hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvem bruker forumet?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hvem bruker forumet?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Oslojente

Skrevet - 25/09/2003 :  21:01:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har lurt litt på hvem som bruker forumet?

Om dere er hesteeiere,forryttere eller går på rideskole?
Hvilket nivå dere ligger på som ryttere og hvilke mål dere har?
Er dere aktive innen noen gren,eller turryttere?
Hvor lenge har dere drevet med hest?
Har dere noe utdannelse/vært på noen lærerike kurs?
Hvor gamle er dere?

Selv er jeg aktiv innen dressur
Har to DV ,på henholdsvis 8 og 13 år,utdannet til hhv MA og GP
Drevet med hest i 20 år.
Div kurs fra bl.a Starum.
Og holder til i Oslo

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 25/09/2003 :  22:32:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Vi har hatt en tråd tidligere som har omhandlet nettopp dette. Der har endel av oss allerede svart: "Hva med deg og din erfaring?".

I tillegg har ganske mange av oss VIP-presentasjon hvor de fleste av oss har fortalt litt om bakgrunn og sånt.

--
spoff
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 25/09/2003 :  23:52:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Tror vi har noen lignende tråder, men gidder ikke å lete..overlater det til Spoff

Iallfall; dressurrytter (prøver å bli iallfall), for tiden rideskolerytter og fôrrytter.
Ikke aktiv, annet enn som hobby, status som student gir ikke rom for noe særlig satsing med egen hest, så da får det holde å være fôrrytter i noen år.

Har en følelse av at vi er en og annen dressurrytter eller ryttere med størst interesse for dressur her, så jeg syns vi skulle gjøre en mer ivrig innsats i å få et bra og oppegående dressurforum

Guro

edit: woops, sånn går det når man trykker på svar og siden går fra maskina en stund, da får man ikke med seg at Spoff alt har vært pliktoppfyllende

Men en liten ting, det er veldig mange som har vip som ikke bruker forumet...så jaja, syns nå ikke det er så dumt med en oppdatering i ny og ne jeg da..så alle "vet" hvem alle er

Redigert av Guro den 25/09/2003 23:56:18
Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2003 :  10:14:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Jeg er hesteeier. Har to NV hester på 2 og 3 år av eget oppdrett. Er 27 år gammel selv.

Har bare hatt unghester siste årene, og følgelig er det avl som har vært "min greie" = lidenskapelig opptatt av. Ellers er det dressur jeg brenner for. Regner med å komme i gang ganske snart. Siden jeg har vært "ute" av ridning så lenge har jeg valgt å overlate den første treningen av 3 åringen til en mer "proff".

Begynte på rideskolen i 1984. Fikk min første hest på for i 1988, egen hest 6 mnd senere. Hatt en kort periode med travhester som favoritt. Første halvdel av 90-tallet var det sprang. Siste årene har det vært dressur, og der kommer jeg til å holde meg.

Ingen hesteutdannelse.

Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 26/09/2003 :  11:40:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er 23 år og hesteeier. Har mye hest for tiden, 7 hester og kansje et føll i vente.

Min hoved innteresse ligger i unghest og oppdrett, i tillegg til at jeg inntresserer meg meget for heste sykdommer og vil lære mest mulig her.

Som rytter konkurerer jeg veldig lite, er stort sett hobby rytter, men driver litt med de fleste grener, som sprang, dressur, distanse, gangartsridning og mye tur ridning.

Har egen stall hvor jeg leier ut noen bokser. Har planer om å utvide.
Jobber i sommerhalvåret og har hest på heltid i vinterhalvåret.
Gå til toppen av siden

Ann Cecilie

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2003 :  17:23:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn Cecilie  Svar med kopi av melding
Jeg er 26. Har holdt på med hest i "alle" år med da stort sett på hobby basis..
Har vært vekke noen år. mye pga. arbeidsitvasjon og barn, men har nå kjøpt ei nydelig n/l hoppe (datteren sin) og er på utkikk etter en til..(større hest)
Min store lidenskap er unghester og avl...Får se hva det blir til etterhvert!!
Drar på det jeg kan av NHS kurser og "min" gren er vel western, selv om jeg liker både å kjøre meg en tur og sier ikke nei til et sprang stevne!!
Kort fortalt!!! :)

~~AC~~ :)
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2003 :  19:29:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei:)

hjelp, jeg føler meg som en liten unge her jo... er bare 16 jeg da, har holdt på med hest i 8 år ca... har hatt ei fjordhoppe på fôr, nå har jeg ei døl hoppe... jeg har gått på rideskole helt til i år, nå rir jeg til privatlærer... driver mest med tur, litt bane. men hesten min er ikke noen rutinert bane hest, så det blir bare en gang i uka, når vi blir undervist. har vært på rideleir 4 ganger da, sist på "ekspert-uken" og blitt undervist av bendik hestad (han jobber/jobbet for geir gulliksen i drammen). læreren vår nå er heidi brandzæg, som også har konkurrert mye sprang. har som mål å drive med avl på en eller annen tung rase, helst døl. får vel se om det går så langt da. har litt lyst til å bli ridelærer og da...

mvh lille meg

***hest er livet, ikke kast det bort***
Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 27/09/2003 :  21:21:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg er en av de yngre her... Jeg er femten, rir en nordlandshest som jeg er fôrrytter for... Har veldig lyst på en egen hest, men det er sånn at familien ikke har råd :o( Jeg vil begynne å konkurrere i feltritt og distanse, men det blir nok en stund til... Må få tak i en hest med utholdenhet og som liker dressur. Begynte å henge i en stall når jeg var fire, men har selvfølgelig ikke 11år med erfaring for det, hehe... ;-) Rir dressur øvelser opp til LA, og har hoppet 1.10m med kat 1... Mer om meg, se vip'en min!

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

ElleM

Skrevet - 28/09/2003 :  09:24:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har bare såvidt begynt å bruke forumet her, jeg trodde nemlig at det kun fantes småjenter her. ;)

Selv er jeg 29 år, har eget småbruk hvor jeg leier ut noen bokser og har selv tre hester. En NV-hoppe på 4 år med føll etter Briar, samt "gamle bardun" på 17 år. Har startet opp til MA dressur, liker også å hoppe, men er litt tantete av meg.

Målet er selvfølgelig å bli stadig bedre innen ridning og hestehold, men satser kun på dette som en hobby. Har familie, og kan derfor ikke prioritere egen ridning. Pengene går til alt annet, derfor blir det å produsere mine egne dressurhester. (Noe som virker å kunne fungere utmerket.) Første delmål med unghesten er femårsBreeders til neste år.
Deretter er det St.Georg som står for tur. Sen får man jo se....

Har drevet med hest i ca. 20 år, men har ingen formell utdannelse utenom div. kurs innen hestemassasje, bevegelseslære osv.

Er forresten fra Sarpsborg.

Hvem er du, forresten, Oslojente? Jeg har sikkert hørt om deg, miljøet er så lite.
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 02/10/2003 :  20:47:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er 25, bor i Oslo, har ridd i ca. 15 år. Jeg har ridd mye på rideskole, hatt hest på helfor og halvfor, men ikke eid selv. Nå da jeg er i full jobb, vurderer jeg å kjøpe hest i løpet av året som kommer.

Jeg er mest interessert i dressur, men har hoppet en del tidligere. Har ridd fullblods, varmblods ridehest, eks-traver, fjording, i det hele tatt det meste, men stort sett hester som har vært dårlig utdannet, samt noen unghester. Rir nå en spranghest som jeg er så heldig å få ri ganske mye dressur på, og som er ganske bra utdannet. Rir også av og til på Marits, hvor de har skolehester av veldig bra kvalitet. Kjempegøy å komme dit og merke at ting faller på plass :).

Nivå? Nei si det.. Ville vel overleve en LA-klasse på rett hest, og jeg rir noen middels øvelser, men har lite rutine med stevner. Hvis jeg kjøper egen hest, håper jeg å kunne ri middels med tiden, men vi får se hva som skjer. Først om fremst rir jeg for å ha det gøy, og for å komme meg ut når jeg ikke er på jobb.

Det virker som det blir stadig flere litt voksne brukere her. Jeg synes det er veldig bra, men vi må passe på å ikke skremme vekk de yngre.. ;) Jeg tror en salig blanding er fint.
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 03/10/2003 :  06:51:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Er 33 år,ridd i noe over 20 år.Har egen hest, trener og rir frem mot konkurranse-ridning.Har konkurrert i de fleste ridegrener i løpet av årene.Har både hatt fullblods og halvblodshester,både med sprang og dressurstammer, hovedsaklig fra Sverige og Tyskland.

De siste 2 årene har jeg blitt "hjernevasket"og funnet min nye "greie",og innvestert i ei 3 årig Quarterhoppe med ren Reiningstamme, som jeg forventer mye av i årene som kommer.

Sommeren går med til mye reising på kurser og stevner, både her til lands og over til "søta bror", og resten av tiden må jeg jobbe som en helt for å ha råd til det...Ellers er jeg aktiv innen div.rytter/hesteforbund mm.og er red. for et forbundsblad,så denna jenta vet og utnytte tiden max.Bor på Romerike og trives greit med det.
Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2003 :  11:04:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Jeg er 20 år og hesteeier. Har drevet med hest i ca 10 år, og jeg fikk min første hest (6 åringen min) da jeg var 14. Gikk på rideskole i bare 4 år, men har tatt div. kurs i dressur, kjøring og NH etter det. Tilholdsstedet vårt er foreløpig i en stall i Stavanger, men vi har nettopp kjøpt oss en gård i Egersund så vi flytter ganske snart.

Har for tiden 3 hester, 2 fjordhester på 6 og 11 år og en Araber/Sv.Varmblods åring. I tillegg har samboeren min 2 hester (ei dølahoppe på 3 og en shettis vallak på 4).

For tiden er det mest turridning og dressur det går i, men jeg trives best med sprang, og det er forhåpentligvis det åringen min og jeg skal drive med i framtiden. Driver også litt oppdrett, og har til nå hatt to føll på den elste fjordingen. Til våren skal jeg sette føll på dem begge. Samboeren min har også planer om å skaffe seg en dølahingst med årene da avl og kjøring med døl er hans lidenskap.

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2003 :  12:23:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
jaja, så var det meg da!
Jeg er ei jente som fyllte 18 for vel ei uke siden..

Hesteeier har jeg vært siden jeg var 8 år! Men innimellom har jeg vært både hestepasser/steller og hatt hest på helfor.

Har to hester.. En 6 år gammel liten shettis, ved navn spot. Han kjører jeg med, løshopper og rir litt.. Han er veldig spesiell, trolig smartere enn de fleste hestene her i norge, desverre! For han finne på ganske mye "smarte" rampestreker! hehe..
Så er det gode gamle gina da! Min 18 år gamle fjordhoppe, som utrolig nok er sprek som en 5 åring!
Før jeg møtte gina bodde det en liten "fjordingrasist" i meg, men det viste seg at gina klarte å vende meg totalt om!
Gina er i mine øyne like frisk og sprek som en varmblods! Hun er av den typen hvor du angrer om du trykker litt for lenge med sjenklene, for da går det fort! Hun vil heller løpe enn gå!
Og jeg trenger nesten ikke å gi noe som helst signal for å få henne på tøylen..

Er ikke av den typen som streber etter å være med på NM og alle mulige stevner, men jeg liker å starte noen distriktstevner nå og da.. Før drev jeg med sprang med gina, men hun er desverre ikke så gla i sprangen lengre, så vi har bestemt oss for å "legge sprangen på hylla", og prøve oss på dressuren!

Ellers har jeg aldri ridd på rideskole! Untatt at jeg hadde 7 timer på viderkommen dressurkurs i fjor, det var lærerikt!

Har planer om å ta fagbrev i hest.. siden får vi se...
Når jeg er ferdig med skole og sånn, og det har gått noen år, kunne jeg tenke meg å kjøpe meg en større hest, som har kapasitet for høye klasser i dressur. I såfall kunne jeg godt tenke meg og tatt stevnene mer "alvorlig" og reise mer rundt! Dessuten er jeg en liten "etterpåklatt" i familien, så om ikke så lenge pensjonerer faren min seg, så da kjøper han seg haflinger! Kan evnt. hende at jeg kjøper meg haflinger jeg også da! har vertfall planer nok!

ellers har jeg drevet med hest i 10-11 år nå.. Har vært borti det meste vil jeg si!! Natural Horsemanship er en del av hverdagen til meg og hestene mine, fungerer kjempegodt for oss!

Som de fleste andre her, så er altså min store lidenskap dressur! fikk et stygt fall på et sprangstevne i sommer, så det har også vært mer på å få meg mer interessert i dressuren!

anne,spot&gina
Gå til toppen av siden

Cecilie M
» VIP

Skrevet - 08/10/2003 :  17:55:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCecilie M  Svar med kopi av melding
Jeg er 22år og bor i Trysil, gubben og jeg bor på garden til mamma og pappa, men vi flytter snart til eget småbruk. Vi har to dølehester, Øisvarten på 5 år som jeg har hatt siden han var et år, også er da a Ros, Skarmin Ros på 13 år. Hoppa er blitt gubben sin yndling...

Svarten er en altmulighest, går i kjøring( arbeid og på veg og bane), veldig fin turhest, litt dressur( sånn minus at vi sliter med galoppfatninger kan vi sikkert starte lc og lb..), hopper opptil 90cm( utrenet, vi har ikke trent på lenge, og har ikke trent noe særlig i det hele tatt...), også her om dagen så viste han sine evner som harehund... Hehehe, han snuste regelrett opp en hare som han begynte å forfølge.. Men haren gikk under gjerdet til slutt, så da var det slutt på den leken...

Ros er mest turkjørehest og turridehest, har fått forbud mot sprang pga galler på framknærne og liker ikke dressur( huff a meg, gidder ikke bry hjernen med noe mer enn å tusle på tur)... Men er en herlig hest som har forandret seg totalt fra vi fikk henne. Fra å ikke gidde å løfte beina på tur og være så usosial at hun ikke ville hilse på oss, så er hun så både kosete og kontaktsøkende og ivrig på tur.

Jeg driver med hest for moroskyld. Hadde ment å avle på Ros, men er redd for at kneproblemer er arvelig i den slekta... Svarten ble det heller ikke avlhingst av, så nå er det ikke avl som vi driver med. Har store planer om å trene en del dressur og starte lette dressurklasser med Svarten. Og kjørekonkurranser!

Ellers er jeg mor til Jacob på 5,5 måneder, så akkurat nå har hestene hatt fri i 6 måneder, med unntak av noen få rideturer... Har ikke brukt de noe nevneverdig siden 14dager før Jacob ble født, men før det ble de kjørt nesten hver dag!

Dølehestfan med to svarte dølahester
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 26/10/2003 :  23:58:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Jente 18 her, fra Sotra utenfor Bergen.

Er hesteeier, og har fortiden lånt bort hoppa mi på for til en rideskole i nærheten. Der rir jeg henne selv i helgene. De er fjordhester.
Før jeg *oppdaget* dette ridesenteret, var ikke mine dressurkunnskaper av de beste:/ Jeg kunne nok ridd et lett B program, men hesten var ikke god nok. Nå nærmer vi oss LA. Hun liker også å hoppe, og 1m bane er absolutt ingen sak. Kjøring syns hun er kjekt, og en tur i fjellet er heller ikke å forakte:) Så hun er en skikkelig allrounder. Det er kjempekjekt:) Jeg må innrømme at innerst inne hadde ikke fjordhestNM vært å forakte, men jeg er forsåvidt fornøyd allerede:) Vi får begge utviklet oss nå som vi kan ri på bane.
Hingsten min er et lite bøllefrø på 1 år og 3 mndr. Han er av eget oppdrett, og tegner til å bli en ganske stor fjording. Han er utrolig snill, selv om han er hingstete. Holder for øyeblikket på å venne han til sele, noe han liker heller dårlig tror jeg. Skal bli spennende å se hva det blir av han.

Selv har jeg holdt på med hest så lenge jeg kan huske, har det i blodet:) ridd noen få kurs på rideskole, har lært det meste privat. Før syns jeg dressur var drepen, men har nå oppdaget hvor gøy det kan være:) Dressurkjøring er også kjempemorsomt...:)
Vel, det var vel meg, ellers har jeg jo en vip med masse bilder av gullene mine og mange av de fra rideskolen og:)

Miriam og Storm ROCKER!
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 28/10/2003 :  01:01:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er ei jente på 21, bor i Horten, og har en sønn på 1 år.

Jeg har to hester; Ei fullblodshoppe på 15 år, og en Welsh cob sec. D, vallak på 3 år. I tillegg er jeg medeier (1/3) i min søsters nordlandshoppe, som forøvrig var min første 'egne' hest. Sistnevnte har jeg heldigvis ikke noe treningsansvar for.
Jeg trener stort sett dressur, og i løpet av det siste året har jeg beveget meg over mot Klassisk Dressur - kjempespennende! Er ellers sprang-interessert, og siden fullblodsen tidligere har vært MA-hest, så håper jeg at hun også skal hjelpe meg opp til dette nivået, i løpet av ikke altfor lang tid..
For tiden så konkurrerer jeg ikke aktivt, og har heller ingen planer om å begynne med det på en god stund. Foreløpig krever hestene mer enn nok tid som det er, og det er bare såvidt det er at tiden strekker til, da jeg også har gutten å ta hensyn til.. Så hestene har jeg således kun for 'egen velvære', og for hobbyens skyld.

Jeg er vel, ifølge mange, noe utradisjonell i mine interesser for treningsmetoder. Jeg trener hestene mine etter NH-prinsipper, og trener en del Dressur på Lange Tøyler (fra bakken). Særlig gjelder dette unghesten, og jeg kan jo også med det samme legge til (*skryte-skryte*) at det fungerer utmerket!
Hestene og jeg har etterhvert vært med på ganske mange kurs med Piet Bakker, noe vi definitivt kommer til å fortsette med!
Ellers er vi så heldige her på stallen at vi har Peter Flam som fast sprang-instruktør, samt muligheter for instruksjon med Tony Andrè Hansen (noe jeg har lovet meg selv å bli flinkere til å benytte meg av..)

Tidligere hadde jeg også hester som yrke, henholdsvis med trav- og galopphester, samt med andre dyr, bl.a. som veterinær-assistent og praktikant, men dette har jeg nå gått bort i fra, da jeg ikke har noen utdannelse innen hest. Så nå prioriterer jeg altså ungen og utdannelsen, og er student og forsørger på heltid.

Ellers kan jeg vel nevne at jeg ikke egentlig har noen spesiell 'favoritt-gren', da jeg i løpet av mine 14 år med hest har vært innom de aller fleste heste-sjangere, med jevnt over tilnærmet utelukkende positive opplevelser innen dem alle. Mao; Det har seg sånn at jeg trives med dem alle, jeg bare bytter litt på hvilken jeg vil 'ha som favoritt' sånn litt nå og da...

---------

~ Ida ~
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.