hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sprang uten beinbeskyttere?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Sprang uten beinbeskyttere?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Kristine og Sabina

» VIP

Skrevet - 07/05/2006 :  00:36:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine og Sabina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine og Sabina  Svar med kopi av melding
Hva syns dere om å ri sprang uten beinbeskyttere?

Selv mener jeg ALLE hester trenger det!

Sabina 4-ever In My Heart<33

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  08:26:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har latt hesten min få hoppe uten beinbeskyttere/belegg. Har jeg vært slem med hesten min da??
Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Kristine og Sabina

» VIP

Skrevet - 07/05/2006 :  09:46:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine og Sabina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine og Sabina  Svar med kopi av melding
Hei du over!

Slem? nei det er ikke det jeg mener, men om du vil beskytte beina dens, ville jeg hoppet med belegg fordi det er innmari fort gjort at dem tråkker seg og slår beina mot hverandre;)

Sabina 4-ever In My Heart<33 Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  11:56:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
Bruker alltid belegg når jeg hopper, både framme og bak. Skal sies at jeg ikke gjorde d med gamlehesten min, men så hoppet vi aldri høyere en 80 cm-90 cm enkelthinder og 70 cm bane... Hoppet dessuten IKKE mye med henne pga at hun hadde en gammel skade i en fot som kunne blåse opp igjen om vi hoppet for mye med henne, så jeg så d ikke som nødvendig å bruke belegg. MEN nå bruker jeg belleg fordi hoppa mi er nokså klumsete av seg... Bruker alltid belleg/bandasjer.... i sprang er d belegg på alle bein, på tur er d belegg på frambeinog evt kopper bak, og i dressur er d belleg eller bandasjer framme og evt bak... Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  12:47:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Bruker alltid belegg når jeg rir, rideskolen som hadde Garsy hadde ikke det, men når jeg fikk henne merket jeg at hun strøk seg på bakbeina og frambeine, og har nå srangbelegg forran og høye bakbeinsbeskyttere bak + at om vinteren rir jeg med kopper ettersom garsy klør seg på en merkelig måte å har ødelagt hovene sine pga dette.

Synes kansje jeg ser noen med overdrevent bruk, kansje dere synes det jeg bruker er overdrevent, men er en hest som har dårlig beinstilling og som er VEEELDIG klønette. Synes det med å bruke belegg må være opp til hver enkelt, hopper man små krys og små hindre ser jeg ingen hindring i å ikke ha på belegg om hesten ikke er klønette av seg, men skal men opp i 120+- så burde man vel bruke det samme hva... Synes ikke det er dyreplageri å ikke ha på det jeg da.... men er jo en god og billig forsikring

Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  12:48:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Gjør ikke alltid det, men på forrige hesten min gjorde vi det aldri. Selvfølgelig er det en ekstra sikkerhet å gjøre det, men det varierer fra hest til hest når det gjelder vhor stor sjansen er for å skade seg, men alle kan være uheldige innimellom.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Kristine og Sabina

» VIP

Skrevet - 07/05/2006 :  13:34:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine og Sabina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine og Sabina  Svar med kopi av melding
Heizann=)

Enig med at belegg er en billig forsikring!
Jeg bruker også kopper framme og bak på vintern, skaden kan bli ganske stor dersom de tråkker seg med brodder! For å si det sånn er ho ganske full av belegg på beina om vinteren=)hehe

Sabina 4-ever In My Heart<33 Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  13:41:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei du over!

Slem? nei det er ikke det jeg mener, men om du vil beskytte beina dens, ville jeg hoppet med belegg fordi det er innmari fort gjort at dem tråkker seg og slår beina mot hverandre;)

Opprinnelig postet av Kristine og Sabina

Hehe, nå skal det vel sies at jeg ikke hopper så høyt med hesten min, og heller ikke så ofte.

Men joda, jeg bruker belegg jeg også. Av og til, av og til ikke, uavhengig om jeg trener på bane eller ute i skog og mark. Hesten min har som oftest kontroll på beina sine, men det er som du sier, man vet jo aldri. (spesielt når hesten er av den lekne typen ute i luftegården, og erter på seg sine hestekamerater )

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 07/05/2006 :  17:32:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det kommer alt an på hvordan hester er synes jeg. Noen dunker mye, andre satser og går høyt over. Noen har dårlige nedslag, andre har perfekte. Jeg har ikke vært nøye med belegg på noen av mine hester. Har ridd sprang i 15 år, og aldri hatt uhell av noe slag. Kanskje jeg har vært heldig, men... Uansett tror jeg at en hest som alltid bruker belegg, tur/sprang/dressur/longering faktisk blir mer uforsiktig med bena etter hvert enn en hest som har fått seg en dunk. -Au, det gjorde vondt, best å løfte bena litt høyere, istedenfor å bare slenge meg over hinderet...
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  17:44:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruker ikke beinbeskyttere på Ninni når jeg hopper med henne, men hopper ikke så ofte og heller ikke så høyt... Brukte det før da men, siden de brant opp gidder jeg ikke å kjøpe nye når jeg hopper så sjelden...
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  17:49:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker bestandig høye bakbeinsstryksokker og kopper, både på tur og ellers, da hoppa mi har en lei tendens til å tråkke seg (blodet flyter). Ellers bruker jeg nesten bestandig beskyttelse av noe slag på frambeina hennes, samt sparkeplate da hun hopper med høyt løftede frambein. I dressur bruker jeg som sagt minst kopper da hun tråkker seg, men som regel ingenting annet
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 07/05/2006 :  18:55:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg foretrekker at vi bruker belegg på Sharmis når vi hopper, men det er ikke alltid planlagt å hoppe så innimellom skjer det uten. Til vanlig rir jeg uten belegg, fordi jeg ikke vil ha en hest som ikke kan gå uten støtte.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

BirgitteG

Skrevet - 07/05/2006 :  19:27:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker det selv, men jeg tror egentlig ikke på at det hjelper på allverden, bortsett fra at hesten er fri for å få små sår av grener o.l.

De tykke beleggene hjelper jo for slag til en hvis grad, men det at belegg eller bandasjer gir støtte det gir jeg ikke 5kr for engang.

Det var for en tid siden en artikkel i dansk Ridehesten, hvor det fremgikk at alt mulig dill på beinene av hesten, kun var for å stille rytterens trang til utstyr.

Og DET tror jeg på
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 07/05/2006 :  22:13:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
ENIG!
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  22:59:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den artikkelen har jeg hjemme. Det beste poenget var at 600kg vekt ikke kan oppveies av litt bandager.. Smårifter er greit men god beskyttelse gir det ikke hverken for sener eller ledd. Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  23:09:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg bruker det fordet... så er jeg sikker på at han ikke får sår om han slår borti;) men er sant det dere sier;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.55 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.