hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Russ
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Russ
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Madam Fame

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  15:44:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Fant den her saken..

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1289037.ece

Lopke

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  18:13:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det med russetiden og Norge er helt spesielt. I DK har vi ikke det. Jeg ble student etter videregående, hoppet rundt i gatene med lue og hvite klær EN dag, var dritas den påfølgende natten (og litt neste dag) og så er det slutt...

Synes russene legger utrolig vekt på denne tiden og ikke mindst penger. Det virker kjempegøy, men er det ikke litt dumt å bruke så mye tid det siste året på planlegging av russetid når det egentlig dreier seg om karakterer og eksamen i denne tiden??

Hilsen en utenforstående danske :)
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  18:45:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Russetiden er en ganske stolt tradisjon her. Ja, det er mye drikking, men det er også mye gøy. Russetiden er et farvel til ungdomslivet, og da skal det ta's farvel med et brak. Det er kanskje sært for utenforstående, men her i Norge så er det å være russ noe helt spesielt.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  19:27:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Ja.. Da jeg var russ, var det et ridestevne her borte, vi stilte ut noe hestehengere, og jeg sprang rundt i russedressen iallefall.. Så kom Connie Bull bort med ei venninne fra england, som var så facinert av det her med russetid osv. Så hu fikk russekort og ei slags forklaring på hva dette var.. Gøy det.. (men jeg visste ikke at det var Connie Bull jeg hadde snakket med før et par timer etterpå..) Jaja.. heh
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  20:29:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
drikkekulturen i norge er jo helt sjuk da!
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  21:42:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Når jeg er russ skal jeg kun feste natt til 17.mai :P Synes det er alt for mye bråk med russen..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  22:34:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du er 15 Mari? Kom tilbake om 3 år og si det samme, først da velger jeg å tro deg.

Russ er ikke bare fyll og bråk. Russ handler om å være sosial og ha det gøy. Om å presse grensene litt en siste gang før man begir seg inn i voksenlivet.

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 22/04/2006 :  22:37:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Russ er idiotisk og latterlig. Men det er jo bare min mening da..
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

mighty_spin

» VIP

Skrevet - 22/04/2006 :  23:00:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
hadde faktisk gledet meg til at bli student i danmark jeg, men sånn ble det visst ikke..underboen min var student og da hjalp vi til med mat og sånn..det var artig selv om jeg ikke var så gammel da..det er så lidt trist at hu ene som var student og veninna til hu som bodde under meg ble drept i en vel ganske omstrit sak:(
gamle vipen min er mullert Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  23:17:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Du er 15 Mari? Kom tilbake om 3 år og si det samme, først da velger jeg å tro deg.

Russ er ikke bare fyll og bråk. Russ handler om å være sosial og ha det gøy. Om å presse grensene litt en siste gang før man begir seg inn i voksenlivet.

Opprinnelig postet av kristy

Ja, jeg er 15 og fyller 16 om noen dager. Bare vent å se, jeg er rimelig sikker på meg selv akkurat på det punktet :P

www.hestene.no Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  23:44:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg var ikke russ, og føler overhodet ikke at jeg har gått glipp av noe. Sparte mye penger gjorde jeg også. Synes mange (ikke alle) russ bruker russetiden som unnskyldning til å gjøre masse faenskap. Synes alt virker fryktelig oppskrytt.

Men nyheten var jo fin. Hyggelig å høre om russ som prøver å gjøre litt hyggelige ting også.
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  00:06:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Jeg er russ i år, og gleder meg helt vilt! :D Ja, jeg bruker masse penger på det, men det er likevel såpass mye sosialt og gøy inne i bildet, så jeg syns det er helt okey.

Man MÅ ikke drikke når man er russ, det er da en helt frivillig sak. Det er faktisk ikke så mye bråk med russen som folk skal ha det til. Problemet er bare det at mediene kun har oppslag om alt det fæle russen gjør, mens alt det positive ikke blir nevnt i det hele tatt...

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 23/04/2006 :  00:08:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg var heller ikke russ og føler ikke jeg har gått glipp av noe. Tror jeg hadde dødd om jeg skulle vært dritings i 17 dager og vel så det..
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  06:38:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
jeg var russ i fjor og hadde det helt vannvittig gøy!!
jeg fikk tøyd litt på mine egne grenser og fikk herja rundt sammen med vennene mine på en helt annen måte enn til vanlig...
for meg handlet ikke russetia bare om bråk og fyll (selv om det var en del av det også...;) )... for meg handlet det om å ha det artig med vennene mine, sprenge/tøye noen av mine egne grenser, på en måte få være litt "rebelsk" før man ska ta fått på det "ansvarsfulle voksenlivet"...

jeg føler også at russetiden har gjort meg tryggere på meg selv... jeg har bestandig vært redd for å "drite meg ut" foran andre enn mine venner, men i russetiden var det ingen som brydde seg om vi gjorde rare ting... å etter å vært russ er jeg ikke lenger spesielt redd for å dumme meg ut litt... føler meg også tryggere på meg selv for at jeg tøyde/sprengte noen av mine egne grenser...
blant annet så følte jeg meg litt "rampete" når jeg og ei venninne en skoledag sprang ut i hvert friminutt å drakk en øl...

det var synd det var så dårlig vær, å ligge/sove i en handlevogn i en rundkjøring i regn en natt, var en veldig kald opplevelse, takk gud for den tidlige arbeidsbussen, døgnåpen 7/11 og veldig snill kjæreste som henta meg på bussen kledde av meg, putta meg i en varm dusj, tørket meg, og puttet meg i senga, bredde over med et teppe og to dyner, selv om det gjorde at han kom en time for sent på jobb...

ei vennine fra barneskolen, som droppet ut fra Vgs, hadde ikke tatt kontakt med meg på evigheter, men når jeg vart russ, ringte hun meg flere ganger om dagen for å spørre hva jeg skulle og om hun kunne bli med... hun ringte også flere kjente (som var russ vell og merke)
og det var veldig tydlig at hun følte at hun gikk glipp av noe, men prøvde derfor å bli med kjentfolk på russefeiringa... jeg så henne også noen ganger med en lånt russegenser og lue...
hmm... russetia er jo for å feire at man er ferdig med skolen, så jeg syns det er blir litt feil at enkelte leker "fake-russ" bare for å være med på morroa...

Mari; jeg vil anbefale deg å være med i russetia! det er 17 dager med mye morro sammen med venner, etter skolen er ferdig kommer nok mange av vennene dine til dra hver til sitt for å studere, jobbe, osv...

På onsdagen kjørte jeg tilfeldigvis forbi marinen i trondeim, og der satt det MASSE russ! og i natt så jeg russ overalt i gatene...!! det er jo LENGE til mai ennå...
skal russetia "ødelegges" på samme måte som jula...? blir nok snart
jul og russ hele året...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  06:53:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
hmmm... fikk først til å lese artikkelen nå...

når jeg leste den begynnte jeg å mimre litt...;) hehe...

*jeg kysset en politimann jeg... (en ung politimann som ikke så så værst ut;) )
*sovet i rundkjøring (i regnet, hadde det vært en "Wet russ"-konkurranse hadde jeg vært en klar kandidat...)
har ikke blottet rumpa til biler, men har "moona" i glassheis...;) (sammen med 9 anadre jenter...)
drukket på offentlig plass? jepp! hele tiden...;)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

ann-elen

» VIP

Skrevet - 23/04/2006 :  11:43:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
søstra mi er russ i år! hun truer meg med å sette meg på varden og ta av meg klærne og alt som heter kontakt med andre menneske ( mobil) og så må jeg gå helt ned igjen=( skal gjemme meg hele den måneden jeg!!! Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.