hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Venteklubb
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Venteklubb
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Løkki

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  00:08:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Fleire som vil melde seg inn i venteklubben her?

Løkki hadde termin 20. april. Ho har gått rundt og rundt i boksen i ei veke no og sparka seg i magen, piska med halen, gått på do konstant, trykt rompa inni veggen, sett mot magen sin, og rett og slett vore ganske misfornøgd med situasjonen.

Ho er heilt laus bak, juret er ganske stort og hardt. Meen, intet føll enda.. Er drittlei av å gå å sjå på den merra..blæ!

Kvifor setter vi føll på hoppene våre? Det er jo ei pine å gå å vente på desse følla..GJESP!

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  00:19:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hehe,hun virker rugeklar ja;)
åå,skulle ønske jeg hadde merr med ventende føll oxo.like spennende hver dag.men det nærmeste jeg kommer er den alt for smarte åringen min..så kos dere med dem da de enda er små..

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Stall..Bjørnebu

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  06:30:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall..Bjørnebu  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall..Bjørnebu  Svar med kopi av melding
Jeg kan vel melde meg litt in i den klubben nå. Varmblodsen min har egentlig termin 14 mai. Men i går la hun seg ned på jordet og hadde tydelige veer. Hun stønnet og det åpnet seg helt bak og det rant litt av henne.
Det var lissom meningen at dem som skal ha føllet(det er dem jeg har fått hesten av) skulle hente henne om en uke for å la henne føde på kjente trakter slik hun har gjort 5 ganger før.
Det passet meg bra, siden jeg har jo kanskje en annen fødsel på gang da, siden kaldblodsen min har termin rundt 17 mai.
Dette skjedde i luftegården helt til kaldblodsen kom for å snuse på henne bak. Da spratt hun opp og alt ble avbrutt.
Jeg leide henne inn i boksen og fyllte på med halm. Ringte deretter dem som skal ha føllet. De mente at siden hun ukke hadde hatt melkepropper eller at det rant melk, var det nok noen dager til ennå.
Men var litt usikker siden hun var så åpen.(det fosset jo ikke vann ut av henne heller, så vannet har vel ikke gått)
Men hun gnir halen mot veggen og løfter på den. Er ellers rolig, men driter mye ja.
Noen erfaringer rundt dette dere eller?

Heidi

Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  14:16:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er med, for jeg skal passe på ei hoppe som har termin i begynnelsen av Mai :-D
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  18:26:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Jøss.. Større jur idag (ja det var virkelig mulig!) og hesten er snill som et lam jo.. Siste måneden har ho vore virkelig grinete, snar å glefse, og ein skikkelig frekkas. Men idag fekk eg ikkje så mykje som ein stygt blikk ein gong. Ho har tidligare sagt klart i frå at ho skal ha seg frabedt klåing på juret, men i dag var det også heeeilt i orden

Tru om ikkje det blir våkenatt på meg i natt..

ForumHest

Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  19:25:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Oj, då er det ikkje lenge igjen! hehe, ja det blir nok det. Victoria var kjempe sur på meg, men då hadde ho sikkert byrja å få rier allereie. Må sende ei melding når ho får!
Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  19:59:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Jepp, skal sende mld Las at nokre blir snille og kjekke, og andre blir drittsure.. Men Løkki har vore ufordragelig i en mnd no, så på tide at ho viser litt godvilje..hehe
ForumHest

Gå til toppen av siden

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  21:04:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Hehe, ja der er vel litt forskjell frå hoppe til hoppe..
Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Garvik

» VIP

Skrevet - 23/04/2006 :  23:59:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Får melde meg inn i venteklubben jeg også...... Anitra ble bedekket 20-22 mai og er "dags ventende" med sitt første føll. Har vært bortreist i helga og kom hjem kl 22. Var ute i stallen for en liten time siden og hun hadde ikke spist så mye av høyet sitt. Hun var skikkelig kosete; føllet har tydelig sunket ned fra svangen, men spenene er ikke fylte med melk eller "poppet" ned. Noen som vet hvordan det arter seg på hopper som ikke har føllet før? Alle føll født her tidligere har ikke vært hoppenes første....
Mista ellers et føll for to år siden; og har ikke lyst til å oppleve det en gang til
Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  00:48:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Melder meg inn jeg også da;)
Eneste jeg vet er at hoppa ble bedekt ganske tidlig,så burde ikke være så lenge til hun skal ha.
Men har ikke fått noe særlig jur enda da,off,nei jeg venter og venter....

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  09:10:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil være medlem...
Må nok vente lenger enn de fleste (slutten av Juli) men skjønner ikke hvordan den stakkars lille ponnien skal kunne gå så lenge.
"Fölis" jobber intenst med å sparke hull på henne ,hun er for tiden lettere å gå over enn å gå rundt...
Lille mor.Det blir en laaang vår og forsommer.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  09:52:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Blir med jeg også.. Vår hadde og termin den 20.april.. Meeeen... Ingen føll i sikte.. Dvs. nå har hun sinmjølklignende væske i jura.. Og i går måtte vi ha henne på hengeren og kjøre en tur, siden hu bare stod å stura, og verken åt eller drakk.. Men det var en helt annen hest som kom ut av hengeren etterpå.. Så vi fikk visst satt fart på sakene..

Men det er rein terror å gå å vente sånn.. Det er sikkert og visst!!

Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  10:37:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Melder meg inn jeg også. Mi har ikke termin før 25 mai, men jeg er sikker på at blir føllet noe serlig større så kommer hoppa til å sprekke! Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  21:47:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Melder meg ut igjen jeg!! Føllet kom i kveld..!!

Legger ut bilder og info i morgen!!

Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  02:13:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Gratulerer med føll dåkke to *Grønn av misunnelse..*

Løkki har gråkvit klissete melk no..kom akkurat frå stallen. Synest magen var meir nedsunken også..innhola på krysset/i svangen..
LEI AV Å VENTE!!!

ForumHest

Gå til toppen av siden

pre-arab

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  10:40:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidepre-arab  Svar med kopi av melding
Melder meg inn jeg også...venter 2 føll i år!

Først ut er Hayabusa, hun har egentlig termin den 5 mai, men har nå gått med "sprengte jur" i over en uke. Hun begynner å synke ned på krysset og virker ikke like sprek! Hummøret er også varierende! Så jeg tror nok at "den lille" vil poppe ut før planlagt

Nete ut er Pasha, hun har termin den 16 mai, og som den gamle erfarne damen hun er, så tror jeg at hun i år også vil være ganske nøyaktig! Hun har begynt å sette jur, men de kan ikke sammenliknes med Hayabusa's eksplosive jur Pasha derimot får alltid enorme føll som er godt utviklet! Men hun ser ut deretter, magen når snart ned i bakken Hun er rett og slett enorm og passer snart ikke inn stalldøren- skal få prøvd å dokumenter det med et bilde!

I år har vi gått til anskaffelse av overvåkningskamera, og det er bare utrolig deilig å slippe å stå opp og gå ut i kulden om natta når en er stup trøtt! Det er bare å snu seg i sengen og slå på monitoren

Liker du sorte arabere og P.R.E hester - ta en titt på min hjemmeside:
http://www.home.no/pre-arab/
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.