hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kjøpe hest i Danmark
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Kjøpe hest i Danmark
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Nikita

» VIP

Innlegg: 351

Skrevet - 21/04/2006 :  17:26:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som har kjøpt hest fra Danmark her? Hva synes dere?

Får man tak i bedre hester der?

Hva er prisen for å ta dem inn i landet?

Tenker på å kjøpe en forholdsvis god dressurhest, noen som har tips om gode staller?

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway
Innlegg: 2627

Skrevet - 21/04/2006 :  17:42:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
holdt nesten på å kjøpe playtime(pinto),men så fant vi ut at utgiftene ble for mye.så da ble det norsk hest i stede.men de jeg kjenner som har kjøpt hest derfra er kjempefornøyd;))
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway
Innlegg: 1964

Skrevet - 21/04/2006 :  18:03:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har kjøpt 2 hester fra Danmark (gjennom trener) og er veldig fornøyd:)
Det koster endel å få en hest inn i Norge, så sånn sett kommer vel prisen seg opp på norsk pris.

Utvalget i Danmark er mye større enn i Norge, og dessuten har Danmark utrolig mange dyktige ryttere, så av de hestene jeg har sett der, har alle vært meget godt utdannet. Men dette kan jo selvsagt variere.

Det finnes en mengde gode dressurstaller i Danmark, hvem som er gode eller ikke vet jeg ikke, men du har jo balnt annet Blue Horse da;) Kanskje Amillion kan gi deg noen tips, siden hun bor i Danmark.

Hege Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 21/04/2006 :  18:53:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er kjempefornøyd!!! Anbefales 100%.. Gå til toppen av siden

CamillaSE

» VIP

Innlegg: 68

Skrevet - 21/04/2006 :  21:39:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg har kjøpt hest fra Danmark og det angrer jeg ikke på!!
Prøvde to hester i Norge før jeg reiste til utlandet og det er MYE mer og se, i for eksempel Danmark. Der kan du finne akkurat det man ser etter, og det er ikke vanskelig og finne steder heller.
Noen staller jeg kanskje kan nevner er (som tidligere nevnt) Blue Hors http://www.bluehors.dk Hasse Hoffmann http://www.hasse-hoffmann.dk Katrinelund http://www.katrinelund.dk/ og andre jeg ikke husker link til:
Møllen, Priess Stuteri, Stutteri Midtwest, Klosterheden Stutteri og mange mange flere..

Angående priser er det veldig opp og ned også i Danmark. Gjelder og lete på de riktige stedene! Er ganske dyrt og ta inn til Norge, på grunn av toll + moms. Momsen avhenger av kjøpsummen selvfølgelig. Tror moms er 25 % av kjøpsummen, eller er det noen andre som er helt sikre angående dette??

Lykke til med hestekjøp
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway
Innlegg: 1117

Skrevet - 21/04/2006 :  21:56:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte hest i Danmark, og jeg er utrolig fornøyd hvertfall! Kjøpte han hos Hasse Hoffmann A/S, og det stedet anbefales å ta en titt på (hvis du skal kjøpe en litt dyrere hest da, de har kanskje ikke de billigste, men jeg var heldig), hestene er veldig veloppdratte og velridde, og stedet er nydelig! Blue Hors er også veldig bra!

Hestene koster litt mindre i Danmark enn i Norge siden det er så mye mer hest der, men tollavgift og moms er ganske dyrt. Tror momsen er 24%.

Men det er absolutt verdt det! Jeg har noen bilder fra Hasse Hoffmann stallen (Søholt) på VIP'en min, kanskje ikke så mye av stedet, men det gir jo et lite innblikk, hvis du er interessert!

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Henriette444

» VIP

Innlegg: 91

Skrevet - 21/04/2006 :  22:21:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
Jeg har kjøpt hest i danmark, og bor i danmark. Fordelen med å kjøpe her, er at det er relativt korte avstander, å du kan nå å se på riktig mange hester på kort tid. Det du skal betale for å ta hest inn i Norge er:
Toll (kjøttavgift) 6000,- + moms(25%) av disse 6000.
Moms av kjøpssummen på hesten
Moms av transportkostnaden til Norge (pleier å koste ca 3000 i transport dersom du bruker et firma).
utgifter til veterinærattest: ca 500
dvs: dersom hesten koster 50 000:
7500+12500+3750+500 = 24 250 inkl. transport ved firma, så må du regne tillegg på den danske valuta, ca 6 % på kjøpssummen:
dermed koster hesten deg 77 250 kroner før den står hjemme hos deg, dersom du tar den fullstendig lovlig inn i Norge.

Dersom du skal ha en grei La-middels hest, tror jeg det kan betale seg å kjøpe i danmark. Har du flere spørsmål, er det bare å komme med dem
Gå til toppen av siden

carambee

Innlegg: 1699

Skrevet - 21/04/2006 :  23:53:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg er kjempefornøyd!!! Anbefales 100%..

Opprinnelig postet av Lopke



Du bør være fornøyd, som til og med har importert deg selv *knis*

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 21/04/2006 :  23:58:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Momsen er ikke 24 men 25% i begge land..

Jeg betalte kun 5000 i Tollavgift (kjøttavgit) pluss moms, ikke 6000.

3000 for en transport er VELDIG billig!! kommer an på om du bor i Mo i Rana eller Kristiansand og da. Og om du deler transport med andre hester som skal opp til Norge eller kjører "tom transport", og da kan du ikke alltid selv velge reiserute. Ikke alle transportører kjører helt hjem, men til nermeste større by.

Valutaen pr idag er 105,-DKK

MYE større utvalg ja!! og som sakt tidligere, Danmark har litt større aktivitet i ryttermiljøet, dvs flere godt trente hester, men også mye "billig lort" :)

Hasse Hoffmann og andre i samme liga VET hva de skal ta for hestene :) dra et søk på www.heste-nettet.dk veldig mye bra der og..
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway
Innlegg: 1117

Skrevet - 22/04/2006 :  16:29:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Okei, da er det 25 %

Hasse Hoffmann ANBEFALES, hestene er bra, rytterne er bra, og alle er kjempekoselige! Jeg følte meg hjemme der!

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 22/04/2006 :  18:39:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hasse er kjempeflink.. men herregud for et temperament den mannen har da :)
Han er fra lokalområdet mitt.. samme som Andres Künnemann om noen kjenner han.
Gå til toppen av siden

Henriette444

» VIP

Innlegg: 91

Skrevet - 22/04/2006 :  19:14:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hasse er kjempeflink.. men herregud for et temperament den mannen har da :)
Kopi av melding:


kan ikke gjøre annet enn å si meg enig med Lopke her Viss jeg ikke tar helt feil ble han nettopp dømt til å sone noen dager i fengsel pga. vold mot en eller annen..

Dersom du er ute etter unghest, kan jeg anbefale Lotte Straarup. Hun er meget dyktig, meget proffesionell og hestene er korrekt ridd.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 22/04/2006 :  19:51:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja han hadde litt problemer med naboen som også er en meget kjent herre i DK.. tror de krangla om noe ridegreier.. ikke første gang han slipper tempen ut :)

Men søk på div stutterier på de hestene du leter etter. Veldig mange oppdrettere i DK.. MYE BRA!
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 22/04/2006 :  19:53:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja han hadde litt problemer med naboen som også er en meget kjent herre i DK.. tror de krangla om noe ridegreier.. ikke første gang han slipper tempen ut :)

Men søk på div stutterier på de hestene du leter etter. Veldig mange oppdrettere i DK.. MYE BRA!

må bare legge til at kjøper du fra et stutteri eller litt mer proffe selgere vil de være behjelelige med regler og kanskje transport. KAn svare seg i lengden det og.. men ingenting er gratis

Opprinnelig postet av Lopke

Gå til toppen av siden

CamillaSE

» VIP

Innlegg: 68

Skrevet - 22/04/2006 :  22:50:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen!

Flere som har kjøpt hest fra Hasse her ja??!! Hehe..Kjøpte ikke direkte fra han jeg, men hesten min har stått der nesten hele sitt liv bortsett fra en måned. De er syykt flinke der, etter hva jeg har sett og hørt!! Er også veldig fornøyd med min hest! Men kommer vel kanskje ann på hvilken prisklasse man ser etter, for er vel ikke billigste stallen i danmark for å si det sånn! Men GODE hester OG ryttere er det der hvertfall..
Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway
Innlegg: 445

Skrevet - 23/04/2006 :  09:37:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Hei! Ta en titt i danmark. Fantastisk flotte hester av et helt annet kaliber.
Men ikke bli sjokkert over noen av stallene der hvis du leter blandt privatpersoner. Hehe ganske andre standarder der mener jeg.
Jeg kjøpte en 4 åring der, dressurhest. Fikk MYE for pengene da hun forrige eieren var opptatt av et bra hjem. Kjøpte han for 23.000 dk Og tok han inn for under 5000
Hehe anbefales ikke nå tror jeg ettersom de er blitt mye grundigere på slikt.
Har fått enormt mye igjen for dette og veldig mye hest!
Han har bra stamme og gode steg. Det lønner seg mener jeg!
*skryte litt da*

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.