hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor mye burde man ri?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hvor mye burde man ri?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 05/05/2006 :  22:23:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir som regel 6 dager i uka, 3 dressur, 1 sprang og 2 tur + 1 dag helt fri.
Noen ganger blir det 7, andre 5. Aldri mindre enn 5!
Gå til toppen av siden

Liselotte

» VIP

Norway

Skrevet - 06/05/2006 :  17:29:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding
Jeg får (desverre) ikke ridd så mange ganger i uka nå for tiden. Pga. skolen =( Men mamma rir henne så ofte hun kan da =D Da blir hun ridd enten på tur eller bane (evt. ridetime).
Så hun blir nok ridd ca. 4-5 dager i uka.

Islandshesthoppe 7 (snart 8) år

Haoli <3 Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 06/05/2006 :  18:11:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
eg rir vell 3 ganger i vekå på Dagmøy.leier på tur av og til.trur eg ska begynna og ri litt lett dressur for meg sjøl i den vesle padokken på beitet eg har lagt(ri for meg sjøl uten andre hestar) .ellers om dagane så leker eg med Dagmøy med leie tau og sånnt med ho meste kvardag.leie slålam mellom hinder støtter med og uten leie tau osv.er hos Dagmøy kvar dag.
.Dagmøy går på eit beite med ulendt tereng 24 timar i døgnet,beitet er på som sirka 20 mål

det var litt om kordan Dagmøy har det

Opprinnelig postet av Lene&Dagmøy

Hei!
Padokk??? Hinderstøtter??? kati har du fått d??? oi:)

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

Lene&Dagmøy

Norway

Skrevet - 06/05/2006 :  20:33:30  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingLene&Dagmøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene&Dagmøy  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
eg rir vell 3 ganger i vekå på Dagmøy.leier på tur av og til.trur eg ska begynna og ri litt lett dressur for meg sjøl i den vesle padokken på beitet eg har lagt(ri for meg sjøl uten andre hestar) .ellers om dagane så leker eg med Dagmøy med leie tau og sånnt med ho meste kvardag.leie slålam mellom hinder støtter med og uten leie tau osv.er hos Dagmøy kvar dag.
.Dagmøy går på eit beite med ulendt tereng 24 timar i døgnet,beitet er på som sirka 20 mål

det var litt om kordan Dagmøy har det

Opprinnelig postet av Lene&Dagmøy

Hei!
Padokk??? Hinderstøtter??? kati har du fått d??? oi:)

Opprinnelig postet av Ida&Fjellvåk

me har faktisk sløyd på skulen ,og det går ann og laga ting.ps padokken er ikkje stor alså.men stor nokk til lett dressur og nokon
travrundar hestane blir ridd 3 gånger i veka om vinteren og om sommeren som sirka 4 te 5

Du kan ikkje trene en hest med høye rop og så forvente at den skal lyde når du kviskrer Gå til toppen av siden

samor

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  13:00:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesamor  Svar med kopi av melding
Man må vel se på hesten for å finne ut hva som passer.. jeg rir en kaldblodstraver som er ganske godt trent i muskler, og han elsker å springe:p derfor er det beste for han å bli rid ofte/helst hver dag.. når jeg rir trener vi dressur eller rir på tur, og det varer som regel i 1 - 1 og 1/2 time.. kan avslutte tiligere hvis han har vært veldig flink;) tror det viktigste er at man ser på hesten og dens behov.. (hester trenger egenti ikke å bli rid men siden vi gjør det, må vi gå ut i fra hva den trenger og hva vi eventuelt øver/trener til)

:)

Si Hei og vær glad

Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  17:59:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Mille går to ganger daglig...

1. gang Riding/longering (ikke mer longering enn en gang hver annen uke)

2. gang Skrittemaskin, bånd, skritt for hånd...

I tillegg til dette kan hun få gå på gress eller sand paddock så mye hu vil...

Jeg rir selvfølgelig ikke like hardt hver dag, men etter min erfaring med denne hesten, er det bedre at hun går litt hver dag...

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

Lene&Dagmøy

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  21:07:00  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingLene&Dagmøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene&Dagmøy  Svar med kopi av melding
har rid dagmøy 5 gånger denna vekå,og cindy 3 ,så eg har rid 8 gånger i veka til samanskjekt
Du kan ikkje trene en hest med høye rop og så forvente at den skal lyde når du kviskrer Gå til toppen av siden

grannemann

» VIP

Skrevet - 08/05/2006 :  09:30:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heihei!

Jeg rir hesten min på to dressur treninger i uka for innstruksjon, da med relativ hard trening.
Rir 2 dager dressur for meg selv, en dag med lett arbeid og en dag med litt hardere.
Så går han på tur 1-2 dager i uka. Gjerne i bakker. Så longerer/tømmekjører/slipper jeg han i banen en dag. det er veldig sjelden han har helt fri.
Dansk varmblods dressurhest 14 år

The earlier you get up in the morning the more hours you have to enjoy! Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.