hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ekkel video....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 ekkel video....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  23:38:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
huff.. det var helt grusomt å se den videoen.. en skikkelig tankevekker for meg som skal selge en av mine beste venner nå.. det fikk meg til å undre og lure; er det lov å skrive noe i salgskontrakt/kjøpekontrakten, om at dersom hesten skulle bli lagt ut for salg igjen med tiden(hos den nye eieren), så har jeg førsteretten?
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 14/05/2006 :  23:47:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
jepp det er mulig. Sånn er det for en hest her på stallen. Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  08:42:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veit om flere som har det i kontraktene sine, er veldig delte meninger om det, men jeg selv ville nok skrevet det i min kontrakt hvis det var hesten min som skulle selges. Men man kan ikke stole 100% på det for er nok mange som selger hesten videre uten og kontakte forrige eieren først.
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Rystad

Skrevet - 15/05/2006 :  13:27:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt enige med Lopke og Harneshaug her!
Det er ikke synd på hestene når di er døde... det er jo før, og virkelig så måtte det jo blitt en befrielse å bli drept enn å leve som di man ser her gjør...

Så til filming på slakteriene, og at det kan støte folk...
Må flire! Blir vel egentlig litt flau over å høre slikt!
Biff skal man ha, fårikål skal man ha, kjøttdeig skal man ha,
man skal bare ikke vite å se hvor det kommer fra....
Tror di virkelig det blir avlet ferdig i fryse/ferskvaredisken????
Folk er rare!

Redigert av - Rystad den 15/05/2006 13:27:57 Gå til toppen av siden

PonniTeam

Skrevet - 15/05/2006 :  15:31:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonniTeam  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ja jeg synes det er helt greit.. misshandlede hester er opplysning.. slakt er opplysning.. regner ikke med disse filmene er for folks "nytelse" på noen måte. Om man er for sart til å se slakt av dyr må man jo bare holde seg vekk fra film og slakterier ikke sant? regner med du spiser kjøtt, så du vet vel og at servelaten ikke dumper ned fra himmelen pakket pent inn :)

Hvorfor er det så forferdelig forresten?

Opprinnelig postet av Lopke

Det er vel bare noen få som ser slik på det..
Sant nok gjør det slett ikke vondt for hestene når de allerede er døde, men det er forferdelig for dem som elsker hester å se en slik video, tror jeg da.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  15:40:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
ja jeg synes det er helt greit.. misshandlede hester er opplysning.. slakt er opplysning.. regner ikke med disse filmene er for folks "nytelse" på noen måte. Om man er for sart til å se slakt av dyr må man jo bare holde seg vekk fra film og slakterier ikke sant? regner med du spiser kjøtt, så du vet vel og at servelaten ikke dumper ned fra himmelen pakket pent inn :)

Sant nok gjør det slett ikke vondt for hestene når de allerede er døde, men det er forferdelig for dem som elsker hester å se en slik video, tror jeg da.

Opprinnelig postet av xMiax

Jo men hvofor se på slike film da?? det er mye griseri jeg ikke gidder å se på.. derfor holder jeg meg vekk og oppsøker ikke slike film.
Jeg ser virkelig ikke problemet??

"Jeg liker ikke å se gudstjeneste på tv.. derfor skal de ikke eksistere??"
Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 15/05/2006 :  16:21:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Så vare litt av filmen. Det var grusomt!! Hvem er det egentlig som klarer å lege sånne filmer??
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 15/05/2006 :  16:26:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg er ikke så beveget som dere her.. og poenget med filmen var jo ikke kun hestemishandling..

De første bildene viser misshandlede hester. Hjertet mitt blør for disse, det er tragisk og gjør vondt å se. (har sett værre fra både norge og DK så det så..)

Men bildene fra slagteriet var ikke grusomt. Legg merke til at de første bildene er hestene dødstynne og på vei i graven. Fra slagteriene var hestene runde og muskuløse, ergo det er ikke de samme hestene vi snakker om her. Har selv jobba på slakteri og ja det SER sånn ut når man tar huden fra kjøttet, en hest MÅ heises opp i bena for å håndtere dem, det ER blod under slakt osv osv..

Husker for ikke så allverdens lenge siden det var en debatt her på MIX om hvem som spiste hestekjøtt.. jeg er ikke en av dem, men husker det var ganske så mange som ikke hadde noe problem med å spise kjøtt av hest. Jamen sånn ser det ut FØR det kommer på brødskiva, også mht gris og ku, så ingen tårer her, kjenner ikke bakgrunnen for slakten, men det kan være så mye og ikke nødvendivis alle får kremert hestene sine. De blir pølse..

Jeg får vel legge til at jeg ble sendt ut av slakteriet når det kom inn hester. Min stedfar hadde såpass innlevelse og de fleste forstod det ikke var så morsomt for meg å se på når kjæledyr (i mine øyne) ble brutalt skutt.

MEN!! få med dere poenget til slutt!! ikke driv å avle i bakgården, for som regel ER det slike hester som ender opp på de første bildene... ikke vær så naive å tro at alle hester som blir hjemmestrikket (av økonomiske, følelsesmessige og uvitende årsaker) blir tatt vare på helt til de dør av alderdom av de samme personer som avlet dem i første omgang..

Jeg kan ikke annet enn å signere.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

PonniTeam

Skrevet - 16/05/2006 :  13:19:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonniTeam  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av xMiax

Jo men hvofor se på slike film da?? det er mye griseri jeg ikke gidder å se på.. derfor holder jeg meg vekk og oppsøker ikke slike film.
Jeg ser virkelig ikke problemet??

"Jeg liker ikke å se gudstjeneste på tv.. derfor skal de ikke eksistere??"

Joda, Ser at du ikke ser problemet! Men uansett det er ekkelt!!
Hvem er den som ikke synes det er ekkelt, uansett om hestene er døde liksom!
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  15:21:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
nei det er ikke koselige filmer, det er jeg helt enig i, men å forby å lage dem blir jo litt dumt synes du ikke? Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 16/05/2006 :  15:56:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
folk må jo få lage hva slags filmer de ønsker, det er det ingen lov for. Spesielt denne videoen her er vel laget for å få igang folks meninger rundt om i verden, og det tror jeg nok den har klart.
Mange er jo for og mot slike filmer, så derfor blir de også laget. å se hvordan dyr har det på slakteriene, eller hvordan ting foregår på slakteriene er jo basert på samme prinsipper verden over, men kanskje ikke bestandig like hygieniske. Uansett; en film, tusen tanker om den.. slik er det bare.. Hadde jeg lagt inn en annen film her, hadde den blitt like mye spekulert om ,selv om den kanskje selfølgelig hadde vært en annen sjanger:)
Jeg er i mot at folk lager filmer å viser de i offentlige, men de er ikke direkte ulovlige heller...
Jeg spiser kjøtt å vet hvordan det er før det blir delikat lagt frem på en tallerken, men vekker ikke avsky av den grunn... problemet dukker opp da det gjelder ting vi bryr oss om som blir vist.. tragisk? ja, normalt? absolutt stort sett:)

* kommer sikkert til å få mange komentarer nå...*

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  16:38:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan kan du bruke energi på å være mot FILMEN? Det er jo DYREHOLDET du skal være mot, ikke de som filmer... skjønner ærlig talt ikke problemstillingen din, for meg blir vinklingen feil...
Bruk energien på å hjelpe dyr som har det vondt i levende tilstand du, der gjør det mye mer nytte.
Uten at noen lagde slike filmer hadde vi ikke (i alle fall ikke jeg) visst hvor mye galt som forekommer så all honnør til de som prøver å spre et budskap.
Om akkuret denne var en riktig/bra/korrekt film er et helt annet tema....
Som andre her stusset jeg også over at slaktedyrene så blanke og fine ut og dermed ikke var av de tidligre viste hestene.
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 16/05/2006 :  16:44:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
meg du sikter til?? Trodde jeg hadde sakt tydelig fra at jeg ikke tenker på filmen, men hvordan folk behandler dyrene sine... :) de fleste ( ikke alle som blir slaktet da) spes på denne filmen, hadde det best med å slippe å leve lengre, siden de antakeligvis ikke ville blitt friske igjen, men som du sier Harneshaug , så er jo ikke de vi ser som blir slaktet de som er med tidligere på filmen...
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Galie

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  17:46:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Heeelt grusomt!!!!!!!!!!!!!!!!
www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden

Aina_og_Herjutora

» VIP

Skrevet - 16/05/2006 :  19:10:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til dere her inne på mixen!
Her er det så mye snakk om dyremisshandling og hvor grusomt det er. Og det er jeg helt enig i og denne videoen var ingen unntak ( bortsett fra slakteriet, som ikke jeg heller føler meg spesielt støtt av. Det er vel slik det foregår på de fleste slakteri)
Jeg lurer på hvor mange av dere som bruker kosmetikkprodukter fra f eks gillette? Gillette er den produsenten av kosmetikk som tester mest på dyr. De har blant annet kaniner som de barberer og drypper forskjellige stoffer i nakken på slik at det etser hull på huden.

Så jeg synes vi alle skal tenke over hva vi selv gjør, og det finnes merker av kosmetikk som ikke tester på dyr. Les, Body Shop
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.