hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kattunger..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Kattunger..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Madam Fame

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  13:16:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
For ei uke siden fikk vi 4 kattunger.. Råflotte nøster og greier..

Men her om dagen syntes jeg synd på mora som måtte gå i kjelleren hele dagen, så jeg satte døra ut på gløtt, og dagen gikk..

Seinere på kvelden gikk det en fremmed hannkatt å lusket i hagen uten at jeg tenkte mer på det da..
Så ble pus med inn, og jeg oppdaget et klor over nesa hennes.. I en viss fart sprang jeg ned i kjelleren, og der satt den fremmede hannkatten å kikket på kurven med kattungene, men han sprang da jeg kom nærmere.. Da jeg tok opp kurven, lå det dermed 4 døde kattunger der, 2 i en blodpøl, mens de andre to virker til å ha blitt skremt livet av.. Men stive og kalde var de alle..

Hannkatten ble nokså monentant sporet opp, og skutt..

Jeg kom desverre aldri på at det kunne dukke opp en fremmed hannkatt som var så frekk at den gikk ned i en kjeller og drepte noen kattunger, hadde jeg gjort det hadde døra selvfølgelig holdt døra igjen..

Og jeg skriver dette her, som en liten NB til event.andre, at slik kan skje. Så hold dørene igjen i sommer!! De er frekke og desperate disse hannkattene..

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  13:19:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Nei, uff så trist...
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  13:21:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
sånn er naturen.. Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  13:24:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Stemmer jo det! Men forbaska trist når det faktisk var det fineste kullet hu noen gang har fått, samt at de alle var lovet vekk!
Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 11/05/2006 :  13:41:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Opplevde det samme i fjor sommer.Er vel sånn at hannkattene dreper ungene for å prøve seg på mora,en grusom verden vi lever i.Katteungene mine er 1 uke idag,og stakkars dem som lar døra stå oppe her...!!
Ride with the wind Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 11/05/2006 :  13:59:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja det der er ikke lett. Hannkatter, spesielt villkatter gjør hva som helst for å få kattemoren i løpetid igjen så han kan bli far til neste kull.. veldig slemt, men sånn er naturen ja.. værste er at disse hannkattene f.. meg kommer seg inn overalt også...
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 11/05/2006 :  14:12:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mannfolk!!!!
Ride with the wind Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  15:46:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Slik er nok naturen for de fleste dyr, men jeg tror elgoksen kan få litt problemer med å drepe ett-årskalven.. Vi får håpe at mannfolk ikke begynner å oppføre seg slik..
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Julie Anne

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  18:30:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJulie Anne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJulie Anne  Svar med kopi av melding
Mannfolk og tomflasker- det er det verste jeg veit (egentlig skal det være kninnfolk, men bytter litt jeg)
Elsker deg, Felex ! (L) <33 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 11/05/2006 :  19:07:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har også opplevd omtrent det samme.. http://mix.hestemarked.no/topic.asp?TOPIC_ID=7739&SearchTerms=Katt,som,spiser,katter

Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 11/05/2006 :  19:07:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå må ikke noen snakke stygt om hannkatter, det finnes så mangt individer.
Grusom hendelse ..

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  06:05:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
huff... dette var forferdelig...:( men det er slik naturen fungerer... alle dyr vil vidreføre sitt avkom... og hannkattene dreper kattunger for å få hunkatten i løpetid så han kan få sikret vidreføring av sine egne gener...

katten din kommer snart i ny løpetid nå, så om du ikke vill ha nye kattunger bør du enten sterilisere eller bruke p-piller på henne (selv om de ikke er spesielt sikre om katten spyr eller liknende...)

*Hrafn*: jo det finnes mange ulike individer, men dette med å drepe kattungene er et nedarvet innstinkt for å være sikre på å få vidreført sine egne gener... og selv om man har temt katten og har den som kjæledyr, kan man ikke frata et dyr dets innstinkter... men om man kastererer en hankatt, tar man fra hankatten dens seksuelle adferd, og den vil ikke lenger være "produksjons-maskin"

OT:
jeg passet en kattunge på 5 uker i påska... har jo også en hankatt, Mix, på 5 år... Mix er diger, 10 kg pusekatt er han;) men når den lille pelsdotten jeg passet (jeg har jo sett større hybelkaniner enn hun!!) kom fykende fram fra under sofaen mot min digre hannkatt, dere skulle ha sett! hannkatten min ble vettskremt!! skummelt med hyperaktive pusebejbiser skjønner dere...
(hannkatten min er kasterert...)
gordonsetteren min på 21 mnd, ble også redd kattungen, men etter kort tid, tok han villig på seg rollen som stolt mor... ;)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  10:38:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Uff, ikke gøy, men de følger vel bare den naturlige følelsen sin..
www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 12/05/2006 10:39:26 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.