hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Lang transport..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Transport av hest
 Lang transport..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ClaireMichelle

Sweden

Skrevet - 23/04/2006 :  13:08:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ei araberhoppe som skal reise fra Lofoten til Gjøvik i midten av mai. Bruker vanligvis et bomullsdekken når jeg transporterer henne på sommeren. På høsten/vinteren bruker jeg golden stripe teppe + ulldekken. Lurte på hva dere syntes jeg skulle putte på henne når hun drar nå? Har ganske mange ulike dekken, alt fra fleece, ull, frotte, bomull +++ Mange forskjellige tykkelser :-)

Hun er barbert, og fryser lett..

Lurte også på hva dere mener jeg skulle putte på bena hennes? Bruker å bruker bandasjer og kopper.. Er det lurt under lange reiser?

Vil være helt på den sikre siden når jeg sender henne så langt :-) Blir kjempeglad for alt av tips og ideer!

Æ e flytta til Sverige

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  18:03:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
jeg bruker ingen ting...

hun er barbert, så tror det er nok med et litt tykkt ulldekken, tror ikke huin trenger noer mer..
hva har du på henne når hun er ute?
du må kle på henne så mye som du føler for, ikke for mye da!

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  18:24:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
lange transportsokker er sikkert nok, med et lett bomullsdekken hvis du mener hun trenger det
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

lene og diesel

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  18:25:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelene og diesel  Send %s1% en ICQ meldinglene og diesel  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselene og diesel  Svar med kopi av melding
heihei=)
Kem som kjør ho nedover? Æ sendte Diesel til Trondheim for ikke lenge sia,han hadde bare ett bomullsdekken på sæ. Sendte han med Guttorm,han hadde full bil,så det blir fort varmt.
Du kan jo finn ett tynt ulldekken eller nå sånt,så klar ho sæ nok ska du se:) HUSK at det må pust..

Ang bandasja,så bruka æ det sjøl. Bandasjer godt på føttern og sett koppa på i tillegg,hold i massevis.
Æ plukka av han skoen(vintersko) førr å minsk sjansen for at han tråkka på sæ.
Lykke te:)

Intet er umulig,inntil noen har bevist at det ikke er mulig! Gå til toppen av siden

ClaireMichelle

Sweden

Skrevet - 24/04/2006 :  22:15:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mariann Vebostad Trudvang eller no kjør ho nedover :) E ikke så alt for mange hesta som står på bilen.

Lika ikke transportsokka.. Har liksom aldri funne nån æ lika, å æ har prøvd MANGE! Æ foretrekk heller bandasja, og gummikoppa.. Ska ta av ho skoen også :-)

Æ har et Heimer ulldekken me gullkanta, veit ikke om det e nån som kjenn tell d? Æ lika det værtfall veldi godt.. Ho bruka å stå med det under et tykt utedekken når ho står ute. Det pusta og reguler.. så æ tenkt kanskje æ kunn send ho med det?

Værtfall, tuuusen takk før svar ;) Blir gla førr fleire tips og ideea..

Æ e flytta til Sverige Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  23:18:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
det dekkenet du nevner er jeg oxo veldig fornøyd med:)
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

ClaireMichelle

Sweden

Skrevet - 24/04/2006 :  23:28:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, er supert til allslags bruk! :) Verdens beste i mine øyne!

slettet3

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  23:39:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan jo feks ta et tynt teppe som du skriver med et svettedekken under. + bandasjer-kopper om du foretrekker det bedre veldig praktiskts med bandasjer i neopren som har underlag festet, er ca 3/4 borelåser på hver enkel.
Redigert av - slettet3 den 24/04/2006 23:40:41 Gå til toppen av siden

ClaireMichelle

Sweden

Skrevet - 24/04/2006 :  23:49:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oida, hvor kan jeg få kjøpt det? Har neopren plater til å ha under bandasjer :-)

slettet3

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  00:12:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vett du sånne neopren gamasjer som dekker helle foten? "tur gamasjer" så er det bandasje underlag i mykt stoff som er festet til neoprenen. Om du ser på www.hooks.no så har di, fins andre butikker også, kommer bare ikke på hvem av di som selger, men du kan jo lete litt etter du har sett hvordan di ser ut *har lyseblå bandasje underlag på hooks siden* Gå til toppen av siden

ClaireMichelle

Sweden

Skrevet - 25/04/2006 :  11:22:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, har slike som dekker hele foten..

Er det dem stallbeleggene du mener?

slettet3

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  15:26:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei disse dekker hele koden og helt opp til kneet, som vanlige bandasjer gjør, kan jo bandasjere over også, men disse er som belegg-kun opp til kneet. Vett at di har lyseblå bandasje underlag på bilde vertfall.
Jeg vile enten brukt sånne eller transportsokker, selv så bruker jeg aldri vanlige bandasjer på transp, vertfall ikke om det er en del timer kjøring. Om det skulle hende at beskyttelse på bena skulle gå opp feks. borelåsen, så foretrekker jeg at di faller helt av enn at hesten skal stå halveis surret inn i dem.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.29 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.