hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er det mulig?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 Er det mulig?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  22:54:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Kjæresten har et fritids hus i nannestad, i påske uka og påsken var vi der får å slappe av og nyte stillheten, la oss mer eller mindre sent på påskeaften, kjæresten våknet av noen rabalder på gårs tunet, såg ut gjennom vinduet og såg noe som lignet på en elg(er mye elg som går bak låven men denne "elgen" dreiv under låvebrua) Vi banket på vinduet for å få elgen til å bli redd men dæven var ingen elg, var fadern meg ei kjærring, tok opp vinduet for å høre i helvette hu dreiv på med under der (kl var vel 02-03) Hun forklarte at hestene hadde stukket av mens folket tok seg en tur i boblebadet som jeg fikk et intrykk av sto ute, virket oxo bedugget, men ikke det man kan kalle drit full, vi kastet på oss klær og gikk ut for å se om det var skader på bilen ettersom den sto ganske bra parkert og nesten umulig for en hest å komme forbi der uten å røre den, bilen var heldigvis ok, på grusvegen ovenfor huset sto det ei kjærring til med en større hest, varmblods etter et kjapt overblikk i mørten, damen sa til samboeren min at hesten var brunsting nå pga at den sto å trippet og ville ikke stå i ro, kjærringa gjør det heller ikke noe bedre ved å slå hesten med leietauet hun holder han i for at han skulle stå i ro, såg tydelig at hesten var redd.

Jeg spurte hva hestene gjorde ute så sent på natten, hun forklarte det at hestene ble tatt ut når dom sku kose seg i boblebadet for å kose seg med hestene (litt merkelig synes jeg å ta ut hesten sin mitt på natta for å kose seg med den men men) Vi fikk oxo vite at hesten som hadde stukket av var en liten rakkar av en shettis, og den store hesten var mer eller mindre lokking for å få med seg shettisen hjem. Den dama som drev å prøvde å få tak i shettisen var mer eller mindre grønn på hester og sto ute i bare jakke og ingen ting under, verken bukse eller noe (har ikke no med situasjonen å gjøre men kan jo kle på seg når en er på hesteraid) Hun med den store varmblodsen lurte på om det var noen av oss som var heste vante, jeg har drevet på med hest siden jeg var 6 så sa at jeg hadde da litt peil, sa oxo i fra at det å stå å slå hesten sin gjorde ikke saken noe bedre med en skremt hest, fikk oxo høre at hesten var litt hingstete (den store) men 5 min før var hoppa brunstig. Fikk da leietauet på hesten og leiet den rundt, hesten virka helt forstyrra, kjente på nakken småklappet litt var annspent som f, gikk rundt og passet på å få den bak meg hele tiden og gikk den før meg ristet jeg litt på leietauet slik jeg gjør det med hoppa mi, og hesten oppførte seg mer eller mindre bra tenkte det at jeg skulle holde den i bevegelse så den slapp å så å hisse seg opp. Fikk eeeendelig tak i shettisen som ikke hadde grime eller noe, ga fra meg varmblodsen men da klikket den i gjen, dama som eide hesten og som var ``hestevant`` startet brått å slå og slå med leietauet rett forran trynet på hesten (slo på brystet på hesten men sto rett forran). Sa det nok en gang at det å slå å bruke rå makt ikke gjorde hesten noe bedre, men hun sa at det var bare å gjøre slik (hun veivet med armene rett forran hesten ) så roet den seg, noe jeg syntes hørte latterlig ut ettersom heste øya står på hver side av hodet og ikke ser så godt eller er mer eller mindre blind rett forran seg. De tok da hestene med seg inn i stallen dom hadde, jeg og sambisen gikk inn å måtte glise litt for oss selv. Skulle gå ut i gjen for å fiske opp en potetgull pose jeg hadde tatt med som lokkemat ettersom jeg har ærfart at poserasling får oppmerksomhet til de fleste gosje glade hester. Gikk ut av døren og det sto hesteieren og beklaget seg, jeg var vel mer eller mindre irritert på henne ettersom hun klarer å slå hestene, hun fortalte at hestene var inne og at vi kunne slappe av, svarte at var egentlig ikke mitt prbl om hestene var ute eller inne men vil ha meg frabet å se at noen behandler dyra slik.

Tenkte i etterkant at det å ha hestene ute hele døgnet er i og for seg ok det og alle hester stikker av en gang i blandt, men disse hestene hadde ikke utegang, står mye ute men har da stall, og fest, boblebad og hest er vel ingen god kombinasjon, heller ikke stå å delje på en skremt hest (horsmanship er en fin ting) Takk og lov at jeg ska lære det....

Sorry for det lange innlegget, kansje det er plassert på feil plass men håper dekk gidd å les og gi synspungter... Overreagerer jeg??? Eller er det ok å si i fra?

Garsy du er verdens beste!

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  23:02:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Vil ikke virke som noen vidunder menneske eller noe men ærfart at det å være rolig lønner seg. allefall med prinsessa mi
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  23:07:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er ikke bare "ok" og si i fra , man SKAL si ifra!

Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  23:09:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Seff skal man si i fra men kansje jeg overreagerer med noe, ok det med å slå aksepterer jeg ikke ass... for alt i verden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  23:11:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Seff skal man si i fra men kansje jeg overreagerer med noe, ok det men å slå aksepterer jeg ikke ass... for alt i verden

Opprinnelig postet av Asa Garsy

Opal

» VIP

Skrevet - 22/04/2006 :  00:50:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Puh...Hva skjedde med punktum, avsnitt og setningsdeling.... Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  10:45:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Litt Gira kansje? for å få med mest mulig fakta? hehe... Skulle vel bli mer avsnitt men da hadde jeg skrevet alt... Men nok om skrivingen..... hva tror dekk?

Elenion

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  18:52:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideElenion  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseElenion  Svar med kopi av melding
de hadde med hestene ut for å ta boblebad? funky ^^
...:: ::.. Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2006 :  19:12:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
HE-HE-HE!!! *tørker lattertårer*
Av alle idiotiske ting å gjøre... *hikst*
O' Hildrande du!

Jaja. De hadde flaks at det var en med gangsyn i nærheten som kunne bistå i den kaotiske tilstanden de hadde laget.

Ærlig talt... Boblebad og hest?? HE-HE-HE!!!
*sukk*

Line.
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  01:19:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
HE-HE-HE!!! *tørker lattertårer*
Av alle idiotiske ting å gjøre... *hikst*
O' Hildrande du!

Jaja. De hadde flaks at det var en med gangsyn i nærheten som kunne bistå i den kaotiske tilstanden de hadde laget.

Ærlig talt... Boblebad og hest?? HE-HE-HE!!!
*sukk*

Line.

Opprinnelig postet av Cowgirlchris

Kanskje det er de som forsøker og selge en/et side-pool som er diskutert i en annen tråd her?
(Ragnhild-trøtt)
Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  21:03:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Et spørsmål..

Va dem ederu?
Det kan da vel ikke med fornuften i behold finne på no sånt?
nei, nei..
*lattermild*

Men synd at dem ikke va mer hestevant og sjønt at dem gjor det berre verre

Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  13:20:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Den ene var vel litt beduggen, men hun som ahdde hestene virket mere normal, (normal kan være så mangt) men samme svarte... tar ikke ut hestene midt på natta ass.... hestene har da sikkert sin døgnrytme oxo...

Flokus

Norway

Skrevet - 26/04/2006 :  21:10:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Næh, sikkelig festlig!

*Det var meg*..

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 26/04/2006 :  23:25:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Bra at du sa fra, sånn skal ikke folk behandle hestene sine! Å slå hester løser vel ingen problemer, og de blir HVERTFALL ikke roligere av det!

Godt at det finnes hestefolk med hjerne

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Mocca21

» VIP

Skrevet - 28/04/2006 :  19:24:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bra at du sa i fra!!! Å slå, eller vold uansett har aldri hjulpet noen hest til å bli mer villig!!

Stå på!

..Når du forlater noe så vakkert, er det vanskelig å ikke snu seg to ganger..
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.7 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.