hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva slags sal bruker du?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Hva slags sal bruker du?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  10:42:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Hva slags sal bruker du? Hvilket merke, type, sprang/dressur/barokk/western osv, farge og annet.

Selv har jeg nå en svart Prestige Top Dressage dressursal, som jeg er kjempefornøyd med! Den ligger veldig godt på Kenzo, og den er god å sitte i. For at salen skulle ha passet meg 100% burde det vært litt lenger salkapper på den siden jeg har så lange bein, men jeg syns beina mine er godt på plass, så da gjør det ikke noe om den "bare" passer 95%

Hva med deg?

Kenzo&Buster
Diamantene<3

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  11:26:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en Griffin Cob Dressur som jeg elsker. Skulle gjerne hatt litt dypere sete og mer støtte til beina, men den er god å sitte i og passer hesten godt. Sistnevnte har vist seg å være utrolig vanskelig når man har studentbudsjett, så jeg er sjeleglad over å ha funnet en sal som passer... Når hun har lagt seg ut mer så har jeg en drøm om en Globus CliC. Eller, hvis jeg virkelig blir rik, en Fhoenix dressur.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  11:31:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kremlin har Stubben Juwentus.
En ren dressursal, og en ren sprangsal.
Men det er dressursalen som er i bruk, den andre har vi ikke fått "ridd inn" enda.
Er veldig fornøyd med salene mine!
Utrolig vanskelig å finne passende sal til arabere, de er brede, flate og korte i ryggen.

Anette Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  12:11:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Jeg har både Windsor Elite sprangsal og dressursal - begge svarte. Superfornøyd med begge to, de passer både meg og hesten bra. Gir mye større og er rett og slett veldig veldig gode
"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow."
Redigert av - Ozzy&Kristina den 03/05/2006 12:13:00 Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  13:59:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Har en svart Windsor Elite dressursal, og en svart Frank Baines Elite Jumping sal (som tursal) Den Frank Baines salen er helt utrolig, den er rundt 12 år gammel, og som ny! Dressursalen min ligger ikke helt 100% lenger så vurderer å bytte den i en Passier sal (da jeg har hørt at disse ofte passer de fleste hester).
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  14:30:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Jeg har en svart/honningfarget (?) Stübben Siegfried II. Det er en sprangsal. Litt hard i setet, men ellers veldig fin å ri i. Bruker den ikke til noe særlig sprang, da vi har travere, men brukes til hurtigtraving og tur :) Er egentlig godt fornøyd med den :)
Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  15:12:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har en westernsal som jeg bruker til tur.
hadde planer om å kjøpe en dressursal (har sansen for kieffer) men siden hesten min brått ble pensjonist har jeg slått fra meg den tanken. god for kontoen:)
når folen blir gammel nok til å ris håper jeg på en kieffer dressursal.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  15:23:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Eg har ein svart Zaldi Star sprang-sal, som eg brukar på varmblodshoppa mi. Det var eigentleg søstra mi som kjøpte den for å bruke den på følet (som nettopp vart fødd, ho ville vere ute i god tid). Men så fekk eg den for å tene litt på at ho fekk bruke merra mi til å få føl utav. Verdas beste sal!

Eg har også ein Wintec 500 Close Contact CHAIR sal, svart. Den bruker eg på fjoridingen min. Den er som "syntet"salar flest, men det var det einaste me fekk tak i til min breie fjordhest..

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  16:17:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har Kimberly stocksal, svart og burgunder/brun. Uovertruffen komfor ved turridning, god i dressuren men til hopping bruker jeg en allroundsal fra Høøks. Vi hopper verken høyt eller mye så den duger vel.... fikk prøve en Stubben sprangsal hos en venninde oh my god.... DET var forskjell, sikle sikle....
Men tom peng pong... )-:

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

kjersti *

» VIP

Skrevet - 03/05/2006 :  17:02:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg fikk meg ny sal for et par uker siden, en passier grand gilbert(dressursal). god støtte i sete og sjenkler, noe som er nødvendig for meg siden jeg har en unghest med stooor gang

til sprang har han en kieffer aachen som ikke er så mye prøvd ut ennå siden det ikke blir sprang på oss alt for ofte :) men har store planer om å komme litt i gang til sommeren.
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 03/05/2006 :  17:14:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har konvertert til western sal...

Etter at jeg gikk til innkjøp av og begynte å ri i denne er alle andre typer saler ræva....

Sitter så utrolig behagelig i westernsalen min...riktig sits føler jeg og at jeg får...

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  17:33:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
wintec pro stock.. svart med gule søm, brukes til tur/dressur/barokk på sikt.
jeg sitter 200% støpt i denne salen.. knallbra!!
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  19:53:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Morris & Nolan dressursal, dypt, godt sete og store klosser forran, bred ryggspalte (heter det det?) til hestens rygg og litt tilbaketrukne salputer.. En sal jeg er kjempefornøyd med!

Prestige Golden Star sprangsal, god støtte selv om klossene ikke har stübben størrelse, mykt og godt sete.. Og god mankefrihet til hesten - ligger veldig godt på ;) Enda et godt kjøp;)

Dressur salen er helsvart, mens sprangsalen er havanna/tobacco farga (noe lignende hvertfall)

We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 03/05/2006 :  19:58:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en Stubben Benny's Harmony til islandshesten min. Den er helt grei å ri i. Den har ribbesete, så det er i alle fall myk og god.

Nå vurderer jeg å kjøpe meg en Wintec Isabell dressursal til hesten jeg holder på å kjøpe i disse dager. Ei på stallen har denne salen fra før, og er kjempefornøyd med den! Hun rir timer for ei dyktig dressurdame, og hun var ganske overrasket over hvor bra den var.

Den har detaljer som: stigbøyle-festene er 5 cm lenger bak enn på andre dressursalen, den ytterste kappen spennes fast langs med gjorden (kappen blir da holdt helt på plass!), og den er selvfølgelig lett å vedlikeholde. Siden den er i semsket stoff, sitter man ganske godt plantet i den! Man kan dessuten skifte ut bomjernene, så den kan brukes til evt flere hester, eller til samme hest som utvikler seg.
Dessuten koster den ikke skjorta, og den er ganske lett... hehe

Det er selvsagt dressur jeg skal bruke den til, det er en dressurhest jeg skal kjøpe.

Islandshesten rir jeg også mest dressur med!
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  20:27:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
har en wintec allround til pånnis, og den er faktisk ganske god, lyst på dressurmodellen..
den er svart ;)
hadde den bare ligget perfekt...

Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  21:04:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Har en svart Amerigo sprang sal
Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.