hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor lenge på beite?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Hvor lenge på beite?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  12:18:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Når slipper dere hesten deres på beite, og hvor lenge skal han være der?

Stjerneskudd skal ikke på noe spesielt beite i sommer.
Skal delta på noen stevner, også skal vi ri på 2 dagers-tur til Selbu.

Skal heller få fri en periode på sen høst/tidlig vinter

Stina og Skuddis

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  14:50:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg slipper hestene mine ut rundt 17.mai og da er de stort sett ute til uti midten av september. Nå er jeg så heldig og ha sommerbeitet rett utenfor stalldøren, så om der skulle bli nødvendig så kan jeg sette dem inn en natt eller to.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  15:15:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
I år blir det ikke sommerbeite før i slutten av juni på mine hester, siden jeg skal på ferie og forrytter i Tr.h skal passe Holter. Tora står forsåvidt på beite allerede da, står på utegang. Tar dem inn når skolen starter i august. Holter trenes normalt hele sommeren da, blir nok endel kondistrening i sommer så vi blir klare for maratonkjøring (konkurranse) til høsten.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  15:53:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Flytter hesten min ned til ei venninne 1.mai, så da begynner beitesesongen hennes selv om det ikke er noe særlig gras... Kommer til å fôre høy. I slutte av juni flytter jeg henne på skikkelig beite. Kommer til å ri like mye i sommer som ellers da.

Flytter henne til stallen igjen 1. oktober, er ihvertfall det som er planen.

Edit pga skrivefeil

~*~ Lill ~*~
Redigert av - lillings den 24/04/2006 15:54:59 Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  17:22:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
hestene mine slippes ut i midten av juni og tas inn igjen i midten av september.
før og etter det går de på et mindre beite her hjemme.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  17:27:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Håper å slippe på beite rundt 2.mai i år. Men litt sin vekst i år. Men forer da eventueltmed litt høy i tillegg.

Tar hestane inn etter værforhold og mat på beite. Slutten av september slutten av oktober alt ettersom.

Men trener gjennom heile sommeren fordiom beite.

Gå til toppen av siden

Thora_og_Amalie

» VIP

Skrevet - 26/04/2006 :  15:10:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal på beite sikkert i begynnelsen av Juni og tar henne hjem i Aug... Spørs om jeg finner noen å ha henne sammen med... Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 26/04/2006 :  19:43:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Her går hestene ute på beite hele året, med fri tilgang på høy (rundball om vinteren). De ser ut som de går og beiter nå også, men jeg tror de bare later som , for det er ikke kommet opp noe gress ennå En av fordelene med at de går på beite året rundt er at tilvenningen til gress begynner så snart første grønne strå våger seg opp av jorda.
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 26/04/2006 :  21:06:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hørt at det bør være minst 10 grader om natten før en slipper på beite.....

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  08:57:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Luftegården til Stjerneskudd er ca. 90 gange 10 meter, og det begynner å komme gress der også. Han går også å "spiser" for tiden
Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  12:24:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Mine har kommet ut for en uke siden. De stortrives i skogen sin. Fôrer med høy og kraftfôr ute. Gå til toppen av siden

Thora_og_Amalie

» VIP

Skrevet - 28/04/2006 :  19:30:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lurer på hva jeg skal gjøre finner ingen som kan stå på beite sammen med hesten min vet noen hva skal jeg gjøre???!?!??! HJELP Gå til toppen av siden

samor

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  18:37:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesamor  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har hørt at det bør være minst 10 grader om natten før en slipper på beite.....

dette er bare tull..

hestene hos oss står ute hele året:)

Si Hei og vær glad

Redigert av - samor den 12/05/2006 18:38:24 Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  19:04:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

dette er bare tull..

Opprinnelig postet av samor

Ja men da er jo hestane vandt med det! Ein slepper ikkje ein hest som er vant med å stå i ein varm stall, ut i kulden heilt sann plutselig.

Her er det framleis nede i 4-5 grader om natta. Håper å sleppe om eit par veker, om været er bra. Vil vere sikker, i og med at hoppa mi har føll også. Dei skal gå på beite så lenge været tillet det, og så lenge det er gras på marka.

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

samor

Norway

Skrevet - 12/05/2006 :  19:09:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesamor  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Kopi av melding:

dette er bare tull..

Opprinnelig postet av samor

Ja men da er jo hestane vandt med det! Ein slepper ikkje ein hest som er vant med å stå i ein varm stall, ut i kulden heilt sann plutselig.

Her er det framleis nede i 4-5 grader om natta. Håper å sleppe om eit par veker, om været er bra. Vil vere sikker, i og med at hoppa mi har føll også. Dei skal gå på beite så lenge været tillet det, og så lenge det er gras på marka.

da er det jo bare å ta i bruk dekken.. selv om jeg ikke liker dekken kan man jo altids benytte seg av det..

Si Hei og vær glad

Gå til toppen av siden

stall grønli

Skrevet - 12/05/2006 :  19:09:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg slipper hestene på beite i midten av mai, og tar dem inn igjen når det begynner å bli rufsete vær. I fjor gikk de ute til midten av oktober, uten tileggsfor ( må nevnes at der er snakk om dølehester) Jeg har også beite rett utenfor stallen, så ly for været er ikke noe problem. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.