hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rotte (jeg gir meg ikke)!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Rotte (jeg gir meg ikke)!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  01:36:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Skjønner veldig godt ditt kritiske blikk. Dyr, uansett om det er maur eller elefant bør ikke komme i hjem hvor barn får dem bare fordi de maser hull i hodet på foreldrene. Vingler litt mellom ørkenrotte og hetterotte. Vingler mest mot ørkenrotte faktisk, selvom de kanskje ikke blir så tamme som hetterottene. Men det meste kommer vel an på tid tenker jeg. Og det har jeg mer enn nok av nå for tiden. Ørkenrottene ser liksom ikke så.. rotter ut.. som hetterottene. Tenker mest på halen jeg da.. Men, det skal tenkes på og vurderes, og ikke minst (men absolutt det mest morsomme (haha)), tas opp med kjæresten. Kan bli spennende. Tusen, tusen takk for alle svar! Og fortsett gjerne og skriv erfaringer og meninger :) Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  09:31:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
jeg har møtt to rotter. jeg har en "bekjent" som får alt hun peker på, som er veldig glad i dyr, men går fort lei....

gikk på ridekurs-sluttet
hamster-døde
hest på for-sluttet
katt- forvant
kanin-døde
marsvin-ble stjålet (??)
Chincilla-solg
og så fikk h*n seg rotter, de var fine de, kjempesnille og veldig kjælne. denne personen og familien til vedkommende var kjempegira til å begynne med, koste og viste de fram til alt og alle hele tiden, etter ca 3 uker døde interessen, og rottene var ikke spennende mer. De luktet... de stinket piss!! men jeg har mine mistanker om at dette kom av litt manglende renhold i buret...
etter ca et halvår døde den ene rotta, og det virket som den andre rotta gikk inn i en dyp depresjon, den nektet å spise, og døde tilslutt den også...

ang denne personen; jeg har prøvd å snakke med henne om dyrehold, men jeg blir da ignorert... men jeg har klart å prate henne fra å skaffe seg hund nå...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  14:16:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg har møtt to rotter. jeg har en "bekjent" som får alt hun peker på, som er veldig glad i dyr, men går fort lei....

gikk på ridekurs-sluttet
hamster-døde
hest på for-sluttet
katt- forvant
kanin-døde
marsvin-ble stjålet (??)
Chincilla-solg
og så fikk h*n seg rotter, de var fine de, kjempesnille og veldig kjælne. denne personen og familien til vedkommende var kjempegira til å begynne med, koste og viste de fram til alt og alle hele tiden, etter ca 3 uker døde interessen, og rottene var ikke spennende mer. De luktet... de stinket piss!! men jeg har mine mistanker om at dette kom av litt manglende renhold i buret...
etter ca et halvår døde den ene rotta, og det virket som den andre rotta gikk inn i en dyp depresjon, den nektet å spise, og døde tilslutt den også...

ang denne personen; jeg har prøvd å snakke med henne om dyrehold, men jeg blir da ignorert... men jeg har klart å prate henne fra å skaffe seg hund nå...

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Huff, høres ikke bra i det heletatt. Bra du har snakka henne fra å kjøpe hund da! Ang. det med at rottene stinka piss vil jeg (utifra hva jeg har lest) tro at det har med manglende renhold å gjøre, for alle steder jeg har lest så står det at rotter lager minimalt med lukt. Nei, det er virkelig ikke alle som skulle hatt dyr.. Eller foreldre som ga etter for ungenes press.
Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  14:18:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Naboen hadde rotter, de døde av underernering..
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  18:17:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Har tatt det opp med kjæresten nå, og han virker faktisk positiv til ørkenrotter! Så lenge de ikke bråker om natta.. Noen som veit? Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  22:19:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hm,de graver jo en del,men så lenge du plasserer dem i et egnet bur,bør det ikke være noe problem så lenge de ikke står på soverommet.
De blir rastløse dersom de ikke får masse fint strø å grave i,og ha mulighet til å lage huler.
Jeg ville holdt meg unna alt av tradisjonelle stål- og plastbur,og kjøpt et stort,brukt akvarium,hatt oppi masse kutterflis,litt chinchillasand å bade i,fint høy som de bearbeider selv og eventuelt et lite steinhus.
De er veldig spretne,så det er lurt å lage en topp av netting med treramme,ellers blir de fort borte. Er jo også fint å henge vannflaske i..
Billig og bra løsning,og mye penere å se på!

Nå tar jeg visst litt av her,men det er dette jeg har erfart at de trives best i. Og når de trives,bråker de lite. Ikke noe moro å ha de i et tradisjonelt stål- og plastbur som de prøver å komme seg ut av. De graver åkke som.
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 23/04/2006 :  23:02:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Tenker å kjøpe et akvarie med nettingtopp ja. Men tror jeg kontakter deg litt sånn på PM jeg Kine, så slipper vi å spamme ned hele forumet med rotteprat.

Igjen, tusen takk for alle svar! :)
Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 23/04/2006 :  23:15:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ørkenrottene ser liksom ikke så.. rotter ut.. som hetterottene. Tenker mest på halen jeg da..
Opprinnelig postet av Ragnhild E

Ørkenrotter har så fine, myke haler. Litt sånn tynne ekornhaler eller chinchillahaler, men liten 'dusk' av lengre hår ytterst

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 23/04/2006 :  23:23:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har tatt det opp med kjæresten nå, og han virker faktisk positiv til ørkenrotter! Så lenge de ikke bråker om natta.. Noen som veit?

Opprinnelig postet av Ragnhild E

Tja.. De graver som sagt veldig. Har du noe plastgreier i buret (hus, hjul, rør o.l) så spiser/gnager de bort det. Derfor hadde mine metallhjul, men dette burde smøres, da det knirker og skriver veeeldig med jevne mellomrom. Akvarium anbefales, ellers har du knepring (gnaging) på gitteret hele tiden, og det er ganske slitsom lyd når man egentlig prøver å sove
Men dette er jo alt som kan løses ved å sette dem på et annet rom på natta eller ikke ha dem på soverommet i det hele tatt.

Og har du akvarium til dem er det absolut lurt å ha noe over. Jeg hadde mine i ei vanlig søplebøtte (!) da jeg rensa buret dems, men da de begynte å bli litt eldre hoppa de lett over dette.

Og husk at de må ha enten sandkar å rulle seg i, eller du kan ha sand i hele buret. Jeg hadde det en stund, og det virka det som var veldig populært, og mye lettere enn flis å grave i. Med avis i bunnen er det også enklere å rense, og mer gøy for rottene da de gjerne graver ned og river i stykker avisen. Finfint å lage seg seng av ;)

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  01:36:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ragnhild! Orker ikke å logge inn på vipen nå,men slenger inn en melding her før jeg kryper til køys. Har sjekket opp litt,og det er et aktivt akvariemiljø i området ditt. Sender seg mer info i morgen!

Ellers er dette et meget godt tilbud,og akvariet er stilrent og praktisk:
http://www.karolin.no/product_info.php?cPath=211_153_83&products_id=786&osCsid=cd79b85e8182d7fe2e489c4a1dfde891
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  12:49:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Akva Karolin sender ikke akvarier, så vidt jeg vet. :-) Det er også billigere å kjøpe på bruktmarkedet. Gå til toppen av siden

mighty_spin

» VIP

Skrevet - 24/04/2006 :  12:59:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg anbefaler helt klart rotter..hadde 13 stk på internatet på valle jeg..hehe..men beholdte selv en gutt og ga moren bort og og de to søskene hans som var tilbake til en veninne..etterhvert fikk jeg en hanrotte til som kunne holde min lille rafiki med selvskap.. så det endte med at jeg hadde far og søn og veninna mi på andre siden av gangen hadde tre sønner etter min:D desverre er det ingen av de som lever mere.

jeg valgte de fordi de er enkle å stelle, lukter lite og så bråker de ikke. jeg hadde mine gående på flispellets og det gikk kjempefint..da jeg hadde dem med ned i dyrebutikken hjemme gor å se på tænda dems sa hu jenta at hun aldrig hadde set to hannrotter som gikk så bra sammen:)

desverre måtte de bøte livet da rafiki fikk kink(staves) i nakken og var helt skjev.

nok om det*mimre minmre* rotter er best!!

gamle vipen min er mullert Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  13:35:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Akva Karolin sender ikke akvarier, så vidt jeg vet. :-) Det er også billigere å kjøpe på bruktmarkedet.

Opprinnelig postet av Formosissima

Det står på siden dems at varelevering skjer ved:

1. Uthenting fra lager (tidspunkt avtales)
2. Utkjøring (tidspunkt avtales)
3. Postforsendelse

Men stikker heller innom en dyrebutikk i nærheten her og ser, regner med at de også har fine akvarier. Er uansett veldig greit å få en pekepin.. :)
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  13:51:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
DEt ejg tenker på ang akvarium, er jo silikon som holder rutene sammen, hva om disse blir gnagd på? er vel ikke helt sundt å skise slikt, er vel ikke giftige ettersom fisker svømmer i akvariet, men rottene kan i værste fall spise opp silikonet.... Noen som veit noe ang dette?
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 24/04/2006 :  14:37:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ragnhild: Ja, det står det. Men jeg tviler på at du vil hente fra Tverrlandet i Nordland eller at de vil kjøre ut for deg. Angående akvarier på dyrebutikker, så selges de aller fleste slik som en pakkeløsning, og du trenger jo bare karet. Som sagt, jeg ville sondert bruktmarkedet for å få et lønnsomt kjøp.

Asa Garsy: Silikon i akvarier er spesiell silikon for vann, så den er nok ikke giftig for fiskene. Hvordan det er med gnagere som spiser på den, vet jeg ikke - men helt sunt kan det jo ikke være.

Det er også viktig å huske på at et akvarie har rimelig stor egenvekt.
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.