hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kristelig v borgelig konfirmasjon
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Kristelig v borgelig konfirmasjon
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  23:24:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Jeg valgte borgelig konfirmasjon og er veldig fornøyd med det.

Grunnen til at jeg valgte det var at jeg ikke har noe slags forhold til kirka/Gud/Jesus eller noe. Er oppført i Statskirka da.

I undervisninga var det lagt stor vekt på moral og etikk. Vi fikk forskjellige oppgaver som vi skulle tenke over og diskutere hva som var rett og galt/galt rett
Veldig nyttig tenking, det ble mye dobbeltmoral. Vi snakkes også om alle valgene vi kom til å måtte ta i fremtiden og det å stå på egne ben og være selvstendige mennesker med enge meninger.

Helt ærlig så følte jeg ikke at vi lærte så mye, men jeg har fått mange viktige spørsmål å ta stilling til, mye å tenkte på. Slike ting jeg synes er viktig å lære/tenke over/snakke om.

Sermonien var veldig fin. Fire av konfirmantene holdt tale og kurslederene sa noen ord.

Til og med mine besteforeldere som er "kjempekristne" syntes dette var et veldig fint opplegg, og jeg håper jeg har klart å "rydde vei" for noen av søskenbarna mine da jeg var den første i slekta(!!) som konfirmerte meg borgelig. Ikke alle syntes like mye om det da men.

Fikk mye fint den dagen, sel vom jeg skjønner det at pengesummen ikke er mye å skryte av(7000kr). Men jeg syntes det var hyggeligerere å få bunad og gaver som folk hadde hatt lyst til å kjøpe til meg.

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  23:28:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg står kristelig, vet ikke helt hvorfor men står sammen med vennene mine.. kjenner endel som står borgelig.. *hehe ikke lenge til komfirmasjonen nå nei;) 21mai*
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 07/05/2006 :  23:30:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg konfirmerte meg i kirka, fordi jeg er kristen....

Borgerlig konfirmasjone hadde jeg ikke hørt om engang, da jeg konfirmerte meg.. ( i 1995). Hadde uansett ikke vært et alternaltiv i dag heller.

Konfirmerte meg i misjonskirka fordi familien min er medlemmer der, og dessuten syns jeg det var et fint opplegg der. Vi var bare 5 konfirmanter.

I misjonskirka trenger en ikke være døpt for å stå konfirmant.. Fordi de har et litt annerledes dåpssyn enn i statskirka.. Men jeg er døpt også da..

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Selameyjan

Skrevet - 08/05/2006 :  00:05:11  Vis profil  Svar med kopi av melding

Hvis du ikke har lyst til å konfirmere deg, så ikke gjør det da vel!

Tilbring kveldene i stallen, og så kan foreldrene dine arrangere et "konfirmasjonsselskap" for deg på et tidspunkt når de har tid & været er fint & det passer for slektningene dine å komme.

Jeg tror ikke akkurat du får noe mindre penger fordi om slektningene dine slipper å overvære kjedelige taler fra Humanetisk forbund

Ta dem med i stallen i stedet

www.selkie.no Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  00:14:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Jeg konfirmerte meg borgerlig for to år siden og angrer ikke på det.Er ikke kristen så borgerlig var det eneste som falt meg naturlig.Om mamma og pappa hadde vært den sorten som hadde "tvingt" meg til å ta kirkelig hadde eg heller la vært og konfirmert meg!
Og ja konfirmerte meg faktisk for pengene,er nok det de fleste gjør tror eg:P
Men som sagt hadde ikke latet som eg var kristen ol for å få de...

edit for å legge til at de borgerlige møtene var 8 ganger + 1 tur og tok veldig lite tid i motsetning til den kristerlige greien:P
Og ikke velg kristerli bare fordi vennene dine gjør det,velg det du syns er riktig,og iogmed at du ikke er kristen så blir vel det borgerlig;)
Eg var den eneste som eg kjente som tok borgerlig,men det var bare en fin mulighet til å få mange andre gode venner(noe som eg fikk:)

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com

Redigert av - Brun best den 08/05/2006 00:19:16 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  00:44:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Komfirmerte meg i kirken. Er ikke kristen selv, men "måtte" det pga. familie. Ett fett for meg, egentlig. :-) Har veldig lyst til å melde meg ut av statskirken, men det blir nok ikke noe av så lenge min mor lever (hun er ikke spesielt kristen selv, men hun ser ikke at det er noe problem å være medlem der ..). Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  01:46:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er ikke konfirmert. Det var revolusjonerende i 88 i Lofoten. For mamma og pappa ver det ikke så viktig, men tror farmor ble litt lei seg. Jeg er ikke kristen og syntes ikke det var rett...
Synes også det er helt forkastelig i dag hvor så mange konfirmerer seg utelukkende for pengenes skyld, og så HINSIDES mye penger!!
Idiotisk! Hva skal en 15 åring med 30 000? Alt for mye penger å spøle bort... om de fikk 1000,- kr (eller ingenting) skulle jeg sett hvor mange som gjennomførte konfirmasjon. For de som tror på Gud er det rett å gjøre og en fin stadfestelse, for de andre... nei. Selv om jeg ikke tror på Gud synes jeg det er et hån å konfirmere seg pga penger.
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  01:56:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Konfirmerte meg i kirken,ville egentlig borgerlig men gjorde det ikke siden det ikke var noen andre som skulle det...
Selv om jeg ikke er kristen så gjorde ikke det meg noe....

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  08:27:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Jeg konfirmerer meg kristelig (Har kun igjen sermonien) og angrer egentlig litt.

Vi lærer bare om Gud og Jesus, og ting som det. Men på borgelig diskuterer de ting som har med livet og gjøre. Ting du har bruk for senere i livet. (Kort sagt, må gå på skolen)

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 08/05/2006 :  10:35:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg er ikke konfirmert. Det var revolusjonerende i 88 i Lofoten. For mamma og pappa ver det ikke så viktig, men tror farmor ble litt lei seg. Jeg er ikke kristen og syntes ikke det var rett...
Synes også det er helt forkastelig i dag hvor så mange konfirmerer seg utelukkende for pengenes skyld, og så HINSIDES mye penger!!
Idiotisk! Hva skal en 15 åring med 30 000? Alt for mye penger å spøle bort... om de fikk 1000,- kr (eller ingenting) skulle jeg sett hvor mange som gjennomførte konfirmasjon. For de som tror på Gud er det rett å gjøre og en fin stadfestelse, for de andre... nei. Selv om jeg ikke tror på Gud synes jeg det er et hån å konfirmere seg pga penger.
Mvh Helen

Opprinnelig postet av Harneshaug

30.000? Ei på stallen fikk hele 95.000,- når hun konfirmerte seg for to år siden. DET er galskap det!!!

Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  11:27:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
OT: så lenge foreldrene er med på å forvalte pengene (sperret konto el.l), ser jeg ingenting "galt" i at en får masse penger til konfirmasjonen. Det er jo en kjempe fin måte å kjøpe seg noe en har veldig lyst på (feks pc, hest, sykkel osv), eller spare til førekort og eventuelt begynne å sette inn penger på bsu. Men å sløse bort så mye penger, blir for dumt.
Hege Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  11:34:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg konfirmerte meg i kirken. Var i tvil lenge, men vi ble til slutt enige om å ta det i kirken. Jeg er ikke kristen, har ikke noe spesielt forhold til Gud, men syns konf. tiden der var veldig fin allikevel. Angrer ikke.
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  11:43:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mvh Helen

Opprinnelig postet av Harneshaug

Kunne godt tenkt meg 30 000kr, jeg. Skal kjøpe meg nye hest, og da gjelder det å få inn så mye penger jeg kan. Jeg synes at det er bedre at jeg legger mye penger i det selv, enn at faren min skal betale mye av hesten.

Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  12:37:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg konfirmerte meg på Betania ettersom jeg er kristen og pinsevenn.
For meg var det helt naturligt og konfirmere meg, syntes undervisningen var meget intressant og det var en grei måte og spørre og få svar på en del spørsmål jeg - og mange andre - brandt inne med.
Vi hadde ikke noe antall møter vi MÅTTE delta på eller noe, alt var fritt unntatt selve undervisningen men den foregikk i skoletiden. Så jeg mistet aldri noe stalltid :o)

På søndag skal min datter konformere seg, hun skal også på Betania da. For henne var det vel også ganske naturligt.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

-Kristina-

» VIP

Skrevet - 08/05/2006 :  14:48:01  Vis profil  Send %s1% en ICQ melding-Kristina-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Kristina-  Svar med kopi av melding
Jeg konfirmerte meg borgerlig, og angrer ikke

På våre "møter" som vi hadde, lærte vi mer om livsstil, og diverse andre ting, som jeg syns er nyttige å få vite/snakke om..

Jeg begynte på kristelig, men byttet etter noen få ganger..
I kirken snakket vi ikke om noe annet enn jesus og gud..
Og jeg syns det ble litt for mye snakk om det.. + at man ikke gjorde så mye annet..

på Borgerlig gjorde vi masse annet rart, og gjorde aldri noe av de samme tingene, for å få litt variasjon, sånn at det ikke skulle bli kjedelig

Fikk like mye penger uansett..

Smil til verden, og verden smiler tilbake :) Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.