hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - kandar
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 kandar
 Nytt emne  Emne låst
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 11

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 23/06/2006 :  23:58:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira
Kan dere ikke bare blir enige om at det er mye stygg ridning i alle grener desverre?? Riv og røsk i tøyler finnes i hvert miljø, mer i noen enn andre. Og noen grener er mer selvlærte enn andre, og da opp står det sikkert også en del mer feil vil jeg tro.

Ingen gren er bedre enn noen annen... Noen hester egner seg til ditt og andre til datt... Sånn har vi mennesker avlet dem siden vi er veldig forskjellige. Egentlig er alle hester like og beygd for å gomle gress, formere seg, løpe fra rovdyr, fore rovdyr og gjødsle.
Og alle stammer de fra denne raringen her: http://www.happyhorseslangenau.de/geschichte.html (greit nok det er en tysk side, men man ser bildene)

Eneste jeg ble provosert av her inne var uttalselsen om at det ikke bare var å ta av en dressur hest hodelag og sal og ri den... Dette skal jeg motbevise!!

Min ponnis er ikke bare en dressurponni men også en tur, sprang og kjøre ponni. Han har også gått mounted games i to år.

Så i morgen om jeg rekker skal Susanne ut på ridebanen og ri sin Norlandshest uten sal og hodelag og filmes!! Dette er noe jeg aldri har gjort før, så det kan bli spennende å se hva vi får til. Jeg tror det har mer med hest og rytters samspill enn hvilken gren den er lært opp i. Denne ponnien har heller aldri vært trent i NH. Og er ikke underkuet av slag og spark!! Tror ikke det er mulig å underkue denne ponnisen.

Rekker jeg det ikke i morgen pga shoppingtur og bursdags feiring blir det på søndag... Film og bilder kommer... Jeg lover...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  00:33:09  Vis profil
Man finner "svin på skogen" i alle grener.
Dette er ikke "hengende tøyler" og kun vekthjelp? Eller er det det bare fordi han lener seg bakover?
http://www.photo.net/photodb/photo?photo_id=2848137

Eller den her? http://www.photo.net/photodb/photo?photo_id=2760293

Gufne bilder kan man finne i enhver leir...

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  00:40:22  Vis profil
uff.. stakkar lille hestemunn.. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  00:40:48  Vis profil
men gid så flott palomino da.. Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  00:41:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life
ja men synd den ikke er i bedre hender
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  00:43:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^
Du forsvarer games hestene, men angriper andre ryttere som gjør det samme i andre grener..?
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  00:43:34  Vis profil
Hvor mye tøylekontakt trenger man om man setter noe som bitt nr 1 ovenfra i venstre kolonne i munnen til en hest?
http://www.horse.com/depts/dept-280__maindept-127__page-2.html
Og dette har et navn med "pleasure" i?

Jeg hører mye stygt om den Islandske stangen...og et vanlig kandar...men detta her?

Oida....det var visst et snilt et det...men ta for all del en titt på side 4. Nr 2 ovenfra i høyre kolonne...Finner du noengang detta på en dressurbane er du god.
Jeg HÅPER ikke dette er bitt det er lov å ri med i Western-klasser? Vær så snill si at jeg har feil?

Ingen "følsom hånd" eller "henhende tøyle" kan da rettferdiggjøre dette her?

Går man inn på denne siden http://www.chicksaddlery.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Category_Code=1040

er det samme f*nskapet om igjen.

Jeg sier ikke at det er sukker og honning rundt blant dressurrytterene i verden,for det skal gudene vite at det ikke er,men INGEN av oss kan sette oss på vår høye (eller lille og raggete ) hest og si at "slik er det ikke hos oss".

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  00:45:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life
Kopi av melding:
Du forsvarer games hestene, men angriper andre ryttere som gjør det samme i andre grener..?

Opprinnelig postet av Mari^_^

der har vi iallefall regle hvor sterke bitt som er lov!
ikke disse tortur middlene som kurre har linket til

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  00:57:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^
Styrken på bittet har ikke noe å si hvis hånden som holder i tøylen er hard nok. Du skjønner vel hva jeg mener innerst inne, kanskje vil du ikke skjønne det?

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  00:59:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira
Men desverre ingen regler for skoing som i dressur og sprang
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  00:59:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life
Kopi av melding:
Styrken på bittet har ikke noe å si hvis hånden som holder i tøylen er hard nok. Du skjønner vel hva jeg mener innerst inne, kanskje vil du ikke skjønne det?

vi har to ryttere her:

en med trinse
en med et av de værste bittene på den siden kurre linket til!

rytterene er like sterke og drar like hardt!

hvem får mest vondt!?

den med tortur bittet!

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  01:03:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^
Det såkalte torturbittet er ikke noe torturmiddel så lenge det brukes riktig. Jeg gidder ikke diskutere med deg mer. Du må prøve å se flere sider av en sak, ikke bare svartmale ting. Men jeg føler at jeg skriver til en vegg.

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  01:09:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life
Kopi av melding:
Det såkalte torturbittet er ikke noe torturmiddel så lenge det brukes riktig. Jeg gidder ikke diskutere med deg mer. Du må prøve å se flere sider av en sak, ikke bare svartmale ting. Men jeg føler at jeg skriver til en vegg.

les det jeg skrev da!

Mari^_^

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  01:10:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^
Kopi av melding:
Kopi av melding:

les det jeg skrev da!

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Jeg har lest det, tolket det og gjort meg opp en mening.

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 24/06/2006 :  01:13:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life
ja så du mener det brukse riktig sånn som jeg beskrev det ?
Side: av 11 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Emne låst
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.