hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vasking av dekken o.l
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Vasking av dekken o.l
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

lino

» VIP

Skrevet - 27/04/2006 :  17:34:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Det er jo rimelig gjørmete for tiden, og hesten står ofte med regndekken. Selv om det ikke alltid regner, ruller hun seg jo, og dekkenet blir selvsagt kjempemøkkete.
Jeg synes nesten det er bare jeg som har møkkete dekken, og lurer på om andre vasker sine? Eller ruller ikke andres hester seg?

Vi vasket regndekkenet i vaskemaskinen en gang, men det ble mye styr og det tok omtrent en uke å få tørket det, også måtte det imprigneres etterpå.
Dekkenet er jo rent inni, så det har vel ikke noe å si for hesten om det er skittent eller ei. Bare lurer på hvorfor det er bare mitt som ser helt forferdelig ut..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110

Opal

» VIP

Skrevet - 27/04/2006 :  18:02:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Velkommen i klubben! Dyret mitt er helt besatt når det gjelder rulling i gjørme! Dekkenvask hjemme har jeg gitt helt opp ettersom vaskemaskinen ikke ser ut etterpå; full av hår og sand. Har tilgang til industri maskin på stallen så bruker den når dekken skal vaskes. Det koster 75 pr vask (får inn to dekken av gangen) så jeg vasker ikke mere enn jeg må. Synes det er greit å vaske f.eks vinterdekken før de pakkes vekk for sesongen.

Kan ikke holde dekkenet rent på utsiden til en hver tid når gjørma er på sitt værste. Får heller leve med at det er skittent for som du sier så er det stort sett rent innvendig og det er jo tross alt det viktigste!
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  18:09:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Mitt dekken var lilla..

Men så lenge det ikke er møkkete inni så får det fortsette med å ha vært lilla. Ta en børste eller en klut om du vil at det skal se finere ut, det holder nok i omtrent en dag om du er heldig. Nei, gjørmete dekken må vi nok bare leve med..

Redigert av - Ragnhild E den 27/04/2006 18:11:32 Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 27/04/2006 :  18:11:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Ok, da er det noe rart med de andre hestene på stallen min, for de har alltid rene dekken..
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  18:21:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Spyler dekkenet når hesten har det på i vaskespiltet når det blir for ille. Men det er helt vanlig å bare la hestene gå med møkkete dekken til våren, for å heller hive de i en balje og henge det til tørk i sola da. Som sagt, at de er skitne utenpå har ikke noe å si for om de er rene inni. Gjørmete dekken hører uansett med om vinteren. Det er jo en av grunnene til at vi bruker regndekken; for at dekkenet skal bli skittent og vått istedet for hesten

Og ja, noen hester ruller jeg rett og slett sjeldent. Her er det flere som kan slippe ut hestene sine bare med fleecedekken eller stalldekken uten at de blir skitne. Dette er helt urealistisk for meg, er vant til hester som absolutt må rulle seg hver dag når de blir slippet ut og helst bli skitnest mulig. Når jeg er på besøk til stallen av noen venner av meg hjemme ser det ut som alle hestene har gråbrune dekken, ingen med rene dekken der.

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  18:53:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Mine dekken ser også helt grapsete og fæle ut! Men om jeg vil spyle over dem en gan iblandt, henger jeg dem ut på gjerdet utenfor stallen og spyler dem med vannslangen :o)
Dette er heller skjeldent jeg gjør, ettersom de er like skitne neste dag igjen.

Jeg har en egen vaskemaskin til dekkene og håndklær til hest/hund, men dekkenene til Etanec blir nesten for store til maskinen.. For de blir ikke ordentlig rene... Derfor har jeg funnet ut at det er like greit og vaske dem for hånd, med vannslange og litt såpe :o)
Det betyr vår for meg, når dette skal gjøres :o) For da er det på tide og pakke ned de nyvaskede dekkenene etterpå :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 27/04/2006 :  20:12:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi leverer våre dekken til vasking. Betaler 50,- pr dekken, så jeg har alltid rene dekken =)
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  21:06:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Et godt tips er å spyle dekkenet (utenpå) med høytrykksspyler, evt i vaskespiltet. Spray med impregneringsspray når det har tørket :)
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  21:22:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg pleier å spyle dekkenene, eller legge de i badekaret Gå til toppen av siden

<3 <3 Mickro <3 <3

» VIP

Skrevet - 27/04/2006 :  21:36:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har selv en hest som er mega glad i å rulle seg. Fra hvit til mørk grå-brun på 3 sekunder er jo kjempe kult!
Man må rett og slett bare leve med møkkete dekken de værtse periodene... Selv pleier jeg å vaske dekknene før jeg legger dem bort for "sesongen" slik at de alltid er klare og pene for bruk neste gang. Vasker de i industrimaskin (gratis, kjempe deilig!) og imprignerer det etterpå. Fungerer kjempe bra! Samtidig burde man ikke vaske vann-tette dekken så ofte, for da vil imprigneringen forsvinne, men man klarer vel å koste på litt imprignering for at det skal holde litt bedre!
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  13:51:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
der jeg jobber vasker vi dekken for 150kr dekkenet!

steinseth hest og hund a/s
semsveien 51
1383 asker!

66903355

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  14:10:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ok, da er det noe rart med de andre hestene på stallen min, for de har alltid rene dekken..

Opprinnelig postet av lino

Helt alene om det er du ikke da

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 28/04/2006 :  14:55:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
hehe, nei, våre to er alltid mye mer møkkete enn de andre
Liz & Sharmona

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 28/04/2006 :  16:52:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
hesten min ruller seg nesten aldri ute, og hvis hun en sjelden gang skulle finne på å gjøre det så skal det være knusktørt underlag.
føllet derimot går og kikker litt rundt og der det er mest gjørme og søle, der ruller hun seg. men hun har ikke dekken;-)

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Liselotte

» VIP

Norway

Skrevet - 29/04/2006 :  22:51:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding
Nei, det nytter jo ikke å vaske det HVER gang. Heng det opp så det tørker, og ta en børste og børst av gjørma. Noe bedre tips har jeg ikke =)
Haoli <3 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.