hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dere som har "nettstall"..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hjemmesider
 Dere som har "nettstall"..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Linda B.

Norway
Innlegg: 288

Skrevet - 29/04/2006 :  21:12:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
Jeg kom over en tråd på mixen en dag, og det var et par linker det som linket til nettstaller som "solgte" misshandlete hester. Så da, dere som har slike staller: Hva i all verden..?!

Denne (http://netthond.tripod.com/id1.html) var ille nok i seg, men så kom jeg til denne (http://groups.msn.com/Stallhestesport-/misshandlede.msnw). Hvordan går det an? Å legge ut bilder av stakkarslige hester, og i tillegg finne på historier om deres fortid. For det første er det grusomme bilder, og for det andre, er det helt tragisk at noen hester faktisk har endt opp med å se slik ut pga. mennesker. Og så kommer dere med historier til, "lønn for kurering" og diverse. Nei, jeg blir rett og slett veldig oppgitt og litt lei meg.

På meg virker det som om dette er "siste skrik" i nettstall-miljøet. Vær så snill, finn på noe annet! Eller bare dropp hele greia, nettstaller i seg selv er litt på bærtur ifølge meg. Men det er en annen diskusjon ;)

Ps. Ble et litt aggresivt innlegg, men det er ikke meningen å sverte dere som har "vanlige" nettstaller. Man skal ikke dra alle under en kam!

Linda www.pygmeen.moo.no
Redigert av - Linda B. den 29/04/2006 21:13:56

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway
Innlegg: 2627

Skrevet - 29/04/2006 :  22:33:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
det er alerede en del tråder om emnet:)
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway
Innlegg: 7634

Skrevet - 29/04/2006 :  23:18:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Er noe det samme her:
http://mix.hestemarked.no/topic.asp?TOPIC_ID=12419" target="_blank"> br / http://mix.hestemarked.no/topic.asp?TOPIC_ID=12419

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Linda B.

Norway
Innlegg: 288

Skrevet - 29/04/2006 :  23:33:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinda B.  Svar med kopi av melding
Joda, men lurte på hva de som har slike nettstaller selv mener :S Er ikke så mange av dem som har sagt noe på de andre trådene!
Linda www.pygmeen.moo.no Gå til toppen av siden

chk

» VIP

Norway
Innlegg: 349

Skrevet - 29/04/2006 :  23:41:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidechk  Svar med kopi av melding
Jeg er helt enig, det er forkastelig.. Jeg synes nettstaller i seg selv er kjempeteit.. med mindre man bruker bilder man selv har tatt og ikke selger dem i hytt og pine liksom... en nettstall som forteller om virkeligheten kunne jeg godtatt, om dere forstår hva jeg mener...

Men ja, å legge ut slike bilder av stakkarslige dyr og "selge" dem er rett og slett stygt...
Gå til toppen av siden

Primern

» VIP

Norway
Innlegg: 38

Skrevet - 06/05/2006 :  18:01:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePrimern  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePrimern  Svar med kopi av melding
uff... ja.. helt enig. Det er respektløst.
http://i108.piczo.com/view/q/7/q/t/p/l/u/c/v/c/h/img/i320944273_45594_6.gif Gå til toppen av siden

Flokus

Norway
Innlegg: 1901

Skrevet - 06/05/2006 :  19:51:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tragisk piss!
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway
Innlegg: 319

Skrevet - 07/05/2006 :  17:46:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Må da være mye bedre og finne opp friske og fine hester da!
Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway
Innlegg: 908

Skrevet - 04/06/2006 :  21:46:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
Er vel i denne diskusjonen som så mange andre; de som blir kritisert tør sjelden eller aldri å ta ordet. De vet meget godt at de vil få pepper for det, så da skal man være tøff for å stå for sin egen sak (og tviler på at de som lager sånne staller er så veldig tøffe egentlig). Blir sånn i nesten alle diskusjoner, som å gå til tøylen/knekke i nakken osv...

Når det er sagt: huff, noe så meningsløst og tragisk. Hva slags glede har man av sånt!? sitte og holde på med sånne grusomme bilder.. nei, så lenge jeg slipper...

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

RikkeRye

» VIP

Norway
Innlegg: 13

Skrevet - 04/07/2006 :  23:23:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRikkeRye  Svar med kopi av melding
Synes det er TRAGISK at noen som helst hestejenter kan ha hjerte til å søke etter, se på, og ikke minst bruke de bildene. Hester som er grovt mishandlet på ORDENTLIG!! Greit at de nettstallene er fantasi, men å bruke bilder av ordentlige hester som er mishandlet og garantert har lidd en grusom død.
http://hestehuset.moo.no - min hesteside. Gå til toppen av siden

Amor_Faks

» VIP

Norway
Innlegg: 176

Skrevet - 04/07/2006 :  23:31:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmor_Faks  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmor_Faks  Svar med kopi av melding
Kjenner jeg får frysninger og blir sint. Kan de ikke finne seg en annen hobby. Grøss.
Helene og gullan

Det går fort å miste noe kjært, selv om det du har kjært er det du passer best på....


Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway
Innlegg: 866

Skrevet - 05/07/2006 :  01:48:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Huff, dette var sterkt, takler bare ikke å se dyr på den måten, å bruke det som en lek er forkastelig. Grusomt, får vondt i hele kroppen.
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway
Innlegg: 2627

Skrevet - 05/07/2006 :  03:05:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
netponi er vel den eneste "lovlig" nettstallen tror jeg...?
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway
Innlegg: 2627

Skrevet - 05/07/2006 :  03:13:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
oi,netthestsidea til hun enela hun visst ned.så står det,stell hesten din minst en gang i uka.håper dette gjelder for netthester ja..uff,begynner å gråte jeg av de stakkars hestene.dette blir jo ikke tatt på alvor fra de som lager disse sidene i det hele tatt. ANMELDT sku dem ha vært.
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway
Innlegg: 1264

Skrevet - 06/07/2006 :  02:38:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Fy faen.. fikk tårer i øynene jeg når jeg såg noen av de hestene At de kan legge utpå sånne bilder! Fy og fy, stakkar hester...

Jeg var medlem av en sånn nettside en gang, men der var det to på 16 som "eide" den, og de var ganske flink. De hadde ikke misshandla hester, men problemhester, f.eks ville ikke gå på henger osv. ALDRI stygge bilder av hestene eller noe.

http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway
Innlegg: 2585

Skrevet - 06/07/2006 :  10:22:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Nei og nei, at det går an og lage slikt noe!!!
Får helt vondt inni meg når jeg ser slike bilder... Og hvordan kan noen ha glede av og bruke dem i en slik teit fantasi??
De må jo være forstyrra i hodet de som bruker slike bilder på denne måten

Men generelt så fatter jeg ikke hva som er så kjekt med slike nettstaller? Hva er så morsomt med og "eie" en hest på dataen?

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.72 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.