hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Chaps
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Chaps
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lopke

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  19:40:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen her som rir med chaps??
Er de behagelige?
Hva med vask?
Kun westernryttere?

Bustetrollet

Skrevet - 24/04/2006 :  20:48:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har tre par chaps(ett med frynser, ett finere par og ett til litt styggere, røffere bruk).
Ja, de er behaglige og jeg vasker de ikke, min koster av skitt osv. med en litt hard kost. Kan også dra over med en fuktig klut.

Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 24/04/2006 :  20:58:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Chaps er veldig behagelig. De varmer også, sånn utpå høsten. Jeg bruker ikke chaps når jeg rir nå, men gjorde det før. Det kan absolutt anbefales.
(Nå er det kun chaps på Harly`n)
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 24/04/2006 :  21:07:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Chaps er et must på country-festivalen (selv om det helst er gubben som stikker av med den). Ellers er det mangen mangen år siden jeg red med chaps, og da ble det helst til tur-ridning. Tar seg ikke helt ut med chaps til "pen" dressur-ridning synes jeg...

Ang vask så kjøpte jeg vaskemiddel som var beregnet på ridebukser med helskinn. Skinnet holdt seg da mykt og smidig, selv om jeg ikke vasket den så ofte.

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  21:15:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
.Tar seg ikke helt ut med chaps til "pen" dressur-ridning synes jeg...

Opprinnelig postet av TORHILD

ikke?? skal huske det.. og huske å matche ridebukse OG underlag..

Det var mest sånn til turbruk på vikedals stepper..
(ser du meg ved et bål og en pølse kanskje og.. og rødt tørkle rundt halsen)
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  21:24:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
jeg rir med chaps,men mest i western og tur da.har da brukt dem i dressur mang en regnværsdag oxo jeg da.men nå bryr hverken jeg og hesten min om å se så flid ut når vi er rir:)
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  21:38:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg rir som regel alltid med chaps, mest fordi jeg ikke har muskler nok til og kunne ri uten enda føler jeg. Men ettersom de varmer godt syntes jeg det er godt og bruke dem høst/vinter av den grunn også.
Foreløpig rir jeg med chaps når jeg trener dressur også, men tror nok jeg plukker den av etterhvert som musklene vokser

Chapsen jeg har er med frynser og ekstra lange på utsiden av bena, solgte dem på Skoies tidligere. De er kjempebehagelige og ha på, ikke stive i det heletatt

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  00:49:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir med chaps på fjellet, veldig praktisk når man må gjennom busker og kratt eller Ulskaug MÅ gå veeeldig nært furutrærne så han får klø hele seg oppetter
De beskytter beina veldig godt i tillegg til at de varmer...

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  16:02:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde chaps før. utolig gode og ri med, og "reddet" meg flere ganger fra spisse kvister som angrep meg. Savner chapsene mine :(
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  18:55:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg bruker chaps. De er veldig behagelige og praktiske syns jeg. Jeg har ikke vasket dem, bare børster av skitt og søle.

Mange som bruker chaps selv om de ikke er westernryttere. Jeg som turrytter har hatt mye bruk for chaps. De har spart meg for en del sår og skrammer og er dessuten gode og lune på en måte.

Viktig å kjøpe chaps av god kvalitet om du skal ha en "brukschaps". Chaps til 4-500,- har ingen av kvalitetene til en skikkelig chaps.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  20:30:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg rir med chaps om det er litt kaldt.
kjøpte chapsen min til 179kr for to år siden og den er like fin enda.
børster vekk løshår og gjørme med stiv børste.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

hannev

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  20:58:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Å jeg har funnet fine chaps! http://www.westernsaddle.de/index.php?id=34&subid=8. Kommer nok til å sende en bestilling! Ja, chaps er veldig praktisk til sin bruk, både i salen og stallen.
Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden

Masterpiece

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  21:13:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMasterpiece  Send %s1% en ICQ meldingMasterpiece  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMasterpiece  Svar med kopi av melding
Hva med nappa chapsene fra Hooks? Sorte, enkle, glatt overflate og elastsik strikk hele veien som på leggchaps... Synes disse er skikkelig fine... Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  21:27:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
disse var kjempefine :)
http://www.westernsaddle.de/product_details.php?id=885
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  21:29:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
åh,de var tøffe lopke:)
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

hannev

Norway

Skrevet - 26/04/2006 :  11:23:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Ah... jeg vet Lopke! De koster ca. 2000, vurderer å kjøpe et par i svart lær. Synes chapsen i kuskinn var tøff jeg da, vil stå i ett med hesten min! Haha...
Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.