hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ditt værste tryn fra hesten
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Ditt værste tryn fra hesten
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

Galie

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  23:17:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Hei!

Hva er ditt værste fall fra hest?
har du noen gang skadet deg etter fall fra hest?

Eller har du et skikkelig komisk fall du har opplevd?

www.gallemann.piczo.com

Mari^_^

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  23:22:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Skadelisten er ganske lang ja :P Hehe. Mye forstuing og slikt, og endel blåmerker.

Tja, har vel ikke opplevd noe spesielt moro, men utrolig mye flaut da..

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  23:25:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
2 ganger i mitt liv er jeg blitt kastet av en hest..

første: Jeg var vel 13 år, tøff i trynet og hadde begynt på rideskole, så jeg kunne jo ri ALT! lånte en fjording på en ferie i Norge.. galopp helt uten kontroll.. med 180km mot et stort tre..

SMASK!!
hodet rett i stammen, hesten tok en 90 graders en halv meter før, hesten kom i full galopp gjennom hagen der mamma (nervøst annlagt) sitter og drikker kaffe med mora til eieren.. MARIAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNE?????
og jeg var gul og blå ganske lenge gud takk og pris på hjelmen jeg hadde på..
Har faktisk et bilde fra dagen derpå.. skal se om jeg ikke finner det :)

andre gang: ikke så mange år siden: tante sin araber.. ri ri ri på et beite.. litt nervøs hest men ok det gikk fint, helt til en fugl fløy opp i snuta på hesten, hesten skvatt og jeg klemte meg fast (får vel legge til at den ikke likte det) og så ble det rodeo i noe jeg følte var en evighet. Til sist måtte jeg gi opp og følte jeg slapp taket.

SMASK!!
rett i bakken, på magen, mista pusten, et eller annet skjedde i ryggen, lå i 14 dager i senga da jeg kom meg til DK.. Tante ropte GRAAAAAAACIIIIILA!!! altså hesten.. ikke meg.. jeg hadde kjeften full av jord, lå helt stille, men nei.. ikke mye medfølelse der altså.

Ellers har jeg holdt meg noen lunde i vater på en hesterygg..
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  23:47:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Et stk. brukket håndledd
En stk. stortå ut av ledd
Et stk. avrevet leddbånd til tommelen
En stk. hudløs nese

Fordelt på to fall, ingen av delene var spesielt komisk eller morsomt bortsett fra utseende på tåen som var ute av ledd

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 12/05/2006 :  01:29:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Har gått i bakken utallige ganger. Et halvårskurs jeg red datt jeg av nesten hver gang. Red samme hest hver gang også(stor gal fullblods). Hun var yndlingen, selv om jeg alltid måtte tygge litt sand. Slo meg sjeldent da...

Ellers har det gått utover ryggen noen ganger. En gang var etter at vi nettopp hadde lært galopp på rideskole. "Min" hest og en annen begynte å løpe om kapp. Den andre hesten slengte rytteren over gjerdet, mens min tok en galant vending opp midtlinja mot tilskuerne, bråstoppa og tok hodet ned. Jeg kunne plutselig stige av vha salto.. Landa på korsryggen, AU

Andre stygge fallet var når hesten jeg red på rideleir stakk hjem mot gården. De som hadde ridd hjem før oss hadde latt porten stå åpen, men bare litt. Da hesten kom mot porten trodde jeg den var stengt. Men hesten så den var åpen, så han smatt gjennom. Jeg ble revet av og smalt ryggen i en gjerdestolpe. Lå noen sekunder uten å kunne bevege armer og ben. DA var jeg redd da.

Kommer ikke på noen flere stygge fall. Men har jo en komisk da.
Galopp, i skogen. Rundt en sving (ukjent sti), og der var det jammen en grein i perfekt magehøyde. Jeg stoppa ved greina og hesten fortsatte, så jeg tok en snurr rundt greina, og datt saaakte mot bakken mens jeg vred meg i latterkrampe. Det var heldigvis en myk grein.

Nå i vinter datt jeg av hesten. Gikk bra det, men når jeg skulle gå etter hesten sklei jeg på isen og fortua håndleddet. Klønete? Jeg? hehe

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  07:58:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har falt av.
Verste gangen var vel når jeg red barbak, og en ponni slang meg rett inn i veggen i ridehuset

Første gangen jeg falt av hang jeg fast i stigbøylen, og hadde vond fot lenge etterpå.

Tassen har jeg bare falt av en gang, og det gikk bra. Landet på ryggen i ridehuset, vi skulle galoppere, og salen begynte å skli

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  08:03:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
jeg har slått salto over hinder engang! traff nesten neste hinder i kombinasjonen!

auuuuuuaaaaa

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

samor

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  08:23:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesamor  Svar med kopi av melding
har dotte av noen ganger ja.. to komiske:p en gang jeg red inne i sommerbeitet så bynte hesten å trave ned e bakke og da det ble flatt igjen kom en gren som traff meg i magen og jeg hang ijen mens hesten travet videre:p

den andre var en vinter og hesten min galopperte rundt noen trær i skogen, så ville han hjem ijen, så da jeg styrte han videre på rundingen tråkket han igjennom snøen og han stupte kråke og jeg fløy fram får så å stupe kråke jeg å:P

Si Hei og vær glad

Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 12/05/2006 :  09:01:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt 2 litt alvorlige fall fra hesteryggen,og snart 100 ikke fullt så fæle...

Den forrige hesten min,en dansk varmblods,var temmelig heit-i-hue,samme hvordan vi foret han så ble han gal hvis han hadde fri en dag.
En dag så drev jeg og hoppet hinder nede på et jorde noen meter ifra veien,vi var nederst på jordet og skulle hoppe et hinder som sto på vei opp mot veien,vi satte igang og Rokky(som han het) så noen joggere oppe på veien,han bestemte seg for å "møte dem",han bykset over hinderet,og jeg var ikke helt klar over at han skulle satse såå tidlig og falt av,og når jeg traff bakken slang jeg hånda ut og fikk en hov planta ned i håndflata.Siden dette var tidlig på våren,i mars,så hadde han fortsatt brodder og jeg fikk et ganske stort kutt formet som en brodd.Så da bar det på legevakta og 5 sting takk!!!

Den andre gangen var på juleaften for 6 år siden,jeg og pappa skulle på en koselig liten tusletur før vi fikk gjester.Så kom vi bort til noen kuer ikke så langt hjemmefra.Selvom vi hadde gått forbi de kuene 20 ganger før så var de ekstra skumle akkurat idag,og Rokky satte i et kjempesprang,og jeg datt av og kjørte kneet ned i den bare asfalten(av en eller annen grunn var det ikke snø!!).Det var en kjempekoselig julekveld,sittende på en krakk, dopa på smertestillende.Husker spesielt godt da jeg skulle på do,måtte bruke et feiebrett som stokk for å komme meg ditKneet har nesten blitt bra igjen,selvom jeg knuste et eller annet inni der,jeg merker det fortsatt etter harde dressurøkter spesielt.

Ellers så har det blitt noen ganger da,opp gjennom de 14 årene jeg har holdt på med hest.Hesten jeg har nå,Laban,er en ekspert på å snu fort,og da er det ikke alltid like lett å følge med,og dette skjer gjerne da jeg sitter i en heelt annen verden.Det ender ofte med at jeg faller på ryggen,og mister pusten.Jeg føler meg like dum hver gang,og jeg ikke helt om jeg skal le eller grine

Jaja,det er gøy med hest.Ja til mer spenning i hverdagen

Ride with the wind Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  09:08:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Var i ferd med å gå opp igjen på hingsten jeg og en venninde hadde i trening, når den fikk for seg at den kunne løpe (obs, dette var en ufattelig treg hest til vanlig). Siden jeg bare hadde en fot i stigbøylen og ikke hadde fått slengt den andre over når han stakk, så gikk det så som så.

To knekte ribbein og indre blødninger og greier :-s
Gå til toppen av siden

jameho

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  09:26:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke falt av så mange ganger (utrolig nok), men her er noen:

Komisk:
Mamma var litt engstelig da jeg red hesten til søsteren min. Jeg var ca 10 år, og en skikkelig somlekopp og temmelig klønete til tider. Nå skulle jeg vise henne hva jeg kunne og galoperte elegant over jordet. Stolt som en hane kjente jeg Rex løpe som vinden. Rex hadde det med å plutselig bråsnu på turer over jordet, og det visste jeg jo, men denne gangen var jeg litt for opptatt av de som sto og så på og klasset rett i bakken. Rex stoppet med rumpa til, jeg spratt opp, vinket og skrek av full hals: Det gikk bra mamma!!! Idet jeg gauler til, skvetter Rex så det ser ut som noen har stukket ei nål i rumpa på han. Der løp han så stigbøylene flagret, rett inn på gårdsplassen der han bråstoppet ved siden av mamma..

Skummelt:
Hesten min var nykasterert, og vi var to venninner på rolig ridetur. Snøen lå i digre fonner og brøytekantene rakk hestene til brystet. Lorden var en skvetten kar som reagerte på det meste, og traktorer var ihvertfall skummelt! Joda, der kom det da en kar på traktor og Lorden begynte med sine sprell. Det pleide gå bra med litt hopp og sprett og noen steil om vi møtte på en forståelig bonde som stoppet opp, men denne karen brød seg mindre og bare peiset på. Jo nærmere han kom, jo villere ble Lorden. Da traktoren var kloss innpå steilet Lorden høyt over brøytekanten og bykset opp på jordet. Jeg datt av og ble liggende halveis under. Takke det som takkes kan for all snøen som tok av for den verste vekten.. Jeg fikk ålt meg unna og prøvde få tak i tøylen igjen da Lorden bykset frem og løp så godt det lot seg gjøre gjennom den høye snøen. Bonden brød seg ikke noe mer av denne grunn og bare kjørte videre som om ingenting hadde skjedd. Jeg hadde null sjans til å få tak i Lorden, for nå løp han skrekkslagen videre. Mange tanker poppet opp i hodet på meg: Såret hans, den store grøften som lå der fremme, og E18 som lå i enden av det hele.. Jordet var riktignok stort, men han hadde god fart og var på strak vei over. Jeg kavet meg frem i sporene hans mens jeg prøvde å roe han ned. Venninnen min sto skrekkslagen på veien og så på det hele. Det var ingenting hun kunne gjøre.
Enden på visa var at han stoppet til slutt, og jeg fikk tak i han. turen tilbake over jordet ble lang og tung, med en hest som pustet som en blåsebelg. Jeg leide han hjem og så over sårene. Det blødde litt, men heldigvis hadde det gått bra. Gjett om jeg forbannet den bonden leeeenge etterpå... :(

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/kajaroma/
http:/www.freewebs.com/lardalhesteforening/
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  13:32:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Har aldri skadet meg under fall fra hest, og Holter har aldri kastet meg av, eller noen gang prøvd å kaste meg av heller, men vi har gått på tryne begge to endel ganger da (men ingen av oss har noen gang skadet oss).

Er spesielt to ganger jeg husker godt:
Nr 1: Holter løp superfort i ganske dyp snø, plutselig fikk hun ikke frambena over snøen, og stupte på trynet ned i snøen, og jeg fløy flere meter i lufta før jeg landa, Holter rulla rundt en stund før hun kom seg på bena igjen, klar for å løpe videre
Nr 2: På sprangtrening, hoppa stussrekke på 4 hinder (2,5 m mellomrom), så 6 m til en oxer. Holter var som vanlig litt overivrig over hindrene, og kom altfor fort inn mot stussrekka, snubla over stuss nr to, og på et eller annet vis tok vi en salto og stupte med hodet først inni oxer'n (glad hjelmen var på da gitt), men Holter var klar for mer hopping hun, skal noe til å skremme den dama

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 12/05/2006 :  14:02:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har aldri skadet meg. Har nesten aldri falt av, bortsett fra en gang der jeg måtte ta satts fra hesteryggen og hoppe av.

Eneste "fallene" mine er vel der jeg har sklidd av med vilje, barbakk..

Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  14:40:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke falt av så veeldig mange ganger, men det begynner kanskje å bli noen nå?

Jeg husker spesielt:
Jeg red den forrige hesten min Montesse på en sprangtrening. Da skulle vi hoppe fem stusshinder etter hverandre, og hoppinga gikk kjempefint, men da ble Tessa så gira at hun bare fortsatte å bukke, jeg hang på en halv runde før jeg ble kasta inn i veggen! Jeg bare lo, men de andre ble redde, fordi det hadde sett ut som at jeg gikk med hodet først, og så bare datt ned på bakken! Men det gjorde jeg ikke;)

En annen gang galopperte jeg på samme hesten (kanskje litt heit) på jordet, og hun bukka meg av ca 10 meter unna grusveien. Da jeg hadde stabla meg på beina og var borte ved veien, var Tessa for lengst oppe den 200 meter lange bakken.. Så jeg småløp (med ridestøvler) hjem til stallen i håp om at hun hadde løpt dit, og der stod hun i boksen sin og spiste mat..!

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  15:07:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
Har jo stupt i bakken mange ganger, noen mer pinlige fall enn andre! Men har aldri skadet meg enda, heh :) Men da jeg var på rideleir i fjor hendte det noe ganske... morsomt?

Hele gjengen var på fjelltur, og sportsponnien "min" var ikke så turvant. Skikkelig banehest egentlig! Men vi kom oss jo framover iallefall, om teknikken ikke var så mye å skryte over. Men da vi kom til en stor, glatt stein med greiner hengende over den ene siden, ble det litt for mye for oss begge :P Mens jeg strevde med å holde greinene unna, fikk Max det for seg at det var greiere å balansere ytterst på steinen enn å gå inntil trærne på den ene sida. Og vips, der sklei vi meget elegant (?!) nedover steinen, og oppi gjørmehullet nedenfor. Jeg sklei ut av salen på vei nedover, og mens Max tiltet opp den lille bakken og til de andre hestene, lå en stykk Linda kavende nedi gjørmehullet. Joda, hva kan jeg si? Gjørmebad skal være bra for huden!

Linda www.pygmeen.moo.no Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  15:36:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åårh.. Nei det eneste farlige/uflaue fallet jeg har hatt var når jeg fikk plant. inn i kneet.. Det er noe jeg ville valgt bort om det gjalt enten å ri sånn igjen eller at verden gikk under.. Skummelt og vooondt!
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.