hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ponni som går LA
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Ponni som går LA
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  22:57:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Ja, 80 000 for en sånn ponni i Norge er nok ingen upris.

Kopi av melding:
He,he. Ponnien finnes faktisk, Ingvild!

Jeg syntes du sa at det var en fantasi-ponni jeg?! Kanskje jeg misforstod, så det var den andre ponnien da

Den høres hvertfall kjempefin ut!

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 26/04/2006 :  08:03:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg bare lurer jeg altså.. har sett flere tråder lign denne "hva er hun værdt" veldig mange har varmblods og kaldblods og fjording og nesten ingen ville gitt en krone over 15.000 for sånn hest.. vi har vært nede og diskutere små tusenlapper for en hest pga papirer og alder osv..

80.000-100.000 for en ponny???? det er noe i hodet mitt som ikke harmonerer..

Jeg er helt med på priser liggende på 10-15.000 for en ureg. eldre hest som ikke kan så mye.. men 100.000 for et dyr som ligger på LETTE klasser??? en hest som ikke vil bringe inn noe serlig på avl senere??

Jeg fatter ikke nordmenn.. ikke rart det er så lite ordentlig hest å kjøpe her da. (ikke at noen her ikke har ordentlige hester :) men jeg ser på salgsmarkedet..
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 26/04/2006 :  08:33:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jupp, begge ponniene finnes, men den første ponnien var bare ca pris, som jeg tok utgangspunkt i en som er tilsalgs!
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 26/04/2006 :  10:56:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
ja jeg er helt enig med deg lopke, tror vi har endel å lære av danskene på det punktet!
de ponni prisene er helt syke, en ponni som går la er foreks verdt mer enn en hest som går akkurat det samme, (som jeg har oppfattet)

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 26/04/2006 :  11:39:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Surfet litt på finn.no, og der fikk jeg inntrykk av at ponnier som går ca LA ligger på et prisnivå på alt fra 30000-70000. Det var noen få ponnier på rundt 100000, og de var på middelsnivå, og hadde vært med i NM osv.
Hege Gå til toppen av siden

Ozzy&Kristina

» VIP

Norway

Skrevet - 26/04/2006 :  13:25:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideOzzy&Kristina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOzzy&Kristina  Svar med kopi av melding
Prisnivået på ponni ligger faktisk ikke så langt unna hesteprisene i her i norge. Det er for eksempel ikke uvanlig å se ponnier som går mb-ma til salgs for flere hundre tusen. Synes det har blitt litt sykt jeg!
"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow." Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 26/04/2006 :  16:21:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå er det nå slik at det er vi som skaper verdien på hestene, for de er alle like mye hest når alt kommer til alt.
Markedet bestemmer, hester koster det folk er vilige til å gi.
Dersom vi var villige til å gi 50 000 for en fjording så hadde fjordingene faktisk hatt så høy verdi.
Gå til toppen av siden

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 06/05/2006 :  22:19:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
hmm, er kanskje rar jeg da, men jeg kunne vel ha gitt ca 40-45000 for en fjording som går LA-dressur, noe høyere øvelser, evt med potensial for MB og ca 1 m sprang, bane... Er hoppe/hingst og premiert, i passelig aldre og om den ikke har noen uvaner.... Er på tide at fjordingene kommer litt opp i pris!!
Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 21/05/2006 :  22:19:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
En ponni som går MB klasser sprang, er normalverdi fra 80.000.
Men om ponnien ikke er registrert, og "går MB", er det noe muffins.. Uregistrerte hester kan nemlig ikke konkurrere i denne høyden..

Priser på hest varierer også veldig på hvem som selger og hvem som ser.
En hest kan av en person bli solgt for 40.000, og samme hest kan bli videresolgt for nesten det dobbelte.
Noen kan tenke at 100.000 er alt for mye for den og den hesten, mens andre (ofte de med virkelig peiling på salg og kjøp, samt ser potensiale osv) kan si at hesten er verdt enda mer.

Hest er dyrt, det må hestefolket bare innse! Desverre!
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.24 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.