hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Drømmehesten - hvor mye vil en slik hest koste?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Drømmehesten - hvor mye vil en slik hest koste?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Monroe

Norway

Skrevet - 22/09/2003 :  21:15:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Hei hei!

Jeg bare lurer på hvor mye jeg kan få en slik hest som dette for:
Vallak, rundt 165 i mnh, trafikksikker, barnevennlig, oppfulgt av hovslager og veterinær, rundt 8 år, kunne hoppe 1,30 i sprang, med kap for mer, halvblods eller fullblods, uten tidligere skader.
Hva tror dere, hvor ligger prisen på en slik hest?
Må jeg opp i 40 000,- eller finnes det slike hester som er billigere enn det? Eller må jeg høyere enn 40 000,- for den?

Jeg er bare nyskjerrig...

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2003 :  21:27:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg tror ikke du finner en slik hest til under 40000, tror heller du må ut med mer. husk at unge hester med mye kapasitet er etterspurt... kanskje en tur til danmark ikke hadde vært så dumt...

mvh lille meg

***hest er livet, ikke kast det bort***
Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 22/09/2003 :  21:34:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
1.30 med kapasitet for mer.....
Er det snakk om en hest som kan hoppe over et hinder på 1.30?
Eller er det snakk om en som går en 1.30 bane stabilt,og som har kapasitet for høyere klasser?
Hvis det er snakk om det siste er 40.000 latterlig lite.
Jeg ville tippet 200-250.000,-
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 22/09/2003 :  23:57:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja, jeg fant faktisk en annonse (i skrivende stund er den sådan den nyeste som er lagt inn) her på hestemarked.no, som ser ut til å oppfylle dine krav og mere til. Hesten er riktignok eldre (12 år), men det betyr jo bare mer erfaring og rutine = god lærehest..
Her er annonsen
Hvis annonsør sine opplysninger er korrekte, så virker da dette som en svært så tiltalende hest.

---------

~ Ida ~
Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 23/09/2003 :  10:36:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du må nok langt over 40 000 for en slik hest. Men du kan få en eldre lærehest som går det samme for den prisen. Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 23/09/2003 :  18:45:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Hei, jeg mener 1,30 i enkelt hinder, med kap for mer.
Må kunne hoppe minst 110 i bane, med kap for mer.

Omtrent hvor mye koster en slik hest i Danmark da?
Jeg har ingen planer om og kjøpe, i så fall ikke før ett par år til.
Jeg er bare nyskjerrig på hva en slik hest vil koste, slik at det vil være en mulighet til å begynne å spare til den i så fall.

Hvor god hest kan du få for under 40 000 kroner da, når det gjelder til bruk i sprang?

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 23/09/2003 :  22:21:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
det kommer veldig an på hvor gammel den er, om den har hatt noen skader og litt an på hvilken rase det er... el lippizzaner tror (merk TROR) jeg ville ha kostet mer enn en jevn god vanlig varmblods/halvblods på samme alder... frik kom jo med en link til en annonse hvor hesten kostet 50000 uten utstyr og 60000 med sal... riktignok var den 12 år (har hørt at hester over 10 minker i verdi for hvert år, men vet ikke om det er sant da...), og den synes jeg hørtes veldig bra ut... og så varierer det veldig mye fra selger til selger...

mvh lille meg

***hest er livet, ikke kast det bort***
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 25/09/2003 :  11:03:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Er hesten frisk og uten uvaner og har den kapasiteten du er ute etter må du nok gi mellom 50-70.000.
Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 25/09/2003 :  20:57:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Hei!

Hvis jeg vil ha en hest med uvaner da, som jeg kan trene på...har erfaring med trening av hester alså!
Bare den kan sprang, er ikke helt kvalifisert til å lære en hest til å gå proffesjonell sprangridning og sånn.
Hvis den f.eks. ikke er trafikksikker, barnevennlig, ikke går på henger og sånne ting, hvor mye tror dere jeg kunne fått en slik hest for da?

Eller finnes det spesielle raser som er gode i sprang, og som er billigere?
Samme hvilken høyde...
Hvor mye koster det for å få en hest fra danmark, eller fra andre land?

Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 26/09/2003 :  14:14:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis f.eks hesten er "umulig" å transportere faller den vesentlig i pris da det er en ulempe i konkuransesammenheng.
Når du da må transportere den er det fine beroligende preparater å få av veterinæren,som du selv gir flytende i munnen.(samme du gir skuddredde hester på nyttårsaften)De blir da ofte roligere på hengeren.Men dette er preparater som ikke er lovlige å bruke før konkuranser,derfor er en konkuransehest som er "umulig" å transportere billigere enn en uten uvaner.Men du vil jo da få et problem den dagen du VIL ut å konkurere med hesten.
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2003 :  14:56:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Hei!
Du kan være heldig å finne en hest med traver-avstamning som tilfredsstiller dine krav. Om den er eks-traver eller aldri har vært traver trenger ikke ha så mye si, de fleste blir ikke sprø i hodet av å ha gått løp. De fleste er under 165cm høye, men de er en god del hester som er større også. Mange har problemer med å få solgt hesten fordi at den kalles traver, selv om hesten er tipp topp og annonseres for kr.20 000. Vil ikke ha en ny debatt om hvorvidt travere er "uridbare" eller ikke. Alle har hørt om travere som er ville og gale, men de fleste er ikke slik. Du går hvertfall glipp av mange gode, billige hester hvis du utelukker alle annonser det lukter traver av.

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 27/09/2003 :  01:23:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen!

Til Dagros..

Det "kryr" vel ikke akkuratt av Travere som hopper BANER fra 1.30 og oppover...?????? Som kjent "mangler" de jo også en gangart som Ridehester har, nemlig Gallopp..og den trengs når du skal over denne hinderhøyden, og den galoppen må være god...Ikke no firtakt her nei..Sorry, tilbake atter en gang til hva disse hestene EGENTLIG er avlet for når vi snakker om disse "kvalikene" til sweety89 ihvertfall..Lavere klasser stiller seg helt annerledes.
Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2003 :  10:45:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
www.horse.dk

Der finner du hester tilnærmet beskrivelsen, i prisklasse fra 35-40 000,-. Hovedtyngden er allikevel noe dyrere.

Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2003 :  19:04:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Til Chess:
Jeg har ikke sagt at alle travere er egnet, men de finnes. Og at travere mangler galopp er stort sett bare tull. Enkelte er "krøkker", men det finnes de som har en nydelig fire-taktet galopp... Du har vel ikke prøvd alle, har du vel? Poenget mitt var at du kan være heldig og finne en traver som er en bra spranghest, og for 40 000 er det jo begrenset hva man får hvis man skal ha en halvblods her til lands. Det var bare et forslag, ikke en innvitasjon til alle traverhatere om å komme med alle mytene sine... Slike usaklige diskusjoner har vi allerede flust av!

Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2003 :  22:32:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Mulig jeg er rar... men jeg anser ikke en 4-taktet galopp som nydelig

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 28/09/2003 :  00:06:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen!

Kjære Dagros..

Jeg har ikke sagt ALLE Travere osv.så hvor du har hentet det ifra vet ikke jeg...Saklig, å ja da!Jeg skrev GENERELLT...

Det som var poenget mitt som du ikke forsto, var at du kan ikke annbefale en Traverhest som spranghest til ei som vil satse i klassene 130 OG OPPOVER,sorry men her er det du som er usakelig og ikke har "døyta" peiling på hva du snakker om, og jeg synes ikke det blir riktig av deg å komme med slike "u-reelle anbefalinger.Vi må som du sier være saklige ,og derfor synes jeg du faktisk er den mest usaklige her nå..

Bare å fortelle at "4-taktsgalopp er nydelig",er nesten redselsfullt å høre..
Gangarten galopp er til din orientering fra hestens NATURLIGE side,IKKE 4-takt, men 3 takt..DERFOR har generellt de fleste Travere ikke den "riktige" galoppen i utgangspunktet.De mangler svev-momentet som skal være tilstede i denne gangarten, og får derfor store vanskligheter med å beherske banehinder-høyder på si 120 og oppover.Dette er jo helt logisk,den er i utgangspunktet avlet frem for et godt trav og det er slik det skal være.

Blir meget provosert av ditt innlegg ,da jeg tidligere prøvde og omskolere Traverhest til å "bli spranghest" , og da snakker vi ikke om 80 cm.høye hindre for jeg ville stadig hoppe høyere...når hinderne ble høyere forlangte jeg at hesten SKULLE klare dette og "glemte i farten" at det var en meget urettferdig holdning jeg plutselig da hadde til hesten.Slik de er avlet frem og bygd , er det URETTFERDIG å kreve at de skal gå i slike klasser som nevnt.Det måtte jeg slå meg til ro med, og det burde du også...
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.