hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvem bruker forumet?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hvem bruker forumet?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Guro
» VIP

Skrevet - 28/10/2003 :  18:57:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
frik skrev:
Det har seg sånn at jeg trives med dem alle, jeg bare bytter litt på hvilken jeg vil 'ha som favoritt' sånn litt nå og da...

Hehe, bra sagt . Likte den løsningen, kommer jeg også til å svare neste gang tror jeg

Guro

Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 29/10/2003 :  13:09:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg er 23 år, student og hesteeier. Fikk min første hest i julegave da jeg var 10 år, og har hatt egen hest siden den gang. Min første hest var en stor, svart tungdølsvallakk, som måtte avlives pga forkalkninger. Kjøpte så ei kaldblodhoppe, som jeg har hatt i snart 7 år. Var først og fremst interessert i å få en en snill og trygg turhest/kjørehest den gangen, men er blitt mer dressurinteressert de siste åra, så vi prøver så godt vi kan (hun er etterhvert blitt en fin liten dressurhest, men jeg drømmer om å kjøpe en "stor, brun" en ja, kanskje det går i oppfyllelse når jeg er ferdig med studiene). Ellers er jeg svært NH interessert, og er på alle kursa jeg kan, og prøver å bruke disse prinsippene i dressurridningen.
Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 29/10/2003 :  15:25:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er 27 år, holdt på med hest fra jeg var ca 6. Har aldri startet noe særlig konkurranser, men er vel på ca LA nivå(min gamle instruktør mente iallefall at jeg kunne gått rett ut å startet LA med en annen hest en min). Har en kaldblodsvallak på 14 år, fikk han som 6 åring. Skulle ha turhest når jeg fikk han, men nå trener vi mer dressur. Selv om vi aldri kommer til å kunne starte noe særlig er det morsomt å trene. Har hoppet 1 meter med klumpen, men ingen av oss liker det noe særlig.
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 29/10/2003 :  19:38:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, jeg heter Lill og er 16 og et halvt år. Jeg har ridd siden jeg var 10 år. Har ei kaldblodshoppe på 13 år som heter Ninni. Bruker henne til det meste... Har egentlig ikke noe favorittgren. Er glad i å hoppe og ri dressur men vi har ingen ridebane på stallen så det blir ekstremt sjeldent at jeg gjør noe sånt. Hopper litt i terrenget da... Men er veldig glad i å ri på tur, noe jeg gjør så å si hver dag... I tillegg til hesten min, passer jeg en haflinger. Rir han ikke nå for jeg har ikke tid, men alt annet stell med han er mitt ansvar...

Gå til toppen av siden

Thea

» VIP

Skrevet - 01/11/2003 :  13:34:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg er Thea, 21 år og holder på med galopphester. Begynte å ri jevnlig som 10-åring, nå rir jeg stort sett en eller flere hester daglig. Har ikke egen hest, men har mye ansvar og trener hester for en galopptrener over lengre perioder.

Så det er mest galopptrening jeg driver med, som er mye og variert trening, både på galoppbanen, i skogen og på ridebanen. Galopphester egner seg også som sprang- og dressurhester etc. Har vært med på det meste fra å ri inn flere unghester til å omskolere de til ridehester når de blir eldre.

Selv rir jeg løp på Øvrevoll som amatørrytter - altså som en hobbyting. Det er morsomt, en fin erfaring + at det er gøy å få ri hester man rir i trening i konkurranser også. Ønsker stadig å lære mer om hestehold/stell og å utvikle meg som rytter. Har vært på en del nyttige kurs på Øvrevoll, både i ridning og hestestell og helse.

Rir også som sagt litt dressur og sprang, noe som er en morsom og positiv avveksling får både hestene og meg. Det gjør galopphesten mer allsidig og balansert. Driver også med polocrosse, en gren som er kjempemorsom for både hest og rytter. Lagspill, samarbeid, koordinering, balanse osv...

Altså, jeg er en "hobbyjockey" som er allsidig på mange måter ;o)
Gå til toppen av siden

Deliberate

Norway

Skrevet - 04/11/2003 :  11:35:32  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingDeliberate  Svar med kopi av melding
hei hei

driver med trav, skal nå begynne å trene en kalblodshingst.
har tidligere drevet med sprang og dressur.
har for tiden en kalblodsvallak på for (som reiser om 1 månde) som jeg rir sprang og dressur på. og seff tur da:)
har holdt på med hest siden jeg var ganske liten. jeg dreiv jo ikke aktivt når jeg var ganske liten da seff, men begynte vel aktivt for en 10 års tid siden. siden har det vært hest for alle penga:)
hest har alltid vært en hobby, men nå skal jeg begynne med å trene hest for allvor, så nå det blir det en kombinasjon av hobby og jobb.

-stine-
Gå til toppen av siden

Spich

Norway

Skrevet - 04/11/2003 :  20:32:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Er vel egentlig ikke innom her så ofte, men leser og skriver litt nå og da.
Heter altså Kristin, og er 28 år. Bor sammen med samboer og min datter på 4 mnd, like utenfor Oslo.
Har drevet med hester i ca. 20 år, og har hatt egen hest i 13 av dem. Har hatt ei kaldblodshoppe, og en vbl. traver. Drev med trav for inntil et par år siden, da jeg gikk rett og slett lei......
Har for tiden 3 hester, alle av rasen Paint. Sparkling, ei hoppe på 8 år, Chic, ei hoppe på 15 år og What, en hingst på 6 mnd.
Er mest interessert i western, selv om jeg også liker andre ting. Rir ikke "aktivt", bare på hobbybasis. Ellers er jeg veldig interessert i avl og unghester.

Har ingen utdannelse, annet enn div. små-kurs.

~Kristin~
Gå til toppen av siden

HeleneFøllesdal

Norway

Skrevet - 06/11/2003 :  21:50:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHeleneFøllesdal  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg er 17 år, bor i Oslo, og har ridd siden 1993, på diverse rideskoler, men samtidig på en terapistall, der jeg og søsteren min har både ridd hestene og vært litt som miljømennesker:) Kjempekoslig miljø der:) Jeg er aller mest interessert i dressur, men har ikke startet stevner utenom smågreier på "Stallen" (http://www.geocities.com/horga86/stallen.html)" (terapistallen). Men ønsket er der, og det er stort!
Jeg har vært forrytter i Sørkedalen til alt fra welsh mountain til fjording og fullblods, og har lært mye av det ( i forhold til om jeg ikke hadde vært forrytter!). Jeg har også hatt privattimer i dressur i to år, på Dikemark i Asker.
Jeg har også eid en kjær dølahoppe. (http://www.geocities.com/horga86/horga.html)
Som sagt er jeg et lite dressurmenneske, men jeg får med meg litt sprang ved at jeg er sprangdommeraspirant for SØRK. (moro å dømme :) ) Jeg jobber også på Svanøy Rideleir i noen ferier.

Målet er forøvrig å bli USDF Certified Riding Instructor, i USA, etter VGS.

Gå til toppen av siden

Chatrine

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2003 :  12:48:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei !

Jeg er 22 år, bor i Svelvik i Vestfold. Rir mest tur, men også litt på banen i ny og ne. Har nettopp kjøpt vogn og sele, så nå skal jeg prøve å kjøre litt også :)

Har ingen utdanning innen hest, utenom et par ridekurs.

Gå til toppen av siden

Glorfindel

Norway

Skrevet - 24/11/2003 :  11:21:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Juhu, jeg er ei 20 år gammel jente fra Østfold.
Jeg har to DV dressurhester på 11 og 12 år som jeg starter med i Prix st. Georges/Intermediare og dessuten min gamle sprangponni på 25 år.
Jeg har jobbet på Blue Hors i Danmark et halvt år, ellers har jeg ridd for trenere som Kim Reffstrup, Lillian Grepne og Andreas Helgstrand.
Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2003 :  20:06:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Morsomt med en mix av ungt og "gammelt", og hyggelig at det er overvekt av saklige innlegg!

In short, hesteeier, ganske flink på en bra dag, vil gjerne bli mye flinkere, aktiv over pinner før, nå veldig aktiv til å være hobbyrytter, kanskje snart tilbake på konkurransebanen, hikster litt når jeg skriver at jeg har holdt på med hest i over tretti år, ingen formell hesterelatert utdannelse, men mye kurs, treninger, landslagssamlinger mm, og jeg er trettifem...

Maste meg til mine første ridetimer for omtrent 30 år siden. Var heldig med foreldre som, til tross for manglende interesse, bakket meg opp. Bodde endel i hestevennlige land (USA og UK) hvor jeg gikk på rideskole flere dager i uken. Hjemme i Norge var det ikke helt samme nivå på hester og undervisning, men jeg hadde det gøy allikevel.
Ingen tvil om at det var et under at jeg taklet ansvaret da jeg ble ponnieier i en alder av 11. Men det gikk på et vis, og jeg har vært heldig og hatt dyktige instruktører og mange flinke folk rundt meg mesteparten av veien.
Har hatt hest siden, alle fantastiske på sitt vis, og de to siste Max og Sioux hadde/har jeg sammen med min nå like hestegale mor...
Har holdt litt på med travere (veldig gøy å kjøre!) og galopphester, men aller mest med ridehester og da særlig sprang. Var myyyye tøffere da jeg var yngre og konkurrerte aktivt opp til GP nivå.
Nå er jeg en skikkelig kylling som synes 120 cm ser helt enormt ut, men har tenkt å starte litt med Sioux. Tror feltritt kan være noe for oss, så det - debutant kanskje? - er det nye målet!
Har vært utrolig heldig og hatt mange interessante og til tider utfordrende hester. Føler at jeg har lært mye, men at det ALLTID er mer å hente både hos meg selv og hos hesten. Og det er jo det som gjør det så inni hampen morsomt!
Rider gjerne og ofte på tur, men har stor glede av å ha en frisk hest jeg kan trene både sprang og dressur med.
I likhet med mange andre her har jeg også blitt mer opptatt av å se "the big picture" og dermed snust litt på alternative treningsmetoder og NH. Veldig interessant og mye er implementert i daglig stell og ridning. Gått kurs i hestemassasje, noe Sioux dessverre får nyte fruktene av altfor sjelden.
I likhet med de fleste andre hestegale har jeg en voldsomt tettpakket kalender, men simultankapasiteten er stor så jeg rekker å ha et liv utenfor stallen også.
Men, andre interesser til tross, hest og ridning er og blir min store pasjon og jeg føler at jeg får enormt mye igjen for å ofre så mye tid og penger på "en hobby".
Morsomt å møte andre som har det på samme måte her på nettet!
Gå til toppen av siden

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2004 :  21:09:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
Hei.
Jeg er da ei jente på snart 17 som eier min egen dressurhest som er 10 år og en gang i tiden har gått MA.
Har funnet ut at dressur er noe for meg:) Er veldig perfeksjonistisk og elsker å lære nye ting...

Som rytter ligger jeg vel på et Lb nivå, siden jeg kun har hatt noen få timers undervisning og fikk hesten min i sommer.
Det var da jeg fikk han at jeg også begynte å trene dressur.
Denne sessongen regner jeg med å være ganske aktiv innen for dressur-grenen som dere sikkert har skjønt til nå:)

Jeg har drevet med hest siden jeg var 9, men interessen har ligget der helt fra bunn.
Har ikke noen utdannelse (..enda), men har vært på noen veldig lærerrike kurs. Har ridd for Lars Konzior som er veldig flink og vært på en del forskjellige småkurs:)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.