hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - MÅ stå alene
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 MÅ stå alene
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/05/2006 :  08:05:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
I sommer skal ponnipelsen på beite hos meg, og siden traverne ikke skal være hjemme i den perioden, så MÅ Miss Viola stå alene på beite i noen uker. Hun er vant med å stå alene (har stått helt alene i perioder nå, takler det heeelt fint. "Bare jeg har mat overlever jeg")

Jeg er likevel bekymret. Vi får ikke istand stallen vår til dette, så pappa har gått med på å sette opp en midlertidig uteboks. Planen er at Miss skal stå der om natten.

Har dere noen tips når det gjelder å holde en hest alene på beite? Det er ikke snakk om selskapsponni akkurat i dette tilfellet.

www.hestene.no

lucky june

Norway

Skrevet - 02/05/2006 :  08:26:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg tror det kommer til å gå bra jeg.
Miss er vant til å stå alene, da er det bare å sørge for at hun har nok mat til å "overleve";-)
når det er om sommeren ville jeg ikke bekymret meg så mye over stallen.
hvis det er trær å gå under på beitet kan hun vel gå ute hele døgnet?

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 02/05/2006 :  11:24:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vel, jeg har jo hest alene, uten problemer. Har aldri hatt problemer med det, for hun vet at hun får se en hester og jeg isolerer henne ikke helt.
Jeg er også en del inne i innheiningen hennes. Om vinteren så lå jeg ute i snøen sammen med henne og nå på sommeren så løper vi etter hverandre mellom trærne. Står lenge og klør hverandre, når hun beiter rundt så kan jeg sitte og lese bok ved henne. Ligger ved hverandre har vi både gjort inne og ute.
Så jeg er jo en aspirerende hest da. Om jeg ser henne stå og trøkke ved utgangen på innheininga så går jeg ut og finner på noe med henne.
Mange syns sikkert at det er unødvending, er kanskje litt barnslig. Men når både jeg og Rosita liker det så er jo det supert. Sikkert en av grunnene til at vi har så godt bånd mellom oss også.

Gå til toppen av siden

LinnMerethe

Skrevet - 02/05/2006 :  13:05:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Laban måtte stå alene en måned for noen år tilbake fordi den ene traveren vår sto på trenerstall.Jeg vil si at det var litt positivt fordi han ble veldig menneskekjær og takknemmlig.Så noen ganger,i små perioder så har de kanskje godt av å være "den eneste" kongen(eller dronninga) på gården.Men gud så glad han var da Generalen kom hjem oxo selvom jeg ikke tror han hadde det så verst alene heller
Ride with the wind Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/05/2006 :  15:23:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Fint å høre at dere ikke synes det høres heelt på jordet ut!

Hun skal stå i den midlertidige stallen om natten fordi:
- Det går en hingst i nærheten. Han har vært på besøk før, og vi vil ikke at han skal komme til henne om natten.
- Da har vi bedre kontroll på henne. Lille dotten elsker nemlig å snike seg ut av inngjerdinga om natten, og når hun er alene så aner vi ikke hvor hun kan ende opp.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 02/05/2006 :  15:48:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Åå, kjenner jeg blir så sjalu på deg X-tine, høres ut som om du og Rosita har et utrolig fint forhold til hverandre. Får frysninger på ryggen jeg.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 02/05/2006 :  16:24:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Åå, kjenner jeg blir så sjalu på deg X-tine, høres ut som om du og Rosita har et utrolig fint forhold til hverandre. Får frysninger på ryggen jeg.

Opprinnelig postet av *Ina*

Kom å besøk meg i sommer da

Gå til toppen av siden

t-gronni

» VIP

Skrevet - 02/05/2006 :  21:07:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
hester kan gå en periode alene, men vi må ikke glemme at de er flokkdyr... vi kan spille en stor rolle figur med de hestene som vi har alene på gården, men dette betyr ikke at alle hester godtar bare deg som selskap... men jeg "bøyer meg i støvet" (som alle sier) for deg X-tine, du ha virkelig fått det til.. ;)

Men noen jeg kjenner kjøpte seg en vallak som var "lei" og brydde seg liksom ikke om eieren sin, hun prøvde det meste men hesten var ikke til å få rikket på hummøret.
Når nabon slippte kyrne ut for sommeren skjønte de va hesten trengte, når den plutselig sto i lag me kyrne utpå beitet.. så da ble det to hester på gården, vallaken ble en helt ny hest, mye mer liv, en riktig glad hest! :) så ikke alle får d til... men dette er forskjellig fra hest til hest .. og eier til eier... :)
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/05/2006 :  22:21:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Miss har stått sammen med hester hele livet, men hun trives alene bare hun får selskap (hennes bestevenn heter Embla og er hunden vår) og hun trives godt med å labbe rundt på beite uten selskap.

Hun trives nok helt klart best sammen med andre, men noen ganger er det bare sånn at man må skille hestene litt fra hverandre, så jeg tror hun kommer til å overleve :)

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  14:26:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av *Ina*

Kom å besøk meg i sommer da

Opprinnelig postet av X-tine

Gjerne ;D

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  21:07:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde hesten min alene i noen måneder i fjor jeg(på sommerbeite). Gikk helt knirkefritt. I dette tilfelle var det heller ikke aktuelt og ha selskaphest. Hvis hun er vant med å stå alene fra før av så går det nok greit nå også.
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.