hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor lenge på beite?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utegang/beite
 Hvor lenge på beite?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

MagicHoneyEye

» VIP

Skrevet - 13/05/2006 :  18:32:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Blir nok ikke så mye beite på Honey iår...Skal få med meg stevne sesongen..Kanskje det blir noen uker i juli :)
camilla & Honey <3
vip.hestemarked.no/vip.asp?id=53
Gå til toppen av siden

belinda1982

» VIP

Skrevet - 17/05/2006 :  23:25:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebelinda1982  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebelinda1982  Svar med kopi av melding
Hesten(e) mine er ute fra mai og helt til oktober hvis været tillater det.Hender jeg finner fram regndekkenet senhøstes.
Belinda

http://www.belinda1982.piczo.com Gå til toppen av siden

Frk. Zilja

» VIP

Norway

Skrevet - 18/05/2006 :  18:04:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
hestene våras går på sommarbeite fra ca.midten av april fram te september ein gong.. når da begynne å bli kaldt!
Gå til toppen av siden

Corino

Norway

Skrevet - 19/05/2006 :  20:41:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCorino  Svar med kopi av melding
Hestene mine slippes på beite så fort som det er mulig, ca slutten av april. Fòrer med kraftfor og høy så lenge det trengs, men tar de inn vis det trengs en natt eller to. Ca midten på mai slutter jeg å fore med kraftfor til ridehestene, men unghestene får enda litt kraftfor så lenge det trengs. Ellers så står de så lenge på beite som det går an, stort sett til oktober. Jeg er så heldig å disponere store beiter, slik at det er ikke noe problem. Gå til toppen av siden

Welly
» VIP

Skrevet - 21/05/2006 :  21:19:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Hesten går på beite fra juli til sept, lengre enn det vil eg ikkje kalle sommerbeite. Men går selvsagt mye på beite ellers. (9 timer sånn ca) og går ute hele døgnet fra sept til des, og fra jan til apr (Men mangemangemange untak)
Gå til toppen av siden

slettet3

Norway

Skrevet - 21/05/2006 :  22:36:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skulle egentlig sluppet ut i midten av Mai, men blir nermere slutten nå. Tar inn i begynnelsen av September Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 21/05/2006 :  23:48:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg slapp hesten min ut på beite første uken av mai. Er ute hele døgnet, men er det mye regn tar jeg inn da det ikke er ly på beitet. Er nå 22 mai, og hun har stått inne 5 netter av de tre ukene. Slik kommer jeg til å gjøre en liten stund fremover, til vi skifter beite om en uke eller to. På det nye beitet som nå vokser etter gjødsling er det nemlig en løe så de kan gå inn i. Hvor lenge hun er ute varierer avh. av været. Planen er å ha henne ute til september iallefall. Blir september en nydelig mnd får hun gå lenger, blir den sur og kald får hun være inne. Jeg tar ting som de kommer, og låser meg ikke fast til noe spesielt.
Gå til toppen av siden

Speedy As A Bullet

» VIP

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  00:12:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSpeedy As A Bullet  Svar med kopi av melding
Mine slippes vanligvis ut i løpet av Mai. Gikk ute hele tiden da vi hadde varmeperioden i beg. av Mai, men har blitt noen innedager nå, mye regn og ruskevær, samt snø igjen for en stund siden.
Beite er rett utenfor stallen så tilvenningen ordner de selv.
Fôrer ennå med høy/silo, men det eter de lite av nå, pluss kraftfôr til unghesten.
Når været er blitt mere stabilt flytter jeg de til et annet beite jeg har et par kilometer hjemmefra. Skog og ly dær pluss mye gress, og nært hjem til stallen om det trengs.
Siste del av beitesesongen tar jeg de hjem igjen på beitet her, der går de til september/oktober. Alt ettersom. Begynner å fôre i tillegg mot slutten av sesongen om det trengs.

Ellers går de forøvrig mye ute hele året, har de sjeldent inne lengere enn 7-8 timer om natta.
Har god plass ute, med en tett, stor skog i ene enden av uteområdet som gir godt ly.
Fri tilgang på rundballe ute fra høst til vår.

Takk for den tiden du delte med meg min engel.. Hvil i fred, min Skriver May <3 Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 28/05/2006 :  10:04:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Midten av Mai til midten av November. De ris hver dag, selv om de går ute, for beitet ligger rett utenfor stallen.
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  10:58:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg skulle egentlig ha dem ute fra 1.mai - 1.oktober, men har måttet forandre planene fordi det har vært endel utskifting av hestene. Så nå blir det beiteslipp en gang mellom 12. og 25. juni og innhenting 20.august.
Både Miss og han andre går ute, men på hver sine mindre beiter.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ellbell

Norway

Skrevet - 28/05/2006 :  11:09:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
Flytter hestene ut på utegang i april, beite i mai når gresset har grodd seg til ordentlig. Har nbegynt å venne dem til gress nå.
Har sommerbeite hjemme, så det blir like mye ridning gjennom sommeren som ellers!
Tar hestene inn rundt midten av september når været blir dårlig og gjørma setter inn for fullt, men har nok fora på høy en stund allerede da. I år skal hestene gå på utegang i vinter...(huff, tenk å snakke om vinter nå!)

Ellbell,þyrla&Flipi

Gi meg en vrengt polvott - any day!
Redigert av - Ellbell den 28/05/2006 11:10:25 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.8 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.