hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - STEVNE; Ridechaps?? o.l
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 STEVNE; Ridechaps?? o.l
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Hanne & Reggie

Skrevet - 11/05/2006 :  18:28:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg lurer på en ting ang. stevner..
Jeg skal starte stevne til Søndagen, det er et sprang stevne. Skal riktignok ikke starte noe høyt (40cm og 80cm) Men hesten min har aldri startet noen stevner før. Så det er jeg litt nervøs for hvordan han kommer til å oppleve det og oppføre seg. Men jeg håper det går bra.
Men reisen derimot er det jeg bekymrer meg for. Av og på stingningen på hengeren. Håper det går bra!
Har selv ingen erfaringer med å transportere han, men jeg får hjelp så det skal vel gå bra :/ Hehe.. Men må inrømme at nervene VIRKELIG er der..

Det jeg EGENTLIG skulle spørre om da, var om det er lov til å ri med RIDEsko (ikke jodphurs) og helt vanlige ride chaps (ikke støvle chaps, ikke helt skinnet, bare på sidene).
Det er et vanlig klubb stevne. Har fått både et "jaja, ikke noe problem. På klubbstevner kan man ri i nesten hva som helst" og et "er ikke helt sikker, tror du må ri i ridestøvler"... Men hvem er riktig???

Trenger svar FORT:) Svar helst i Gjesteboken om du er HELT sikker på svaret.. Eller send det til: Hannee89@hotmail.com
Er nemli veldig viktig at jeg vet dette før søndagen slik at jeg ikke plutselig møter opp med chaps så er det ikke lov Hehe..

På forhånd TAKK:)

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  19:04:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Fra KR II
Kopi av melding:
§ 224 – Antrekk
1. Bekledning i konkurranse og ved premieutdeling er ridedrakt med
sikkerhetshjelm og ridestøvler og eventuelt sikkerhetsvest. Avtagbare støvleskaft
(ikke legchaps) er tillatt.

Resten av reglementet for sprangridning kan du lese her.

Lykke til på søndag

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Redigert av - Helle_ den 11/05/2006 19:05:48 Gå til toppen av siden

The One
» VIP

Skrevet - 13/05/2006 :  09:19:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har kun vært på KR I, men mener å huske at på klubbstevner er det svært få krav, egentlig? At man ikke MÅ ha ridejakke en gang, men kan ha en svart ettersittende genser eller noe sånt i stedet? Så da burde chaps være ok? Føler at innlegget over viser mer til stevner som er over klubbstevner på rangen..

Gjett om ei som kan få problemer a? *chaps-fan 4 ever* :P
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  12:00:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg trodde reglemtentet gjaldt for alle stevner jeg? Så reglementet for sprang gjelder for alle sprangstevner enten klubbstevner eller distrisktstevner? Eller har jeg misforstått?
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 13/05/2006 :  15:37:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg trodde reglemtentet gjaldt for alle stevner jeg? Så reglementet for sprang gjelder for alle sprangstevner enten klubbstevner eller distrisktstevner? Eller har jeg misforstått?

Opprinnelig postet av Helle & Bjerge

Du har ikkje misfortått. Reglementetgjelder sjølv ved eit klubbstemne. Att reglementet ofte ikkje blir overholdt på slike stemner er ein heilt anna sak.

Somdet blir nemnt over her så trenger man ikkje ridejakke på klubbstemne, man kan faktisk fravike frå krav om ridejakke opp til og med D-stemner. Men leggchaps er ikkje lov til å ri med uansett stemnetype. Sånn er reglane.

Gå til toppen av siden

The One
» VIP

Skrevet - 13/05/2006 :  16:54:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
okay, da hadde jeg sånn halvveis skjønt det fra før

takk folkens
Gå til toppen av siden

normanlic
» VIP

Skrevet - 16/07/2006 :  01:57:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe, det meste er lov på klubbstevner :-P

sånn bare for å ha sagt det finnes det mange i f.eks NM som rir med sko og (som oftest dyon) leggings.. har aldri hørt om noen som har fått noen form for straff eller tilsnakk for det:P
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2006 :  09:44:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hehe, det meste er lov på klubbstevner :-P

<klipp>

Opprinnelig postet av normanlic

Det er inne mer lov til å unngå reglementet på klubbstevner, enn på andre typer stevner. Man har et reglement, og det gjelder slik det er beskrevet. Det er f.eks. egne regler som gjelder på klubbstevner, men ingen av reglene som er spesifisert for klubbstevner regulerer noe om antrekk.

I dressuren er det krav om stive støvleskaft, men tror disse myke leggingsene ("pølseskinn" som jeg kaller dem) faktisk er lov i sprang. Dette er ikke det samme som leggchaps.

PS: Antagelig får du lov av dommern å ri med leggchaps, men spørr om det først. Det er ingen selvfølge.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 16/07/2006 :  18:44:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har startet/hvert på endel klubbstevner, og har sett mange som har ridd med ridesko og chaps i sprang...tror det går bra jeg :)
camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 17/07/2006 :  11:13:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
ja, er nok ingen på dei stemna eg har vore på som har blitt diska for å ri med sko og chaps... Har jo sjølv dyon-leggings, eller kva de vil kalle dei, som eg har starta både sprang og dressur med...
MEN, d er jo eigentleg ikkje lov med chaps (dyon er vel meir skaft? ikkje chaps ivertfall) på stemner, uansett kva stemne d er!

Mange rundt om her som startar i berre ein fin gensar og kvit ridebukse, men dei fleste har faktisk støvlar, er eit fåtall som har hatt chaps.
Vil også tru at dei ikkje er så strenge på om d er chaps e.l. i sprang som i dressur, har ikkje skjønt kvifor, kjem eg nok aldri til å gjer....
Gå til toppen av siden

badminton
» VIP

Skrevet - 29/07/2006 :  23:29:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
dyon leggingsene er det faktisk lov å ri med på stevner....
flere som jeg kjenner ri med leggings på lands stevne i feltritt, å der er det jo tross alt alle grenner...
mener jeg har hørt at det er lov å ri med leggings og sko hvis glidelåsen er bak på leggen og ikke på utsiden

Le godt så lenge du lever, for du lever godt så lenge du ler... Gå til toppen av siden

Pjuus

» VIP

Brazil

Skrevet - 02/08/2006 :  20:44:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePjuus  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePjuus  Svar med kopi av melding
Tror det skal gå bra. Har startet klubbstevner med chaps før, men det er jo nesten dommeren som må bestemme. Kan jo hende din dommer er litt "strengere".

Sometimes I just wanna hide cause it's you I miss </3
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.