hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ekkel video....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 ekkel video....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  21:23:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke jeg! For jeg var medlem av PETA i min harde ungdom og de er jo ikke akkurat kjent for å spare på kruttet (-: Ikke bare Gilette, også Dior, Lancome, Maybelline, San Souis, Decelor mfl.
De skriver på at produktet ikke er testet på dyr, men ikke noe om at ingrediensene er det.....!

Angela;
Jeg er i mot at folk lager filmer å viser de i offentlige, men de er ikke direkte ulovlige heller...
(Quote)

Hva mener du med dette da? Misforstår jeg eller....

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  21:33:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hjelp!!! sorry... skal prøve å få gjort det bildet VEEEELDIG mye mindre!!! SORRY,,, prøvde å lage signatur beklaaager.....

OI.. der forsvant det helt.. uff jaja...

Når Gubben er borte driter hestene på plenen
Redigert av - Harneshaug den 16/05/2006 21:35:21 Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  21:43:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Det er mange triste skjebner rundt omkring i verden!!!!
Har hørt og sett mange avmagrede hester her i Norge også

En skulle så gjerne gjort til at alle dyr hadde hatt det godt - sukk !!

Beate & Alger Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 16/05/2006 :  21:49:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
det jeg mente med det var at vi har ikke oversikt over hvor mange som evt kan filme slike ting rundt om kring her i verden. Jeg liker ikke å se slike filmer,fordi jeg får vondt av å se hvordan noen hester faktisk har det, men siden de er lagt ut for publikum vil de ofte vekke interesse til at folk skal se dem. Det vekker folks meninger og ulike raseri utbrudd, MEN det er jo ikke ulovelig å legge de ut på nettet eller å lage slike filmer overhodet. mange lages for at vi virkelig skal SE hvordan ting er noen steder..altså som dokumentasjon...., derfor skreiv jeg det... dumt forklart.. om dere ikke forstår hva jeg skal frem til så kan jeg prøve igjen:)
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

PonniTeam

Skrevet - 17/05/2006 :  10:08:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonniTeam  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
nei det er ikke koselige filmer, det er jeg helt enig i, men å forby å lage dem blir jo litt dumt synes du ikke?

Opprinnelig postet av Lopke

Joda, Vi kan selvsagt ikke forby dem mot å gjøre det..
Men jeg liker ikke slike filmer..Og egentlig synes jeg at det er dumt at de lager slike filmer fra slakterier!
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  11:09:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Jeg er ikke så beveget som dere her.. og poenget med filmen var jo ikke kun hestemishandling..

De første bildene viser misshandlede hester. Hjertet mitt blør for disse, det er tragisk og gjør vondt å se. (har sett værre fra både norge og DK så det så..)

Men bildene fra slagteriet var ikke grusomt. Legg merke til at de første bildene er hestene dødstynne og på vei i graven. Fra slagteriene var hestene runde og muskuløse, ergo det er ikke de samme hestene vi snakker om her. Har selv jobba på slakteri og ja det SER sånn ut når man tar huden fra kjøttet, en hest MÅ heises opp i bena for å håndtere dem, det ER blod under slakt osv osv..

Husker for ikke så allverdens lenge siden det var en debatt her på MIX om hvem som spiste hestekjøtt.. jeg er ikke en av dem, men husker det var ganske så mange som ikke hadde noe problem med å spise kjøtt av hest. Jamen sånn ser det ut FØR det kommer på brødskiva, også mht gris og ku, så ingen tårer her, kjenner ikke bakgrunnen for slakten, men det kan være så mye og ikke nødvendivis alle får kremert hestene sine. De blir pølse..

Jeg får vel legge til at jeg ble sendt ut av slakteriet når det kom inn hester. Min stedfar hadde såpass innlevelse og de fleste forstod det ikke var så morsomt for meg å se på når kjæledyr (i mine øyne) ble brutalt skutt.

MEN!! få med dere poenget til slutt!! ikke driv å avle i bakgården, for som regel ER det slike hester som ender opp på de første bildene... ikke vær så naive å tro at alle hester som blir hjemmestrikket (av økonomiske, følelsesmessige og uvitende årsaker) blir tatt vare på helt til de dør av alderdom av de samme personer som avlet dem i første omgang..

Jeg kan ikke annet enn å signere.

Opprinnelig postet av lino

Meg signerer også her.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

-Birgitte-

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  11:40:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Birgitte-  Svar med kopi av melding
Denne videoen var helt forkastelig! fysj og æsj! Stakkars hester, ble lei meg jeg!
Vern om den du er glad i, nemlig din hest:)

Shinga for alltid!<3
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  12:17:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
nei det er ikke koselige filmer, det er jeg helt enig i, men å forby å lage dem blir jo litt dumt synes du ikke?

Men jeg liker ikke slike filmer..Og egentlig synes jeg at det er dumt at de lager slike filmer fra slakterier!

Opprinnelig postet av xMiax

hvorfor ser du på dem da?

Hvorfor er det dumt å lage film fra slakterier? dem som ikke vil se dem kan holde seg langt vekk. Du foreksempel..
Jeg gidder heller ikke se på bananer i pyjamas.. så derfor ser jeg dem ikke heller. Dessuten kan ikke alle bare gå inn i et slakteri og forlange å se på, da da er det vel greit at det finnes film som viser hva som skjer..

Om du er bare litt inni Halalslakt og vet hva forskjellen er vil du synes det er betryggende å se en "norsk" slakt og vite hva som skjer med evt din hest om den ikke skal kremeres.

Liker du ikke blod og synes det er SÅ forferdelig burde du heller tenke over det neste gang du kjøper kjøttdeig.. Bli vegetar og hold deg langt vekk. Ikke se på filmene heller..
Så kan du leve i lykkelig uvitenhet..
Gå til toppen av siden

PonniTeam

Skrevet - 17/05/2006 :  15:11:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonniTeam  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av xMiax

hvorfor ser du på dem da?

Hvorfor er det dumt å lage film fra slakterier? dem som ikke vil se dem kan holde seg langt vekk. Du foreksempel..
Jeg gidder heller ikke se på bananer i pyjamas.. så derfor ser jeg dem ikke heller. Dessuten kan ikke alle bare gå inn i et slakteri og forlange å se på, da da er det vel greit at det finnes film som viser hva som skjer..

Om du er bare litt inni Halalslakt og vet hva forskjellen er vil du synes det er betryggende å se en "norsk" slakt og vite hva som skjer med evt din hest om den ikke skal kremeres.

Liker du ikke blod og synes det er SÅ forferdelig burde du heller tenke over det neste gang du kjøper kjøttdeig.. Bli vegetar og hold deg langt vekk. Ikke se på filmene heller..
Så kan du leve i lykkelig uvitenhet..

Jaha? Det var din mening. Flott!, Men jeg gjør som jeg vil. Om jeg vil se på så gjør jeg det. Om jeg ikke vil gjør jeg det ikke.
Uansett. Jeg liker ikke slike filmer.. Og hadde ingen anelse at den filmen handlet om slakteri! Sant nok tåler jeg og se på.. Men langt i fra liker jeg det jeg ser! Så den er grei..
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  15:19:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
nå heter jo tråden "ekkel fim" da.. så du gikk vel ut fra det ikke var en shettis på en blomstereng som ble filmet?

Men hvis du absolut må se filmen ser jeg ikke hvorfor du da må syte over den etterpå..
Gå til toppen av siden

PonniTeam

Skrevet - 18/05/2006 :  13:30:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonniTeam  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
nå heter jo tråden "ekkel fim" da.. så du gikk vel ut fra det ikke var en shettis på en blomstereng som ble filmet?

Men hvis du absolut må se filmen ser jeg ikke hvorfor du da må syte over den etterpå..

Skjønner..
Gå til toppen av siden

SuuperTerna

» VIP

Skrevet - 18/05/2006 :  13:40:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
fytti katta!!! de skulle søren ikke "scrolla" forran ansiktene til de forbanna tullingene som slakta hestene!!!!! jeg blir så sykt sur når jeg ser sånn som detta, går det ann å være så skutt i hodet!? Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  13:54:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
hva er galt med slakteriarbeiderene? Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  15:41:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
(Nå har jeg ikke sett denne filmen, og har ikke planer om å gjøre det)

Men jeg spiser kjøtt, vet hvor alt kommer fra. Jeg er med på jakt, har planer om å ta jegerprøven om ikke så alt for lenge. Er også med på slaktingen av elgen etterpå. Det er en helt naturlig ting for meg. Mennesket har spist kjøtt alltid, og jeg kommer til å fortsette med det.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  22:04:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hva er galt med slakteriarbeiderene?

Nemlig! Ingenting......
Det er ikke de det er noe galt med men heste-eierne som lar dyrene vanskjøttes og forfalle slik...
Virker som det ligger tungt for noen å forstå hvem som står for dyremishandlingen her....

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.