hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Distrikt-stevner
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 Distrikt-stevner
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

HeleneFøllesdal

Norway

Skrevet - 29/09/2003 :  14:03:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHeleneFøllesdal  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg lurer på hva selve ordet distrikt betyr når det kommer til stevner.. (jeg er medlem i en klubb i Oslo, kan jeg starte d-stevner i oslo og akershus da?)

xxxx

Skrevet - 30/09/2003 :  08:12:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Med "Distriktstevne menes det at det er åpent for andre medlemmer i andre klubber å delta.Altså "et hakk" større stevne enn et "Klubbstevne" som kun er åpent for medlemmer i din klubb.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 30/09/2003 :  08:33:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Du kan lese litt om de ulike stevnekategoriene i KR I ("kap 4 - Stevner" er sikkert spesielt relevant).

Som chess sier er ikke D-stevner kun åpne for ekvipasjer som rir for en klubb i "distriktet". Da kan faktisk starte på D-stevner i Tromsø om du skulle ønske det, men vil jo anta at dette er litt upraktisk for deg hvis du bor og holder til i Oslo. Men du kan.. Et D-stevne har et krav til hvilke klasser som skal tilbys og hvilke fasiliterer. Se reglementet jeg henviste til ovenfor. På L-stevner (lands-stevner) som er på hakket over D-stevner er det høyere klasser, og gjerne mulighet for oppstalling (det har gjerne ikke D-stevner), mens E-stevner (elite-stevner) er over L-stevner. De "store" stevnene med høye klasser må du ofte kvalifisere deg til å kunne starte.

Husk at du må ha rytterlisens hvis du skal starte på D-stevner. Så har du ikke hatt det før må du ha tatt grønt kort før du får løst rytterlisens. Og du kan dra land og strand rundt og starte D-stevner hvis du ønsker det. Men på Østlandet er gjerne stevnetilbudet ok, så det er skjelden man reiser land og strand rundt så lenge man ikke skal starte klasser som ikke går så ofte (da blir det gjerne L- eller E-stevner).

--
spoff
Gå til toppen av siden

HeleneFøllesdal

Norway

Skrevet - 30/09/2003 :  16:04:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHeleneFøllesdal  Svar med kopi av melding
hei!
tusen takk for svarene!!! lærte noe nytt!
Jeg har lisens, mangler hest!
icecreambear
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.