hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mounted Games i rideskolen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Mounted games
 Mounted Games i rideskolen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Vibeke & Dixie

» VIP

Norway
Innlegg: 80

Skrevet - 29/04/2006 :  17:17:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVibeke & Dixie  Send %s1% en ICQ meldingVibeke & Dixie  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVibeke & Dixie  Svar med kopi av melding
Rideskolene tilbyr litt av hvert i dag, men hvorfor ikke mounted games?
Etter det jeg vet er det i Norge i dag ytterst få som har mounted games i sin rideskole.
Bedre kjent blant elevene er kanskje gymkhana, men det er en viss grad forskjell på disse to formene for lek på ponniryggen.
Jeg hadde blitt overlykkelig om jeg hadde fått prøvd ut dette da jeg gikk på ridekurs, og ikke hadde tilgang til noen egen ponni.

Mounted Games gir mye glede og gode rideerfaringer. Man kan komme med "hvasomhelst" av ponni og man kan ri på alle nivåer og aldre. Det gir mye sosialt og mye moro.
Passer Mounted Games inn som et opplegg i rideskolen?

Her passer det jo også fint med meninger og synspunkter fra andre enn games-ryttere

*VIBO*

Mari^_^

Norway
Innlegg: 7634

Skrevet - 29/04/2006 :  17:20:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hadde vært tøft det ja! Husker vi hadde gymkhana på ridekurset, kjempegøy! MG kunne ha gitt oss mye moro tenker jeg, men jeg kjenner heller ikke til noen rideskole som har dette med i timene..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 29/04/2006 :  18:44:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
valdres tilbyr mg i rideskolen
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Innlegg: 271

Skrevet - 01/05/2006 :  14:09:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
På Alleby ridesenter i Gøteborg har de egen Mounted Games kurs og alle ponniene der går mountad games paralelt med knøtteridning og vanlig ridekurs
A life lived in fear is a life half lived Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 01/05/2006 :  14:25:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
jeg skal ha mounted games undervising på en rideskole i sommer
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

games_ruler_forever!

Norway
Innlegg: 84

Skrevet - 06/07/2006 :  15:40:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressegames_ruler_forever!  Svar med kopi av melding
Hadde vært kjekt om ungene hadde fått lære games i rideskolen.. Vet at det brukes under handicap-ridning noen steder, og at de har god effekt av det. Har litt kontakt med en gutt som er handicappet, og går på den rideskolen. Virker som at han syns det er kjempemorro Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Innlegg: 2595

Skrevet - 10/07/2006 :  19:10:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er vel vanskelig å få "perfekte" hester som er kan gå på tur, noe sprang, noe dressur, er barnevennlige, snille, rolige, og samtidig kjappe nok i avtrekkeren til å gå MG. Gymkhana er vel da en mildere utgave hvor det ikke stilles så store krav verken til rytter eller ponny...
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway
Innlegg: 1873

Skrevet - 11/07/2006 :  20:27:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg vet om flere hestelinjer (vg) som har MG i sitt "opplegg". Siden jeg ikke liker sporten i det hele tatt er ikke dette et tilbud jeg verken ville fremme eller nytte selv.
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 12/07/2006 :  12:40:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
da vet jeg om en som går glipp av noe! Gå til toppen av siden

Vibeke & Dixie

» VIP

Norway
Innlegg: 80

Skrevet - 12/07/2006 :  13:48:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVibeke & Dixie  Send %s1% en ICQ meldingVibeke & Dixie  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVibeke & Dixie  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg vet om flere hestelinjer (vg) som har MG i sitt "opplegg". Siden jeg ikke liker sporten i det hele tatt er ikke dette et tilbud jeg verken ville fremme eller nytte selv.

Opprinnelig postet av Ullsokken



Hva slags interesse har vi av å lese, gang på gang, at du overhodet ikke liker/synes noe om/har noe positivt å si om mounted games?

Redigert av - Vibeke & Dixie den 12/07/2006 13:50:39 Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway
Innlegg: 1873

Skrevet - 13/07/2006 :  22:40:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Jeg vet om flere hestelinjer (vg) som har MG i sitt "opplegg". Siden jeg ikke liker sporten i det hele tatt er ikke dette et tilbud jeg verken ville fremme eller nytte selv.

Opprinnelig postet av Ullsokken



Hva slags interesse har vi av å lese, gang på gang, at du overhodet ikke liker/synes noe om/har noe positivt å si om mounted games?


Opprinnelig postet av Vibeke & Dixie



Nå får du se til å ta deg sammen.

Det var du som laget denne tråden med problemstillingen

Kopi av melding:
Passer Mounted Games inn som et opplegg i rideskolen?


Du spør her etter andres individuelle mening, går jeg ut i fra.

Avsluttende setning i samme innlegg:

Kopi av melding:
Her passer det jo også fint med meninger og synspunkter fra andre enn games-ryttere


Jeg, som ikke er games-rytter i et land med ytringsfrihet, har svart på problemstilligen du satte. Du fikk gjerne et svar du ikke er enig i, men hvor givende er det å "diskutere" om alle er enige. Jeg syns ikke det passer inn som et opplegg i rideskolen, og utdyper dette med å skrive at jeg ikke syns noe om denne sporten og ikke ville stilt opp på et slikt kurs.

Du bæsjer deg selv på leggen ved å "gå etter" meg fordi jeg har et annet syn saker og ting enn deg.



J

Raving madness suits me fine

Redigert av - Ullsokken den 13/07/2006 22:41:56 Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 13/07/2006 :  23:24:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Jeg vet om flere hestelinjer (vg) som har MG i sitt "opplegg". Siden jeg ikke liker sporten i det hele tatt er ikke dette et tilbud jeg verken ville fremme eller nytte selv.

Opprinnelig postet av Ullsokken



Hva slags interesse har vi av å lese, gang på gang, at du overhodet ikke liker/synes noe om/har noe positivt å si om mounted games?


Opprinnelig postet av Vibeke & Dixie



Nå får du se til å ta deg sammen.

Det var du som laget denne tråden med problemstillingen

Kopi av melding:
Passer Mounted Games inn som et opplegg i rideskolen?


Du spør her etter andres individuelle mening, går jeg ut i fra.

Avsluttende setning i samme innlegg:

Kopi av melding:
Her passer det jo også fint med meninger og synspunkter fra andre enn games-ryttere


Jeg, som ikke er games-rytter i et land med ytringsfrihet, har svart på problemstilligen du satte. Du fikk gjerne et svar du ikke er enig i, men hvor givende er det å "diskutere" om alle er enige. Jeg syns ikke det passer inn som et opplegg i rideskolen, og utdyper dette med å skrive at jeg ikke syns noe om denne sporten og ikke ville stilt opp på et slikt kurs.

Du bæsjer deg selv på leggen ved å "gå etter" meg fordi jeg har et annet syn saker og ting enn deg.



J

Opprinnelig postet av Ullsokken



du er jo etter alle debattene om games og sier JEG LIKER IKKE GAMES ALLE SAMMEN!
BARE SÅ DERE VET DET!

vi har skjønt det nå! okei?

selv om det er ytringsfrihet i Norge, så behøver du ikke gå inn for og få en krangel på at du ikke liker games, for det virker som du vil det. Nemlig!
Gå til toppen av siden

Vibeke & Dixie

» VIP

Norway
Innlegg: 80

Skrevet - 13/07/2006 :  23:40:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVibeke & Dixie  Send %s1% en ICQ meldingVibeke & Dixie  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVibeke & Dixie  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er vel vanskelig å få "perfekte" hester som er kan gå på tur, noe sprang, noe dressur, er barnevennlige, snille, rolige, og samtidig kjappe nok i avtrekkeren til å gå MG. Gymkhana er vel da en mildere utgave hvor det ikke stilles så store krav verken til rytter eller ponny...

Opprinnelig postet av TORHILD



Kan nok bli en utfordring å finne hester som passer og går ålreit i "alt", men det er intet krav om at hesten skal være spesielt rask/kvikk for å kunne gå mounted games. Gymkhana er jo ganske nærme mounted games, men det er jo ikke noe man rir ofte om man går på ridekurs.

Kanskje rideskoleponniene ville blitt mer våkne av gå games i blant? Jeg har en tidligere rideskoleponni som var virkelig banelei, og daff når det gjaldt å jobbe litt, men i mounted games kviknet hun til og ble bedre og bruke på andre områder også.
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 13/07/2006 :  23:57:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Er vel vanskelig å få "perfekte" hester som er kan gå på tur, noe sprang, noe dressur, er barnevennlige, snille, rolige, og samtidig kjappe nok i avtrekkeren til å gå MG. Gymkhana er vel da en mildere utgave hvor det ikke stilles så store krav verken til rytter eller ponny...

Opprinnelig postet av TORHILD



Kan nok bli en utfordring å finne hester som passer og går ålreit i "alt", men det er intet krav om at hesten skal være spesielt rask/kvikk for å kunne gå mounted games. Gymkhana er jo ganske nærme mounted games, men det er jo ikke noe man rir ofte om man går på ridekurs.

Kanskje rideskoleponniene ville blitt mer våkne av gå games i blant? Jeg har en tidligere rideskoleponni som var virkelig banelei, og daff når det gjaldt å jobbe litt, men i mounted games kviknet hun til og ble bedre og bruke på andre områder også.

Opprinnelig postet av Vibeke & Dixie




Det har vi vel sett flere ganger!
Har vi ikke Vibeke?
Hele nesodden laget har brukt skoleponnier og de er jo blitt sikkelig fine ponnier etter litt forandring fra rundt og rundt og rundt i en ridehall eller på bane!
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 14/07/2006 :  11:58:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:


du er jo etter alle debattene om games og sier JEG LIKER IKKE GAMES ALLE SAMMEN!
BARE SÅ DERE VET DET!

vi har skjønt det nå! okei?

selv om det er ytringsfrihet i Norge, så behøver du ikke gå inn for og få en krangel på at du ikke liker games, for det virker som du vil det. Nemlig!

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life



Skjerp deg!
Viser til tidligere debatter hvor du selv har vært ganske så påståelig og deretter sletter alle innleggene dine og innrømmer du liker å skape irritasjon og krangel.

Du er ikke en dritt bedre selv
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 14/07/2006 :  17:23:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:


du er jo etter alle debattene om games og sier JEG LIKER IKKE GAMES ALLE SAMMEN!
BARE SÅ DERE VET DET!

vi har skjønt det nå! okei?

selv om det er ytringsfrihet i Norge, så behøver du ikke gå inn for og få en krangel på at du ikke liker games, for det virker som du vil det. Nemlig!

Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life



Skjerp deg!
Viser til tidligere debatter hvor du selv har vært ganske så påståelig og deretter sletter alle innleggene dine og innrømmer du liker å skape irritasjon og krangel.

Du er ikke en dritt bedre selv

Opprinnelig postet av Lopke




ikke du heller, du har også slengt dritt!
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.66 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.