hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kristelig v borgelig konfirmasjon
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Kristelig v borgelig konfirmasjon
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  20:24:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må nå snart velge mellom kristelig og borgelig konf.
Hva valgte du? hvorfor? angrer du?

Noen som kan fortelle meg litt om opplegget i de forskjellige.
Helst noen som ikke konfirmerte seg for så alt for lenge siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  20:28:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg konfirmerte meg borgelit i 1995, så det er en liten stund siden, og jeg husker ikke alt som skjedde:) Jeg er ikke kristen, og syntes borgelig konfirmasjon virket som en fin måte å markere "dagen" på. Var et lærerikt opplegg (hadde undervisning i alt fra alle religioner til seksualundervisning osv osv).
Hadde valg borgelig uansett hva slekten hadde sagt, men heldigvis så brydde de seg ingenting, og alle mine søskenbarn som har konfirmert seg etter meg, har også valgt det samme.

Hege Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  20:36:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg valgte kirkelig konfirmasjon. Jeg valgte det fordi jeg nærmest ikke visste om borgerlig konfirmasjon og fordi jeg følte det var riktig. Jeg står oppført i statskirken, men har ikke noe forhold til kirken/kristendommen utenom det.

Om du velger kristelig lærer du om bibelen, om Gud og jesus, om kirker - Ja, rett og slett om kristendommen. Vi lærte også litt om de andre religionene, seksualundervisning og moral og etikk. Vi hadde i tillegg mange morsomme turer osb.

Jeg kan ikke uttale meg om borgerlig, i.o.m. at jeg ikke kjenner noen som har valgt dette. Tror det er mye det samme, bare at dere ikke lærer så mye om kristendommen, men at dere lærer litt om alt liksom. Er du døpt ikke døpt i kirken må du gjennom en dåp før du kan konfimere deg kristelig.
Jeg angrer ikke på valget mitt.

Det er heelt opp til deg hva du velger. Det er lov å rådføre seg med andre, men husk at det er ditt valg! Lykke til med valget :)

Edit: skriveleifer

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 07/05/2006 20:38:25 Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  20:38:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Jeg valgte å ikke komfirmere meg.
Blir så masse stress med disse møtene, vil heller være i stallen og ta det med ro jeg. Kristelig var aldri et alternativ for meg, men vurderte borgerlig, men kom fram til at jeg ikke hadde lyst.
Eneste er vel pengene, skulle gjerne hatt et par kroner ;)
Var i to konfirmasjoner i dag. Ene fikk 31.000kr og andre fikk 26.000kr :)

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  20:39:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Saken er den at jeg egentlig ikke bryr meg så veldig. Vil velge den som virker morsomst og tar minst av min dyrebare tid
Huff for et forferdelig menneske jeg er...

Gå til toppen av siden

badminton
» VIP

Skrevet - 07/05/2006 :  20:45:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg komfa meg borgerlig.
søstra mi komfa seg borgerlig i fjor,.. det tar lite tid.. temaene dere tar opp er interressange, og dere lærer å takle hverdagen

Le godt så lenge du lever, for du lever godt så lenge du ler... Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  20:45:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Saken er den at jeg egentlig ikke bryr meg så veldig. Vil velge den som virker morsomst og tar minst av min dyrebare tid
Huff for et forferdelig menneske jeg er...

Opprinnelig postet av MajaPeWs

På begge må du på visse møter, men det er nok enklere med borgerlig, i.o.m. at du må endel i kirken på den kristelige.

Hva med å kontakte representanter for de to ulike retningene på stedet du bor? Folk som er litt eldre enn deg som har konfirmert seg på en av måtene?

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  21:04:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Konfirmerte meg borgerlig, og fornøyd med det. Hadde vel under 10 møter og en "tur". Kristelig konfirmasjon virker for omfattende (masse møter og samtaler med presten og gudstjenester osv) og dessuten er jeg ikke kristen så det vi kom til å lære ville ikke interessert meg. Jeg er ikke døpt så borgerlig ble mest naturlig.
Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  21:19:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
med fare for og høres belærende ut synes jeg at dette konfirmasjons greien har blitt litt tynt.. det heler er jo en konfirmasjon av dåpen.. ikke en måte og tjene penger på...

hvis du ikke føler for og høre om gud så konfirmer deg borgelig og ta pengene.. det høres jo ut som det er det du gjør det for...

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  21:39:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mye mulig det goytil.
Er ikke kristen i det hele tatt (ikke døpt heller) så blir nok borgelig.
Saken er den at alle vennene mine skal konfimere seg kristelig (ingen av de er kristene heller)
Siden jeg gjør det mest bare for å gjøre det+ penger (huff for et menneske jeg er) Vet jeg ikke om jeg skal velge og konifere meg kristelig eller borgelig.

pluss og minus..

Kristelig..
Pluss-
Vennene mine skal det så da har jeg noen å snakke med på konf. møtene osv.
minus-
Jeg er ikke kristen, syns kristendomslære er kjedelig
Virker som det er mer omfattende

Borgelig..
pluss-
Det virker mer riktig
man lærer mye mer fornuftig ting
Tar mindre tid(tror jeg)
minus-
Må gjøre det helt alene(STORT minus det)

Hm.. vanskelig å bestemme meg...

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  21:40:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg komfirmerte meg i kirka. Merkelig valg siden jeg ikke er kristen og meldte meg ut kort tid etter komfirmasjonen.

Jeg angrer ikke, men skulle jeg valgt i dag hadde jeg latt være å komfirmere meg i det hele tatt.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Kristine og Sabina

» VIP

Skrevet - 07/05/2006 :  21:48:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine og Sabina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine og Sabina  Svar med kopi av melding
Hei=)

Jeh konfirmerte meg kristelig....jeg gjorde det fordi jeg er kristen og for at jeg syns skal du konfirmere deg så er det jo for å stå for dåpen.

Litt om opplegget:
Vi var vel på undervisning 3 hver uke, vi hadde et lite bibel vers vi skulle ha i lekse. Det kunne vi si høyt i gruppa(ca10 stk) eller skrive det på et ark.
I tilegget til dette måtte vi være på 4 gudstjenester. 2 ungdommskvelder (spiste pizza og sånt i kirka). Vi måtte også være med på konfirmasjons leir.

Jeg syns det har vært en helt grei tid:)
Lykke til, til dere som skal konfirmere dere! Det ingen fare:)hehe=)

Sabina 4-ever In My Heart<33 Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  22:13:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg har aldri hatt kristendom på skolen (var så heldig å gå grunnskolen mens ennå kunne velge mellom livssyn og kristendom), mamma har alltid vært aktiv i humanetisk forbund, og resten av familien er heller ikke kristne, så det ble helt naturlig for meg å velge borgerlig konfirmasjon (og å melde meg ut av statskirka).
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  22:25:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kommer til å velge Borgerlig Komf (eller Humanistisk Ungdomsfest som det skal hete fra neste år) uasett. Er humanist og er ikke noe særlig KRL fan heller, men har helt klart stor respekt for de som har det..

Tjaa.. Opplegget ja! Det er vel slike møter og sånt tenker jeg meg (i og med at broren min komfa seg i forfjor) og dessuten er det noe som heter På Flukt (gleeeder meeii!!!) der du skal være flyktning og leve som flykting med komfegruppa di som en familie og flykte fra hjemlandet. Broren min tok den ikke, for han trengte ikke (dumt for meg, for da har jeg ingen til å forklare hvordan der er.. :-S)
Ja, det var vel alt..

Meeen så må man ikke glemme Misjonskirkekomf, der trenger du ikke å være medlem i kirka for det.

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  22:35:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
hvis du ikke føler deg kristen på noen måte synes jeg det er rart å konfirmere seg kristelig.
...:: ::.. Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  22:39:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
med fare for og høres belærende ut synes jeg at dette konfirmasjons greien har blitt litt tynt.. det heler er jo en konfirmasjon av dåpen.. ikke en måte og tjene penger på...

hvis du ikke føler for og høre om gud så konfirmer deg borgelig og ta pengene.. det høres jo ut som det er det du gjør det for...

Opprinnelig postet av Goytil

du mener sikkert stadfestelse av dåpen? Enig med deg, hvis du skal konfimere deg i kirka bør du ha troen på Gud, Jesus og Den Hellige Ånd, ellers tar du det liksom bare for å konfirmere deg hvis dere skjønner hva jeg mener. Og til Hrafn, så liker jeg ikke KRL spesielt godt jeg heller, synes alt blir for teoretisk og "tørt". Men det er en annen sak

Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.48 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.