hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gode råd mot sprekker i høvene?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Gode råd mot sprekker i høvene?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 05/05/2006 :  14:58:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei.

Jeg la i dag merke til at hesten min har fått sånne "mini" sprekker rett ovenfor skoen sin.
Da hovslageren var her sa han at Dunjar hadde sterke flotte høver. Men nå er det altså oppstått noen små sprekker i høvene hans.
jeg smører på noe olje som visstnok skal forsterke høvene hans, mens noen andre som har bedre råd å gi meg??
ellers får jeg ringe hovslageren igjen. bedre med en gang for mye dit også..

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p

Tone_

Skrevet - 05/05/2006 :  15:19:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis sprekkene er små og så langt nede at de er rett over skoen er det sikkert ikke noe å bry seg om..

Ellers går det ann å blistre hovranden for å øke blodgjennomstrømningen.. Det gjør at høvene vokser fortere, så blir en fortere kvitt sprekkene. cornucresine, jodblister (speedway) eller cedaroil på en kost i hovranden pleier å være effektivt.

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Kristine og Sabina

» VIP

Skrevet - 07/05/2006 :  00:41:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine og Sabina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine og Sabina  Svar med kopi av melding
Hei=)

har hørt at hov fett og sånne salver bare tetter høvene:S

Jeg bruker tran og de blir kjmpe fine;) prøve det;)

Sabina 4-ever In My Heart<33 Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 07/05/2006 :  19:15:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
å det har jeg faktisk ikke hørt om før, da skal jeg kjøpe inn tran i morgen. tusen takk:)

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  23:53:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg bruker kamillekrem for hest på allt fra småsår til sprekker i hoven, den virker kjempebra.
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 09/05/2006 :  00:31:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har like stor tro på effekten av tran som eks mais olje, babyolje osv... Tror ikke dette er av vesentlig betydning. Dersom høvene tørre så er det vel ofte mangel på fukt som er årsaken og da er vann et bedre alternativ. En hovsprekk kan dukke opp av forskjellige årsaker men som regel vil den forsvinne etter noen trimminger. Hør med smeden din om den er av en karakter hvor du bør bekymre deg, ellers så ville jeg bare latt den være og overlatt den til smeden ved neste besøk...
Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Mie&Joy

» VIP

Skrevet - 09/05/2006 :  19:15:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMie&Joy  Svar med kopi av melding
Oleo:
tror det er bedre med noe som binder fuktigheten, som en krem eller olje el. hvis det er fuktighet det går på.. Høvene blir bare tørre av å kun få vann... Hvis du kjenner på huden din rett etter at du bare har vasket deg med vann eller noe, så merker du forskjell...
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 09/05/2006 :  20:35:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Ja, enig med Mie&Joy. Jeg bruker olivenolje på Kenzo sine høver, og de er kjempefine, sterke og glatte. Han hadde en råtten hov da han kom til Norge, men den er fin nå
Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.67 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.