hesten min seg for at hun skal ut på denne veien da, mens jeg hadde tenkt å fortsette framover. Så dermed hopper hun 150 grader rundt og inn på denne veien. Jeg klarer selvfølgelig ikke å holde meg på og deiser i bakken, og typisk, akkurat der jeg faller av er det grovere grus enn 2 meter bortenfor så jeg skrubber opp ryggen min skikkelig(fant ut det da jeg kom tilbake på stallen). Hesten stod bare og så dumt på meg, lurte nok på hvorfor jeg ikke satt på ryggen, hehe.. Jeg klatret opp igjen på hesten og rir treninga ferdig. Da jeg kom igjen på stallen var ryggen min ganske vond så jeg gikk på badet for å se. Der har jeg det skrubbsåret i korsryggen, fullt av grus. Så skulle venninna mi(som var med og observerte treningen våres) rense det og fant no sprit. Åh, som det sveiv, fikk helt krampetrekninger jeg. Så endte med at vi prukte Palmolive såpe til å vaske såret med, men fikk ikke ut så mye grus da siden det var inni sårene...
Så en god stund framover måtte jeg gå med det svære "plasteret" på ryggen.. Og det var jo pent midt på sommeren, hehe...

Har falt av flere ganger, men bare slått meg skikkelig tre ganger så jeg har da vært heldig sånn sett.

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 14/05/2006 :  13:27:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
har ikke falt av såå alvorlig enda, selv om det har blitt noen ganger, så glemmer jeg nok aldri voltige timen for 8 år siden..hehe...
Stolt 12 åring som jeg var skulle jeg nå vise folka mine hvor flink jeg hadde blitt...ehm.. jo da, så jeg skulle ta sats å hoppe opp på hesten da den travet, og hesten var snill og flink den, verre med min spenst, for jeg hoppet opp på ryggen , og boms ned igjen på andre siden.. Tror nesten ikke jeg berørte ryggen til hesten.. hesten var jo 1.25 høy så gikk litt fort over bøyler og rygg.. så på bakken lå jeg, og alle gliste og lo.... uff...

Ellers har jeg falt av under innridning av ei hoppe da, hun bare hoppa å dansa, og tilslutt fikk hun meg av. ble sittende på bakken i en perfekt rodeo sits...eh... auuuu

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  15:24:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Det vonde fallet...
Var ikke så gammel og red på en ung og sprek fjording over ei mark i full galopp,og plutselig bråsnudde hun og jeg føk av og trillet ganske mange ganger rundt,fikk høre av de andre at det var ikke langt fra hele hesten hadde sprunget meg ned i tillegg.
Klarte ikke komme meg opp på hesten igjen etterpå,så jeg måtte få hjelp opp på en av de roligere hestene å skritte hjem...
Regner med det var dette fallet som har gjort at jeg har litt problemer med ryggen

Det komiske...
Det var på en liten villbass,Islandsblanding.
Var på tur og skulle galoppere opp en bratt bakke på ei mark,jeg gikk på hesten i bunnen av bakken og hun som hadde ridd han først hadde jo ikke strammet salen skikkelig,det merket jeg jo først når hesten tok en litt brå sving midt i denne bakken,salen skled på sia og jeg datt sef. av...
Det har jo sikkert bare sitt litt komisk ut da...

Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  17:35:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke ofte jeg ryker i bakken, fått høre at jeg må ha lim i rumpa (-: men første gangen jeg skulle ri med westernsal.....
Var SÅ spent med ny sal og greier, gledet meg skikkelig. Salte opp og sto å klødde meg i håret over denne reima der hvor salgjorden skal være.. skjønnte ikke bære men mixet til en type knute som jeg synes var bra. Red avgårde supergod sal, følte meg SÅ cowboy, satt som spikra i salen! Kom til ei langstrekke hvor jeg satte Vikromin i gallopp... føltes kjempeflott helt til jeg kjenner tøylene strammes og det er uvanlig da jeg rir med laaaange tøyler... slipper tøylene, kjenner hesten forsvinne under meg og det neste jeg ser er halen flagrende....
Hele salen løsna, gled bakover ryggen og jeg endte stående med føttene i stigbøylene og salen mellom bena he he he... Lise som kom riende bak holdt på å le seg i hjel (-: Vikromin stoppet opp, snudde seg og sto bare å glante på meg...

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  21:24:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ikke ofte jeg ryker i bakken, fått høre at jeg må ha lim i rumpa (-: men første gangen jeg skulle ri med westernsal.....
Var SÅ spent med ny sal og greier, gledet meg skikkelig. Salte opp og sto å klødde meg i håret over denne reima der hvor salgjorden skal være.. skjønnte ikke bære men mixet til en type knute som jeg synes var bra. Red avgårde supergod sal, følte meg SÅ cowboy, satt som spikra i salen! Kom til ei langstrekke hvor jeg satte Vikromin i gallopp... føltes kjempeflott helt til jeg kjenner tøylene strammes og det er uvanlig da jeg rir med laaaange tøyler... slipper tøylene, kjenner hesten forsvinne under meg og det neste jeg ser er halen flagrende....
Hele salen løsna, gled bakover ryggen og jeg endte stående med føttene i stigbøylene og salen mellom bena he he he... Lise som kom riende bak holdt på å le seg i hjel (-: Vikromin stoppet opp, snudde seg og sto bare å glante på meg...

Opprinnelig postet av Harneshaug

Kan nesten se det for meg

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  21:57:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

JEG LEER!!

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  23:31:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Nå måtte jeg le, hehe... Ser det for meg

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.