hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kranglefanter?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Kranglefanter?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

tebj0

Skrevet - 20/04/2006 :  20:13:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er jo alltid noen debatter som er litt mer "populære" en andre, og til tider så går det ganske hett for seg her inne Man skal tydeligvis ikke pille "hestejenter" på nesa ustraffet.
Det er også blitt nevnt i flere innlegg at det ikke er noe bra miljø her inne på mix'en, og mange føler seg nedtrykt av å være her inne. Er flertallet enig i det? Syns nå egentlig at dei fleste her inne her veldig hyggelige og som oftest så får man gode og innholdsrike svar. Jeg har lært en masse av dere andre brukere og det at vi har ulike meninger er jo det som gjør en debatt interesant. Syns det er veldig greit å kunne spørre om små-ting jeg lurer på og få svar fra flere hold. Kan godt hende jeg tar feil, men i noen saker så hvirker det litt som om det blir kranglet bare for å krangle, og hovudpoenget i debatten forsvinner!

Hmm... hovudpoenget mitt forsvant vel litt her også men det jeg ville ha frem er at jeg syns mix'en er et koselig sted og være med mange interesant og flinke folk, som alle har noe å tilføye

Lopke

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  20:21:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
enig..

Jeg ØNSKER at folk kommer med meningene sine, hva er ellers vitsen med et forum??
Liker også godt å være her og har aldri følt meg dårlig behandlet på noen måte, og ønsker det samme for andre!
Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  20:29:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Enig med begge to..!
Sitter på mixen hver dag og leser og blir klokere jeg..!
Kjempemurlighet til og lære nytt og dele kunnskaper..

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  20:35:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Hva var vel livet uten mix'en??! :) Blir definitivt ikke nedtrykt av å sitte her å lese, heller tvert i mot..

Hva skulle man gjort uten mix'en spør jeg bare?!

Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 20/04/2006 :  20:46:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har lært veeldig mye nytt av å sitte her å lese jeg. Å man sender inn emner fordi det er ting man lurer på , å da må man regne med med både positive å negative meninger. Det er det man lærer av. Alle er forskjellig, heldigvis. Og kompetanse nivået er forskjellig på alle så tror de fleste har lært noe av forumet også! :-)
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  20:51:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Folk må få lov til å si det de mener, og litt uenighet er rett og slett bare sunt, men er litt leit når det virkelig blir krangel. Uansett er mix er flott sted, jeg lærer masse hver dag jeg =)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  21:09:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig, tebj0 ;-)
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  21:50:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har vel egentlit sagt min mening om akkurat dette i debatten om hjelpetøyler under generell ridning/trening. Men kan jo komme med et kort sammendrag her og.

Jeg skjønner at de som kommer nye til MIX'en, og får så hatten passer på grunn av en liten feilformulering/misforståelse, kan bli litt overveldet. Det er mange folk her med mange, sterke meninger, som kanskje noen ganger ikke er like flinke til å "passe kjeften". Likevel så føler jeg at i de fleste tilfeller så blir disse "utbasuneringene" også begrunnet og forklart, og da er det i mine øyne greit. Man kan godt være uenige - en debatt blir ikke en debatt om alle er enige - og diskutere så busta fyker i en debatt, i neste debatt kan man være enige og perlevenner.

Det finnes nok nok av debatter her inne som noen kan ta seg nær av og føle seg såret for, men jeg tror sjeldent det er ment sånn. Enkelte er mer nærtagende enn andre, og disse er gjerne også forsiktig med å si sin mening, av frykt for å såre andre, slik de selv vet at de kan føle det om noen kommer med sterke meninger om deres måter å gjøre ting på. Andre tar ting med ei klype salt, og de er gjerne de "verste" til å hyle ut sine meninger også. Tror på ingen måte noen her inne bevisst prøver å være slemme, det er bare det at på et sånt sted, med så mange ulike personer, treffer man typer av mennesker man i det virkelige liv aldri ville blitt venner med, og derfor ikke hadde måttet lære å kjenne eller å forholde seg til.

Mitt råd til alle er å tenke over hva man skriver før man trykker på send, og tenke litt mindre over svarene man får. Med det mener jeg ikke at man ikke skal høre på råd man får, men MIX'en er en "annen verden" og angår ikke den "virkelige verden"; et surt svar her, trenger ikke å forsure din hverdag.

Til slutt vil jeg si at et annet forum jeg var innom hadde en veldig fin ordning (som nok ikke hadde funket her, da MIX'en er mye mindre formell enn dette andre forumet); man fikk ikke poste på forumet de første 48 timene etter at man var registrert. Man ble istedet oppfordret til å se seg om og bli kjent med forumet og "koden" (kan jeg si det sånn, tror jeg leter etter et annet ord, egentlig; men koden, som i kleskode) der. Hvordan spørsmål ble stilt, og hvordan de ble svart på, for på den måten å skli lettere inn i det "miljøet" som allerede var der. Tror dette kunne spart MIX'en for en del krangler, da jeg føler det ofte er nye folk som kommer til som skaper oppstyr; ikke med vilje, men ved å følge en annen "standard" enn den folk her inne er vant med; det blir som vikaren på skolen, som kommer og vil ha ting på sin måte, og klassen som setter seg på bakbena fordi det er ikke dette de er vant med (litt dårlig sammenlikning, kanskje, men syns det beskriver situasjonen ganske godt, jeg).

Og dette ble tydeligvis ikke et kort sammendrag, som det skulle vært. Men jeg kom bare på litt til, og litt til, og enda litt til mens jeg skreiv.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  23:09:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg har vært på MIX-en lenge. Og jeg skal ikke nekte for at jeg synes at miljøet her har blitt en god del forsuret, samtidig med at det er blitt en del dårligere kvalitet fordi folk gjerne synes innleggstelleren er superduperfæncy og må ligge øverst på antall skrevne innlegg. Jeg kjenner til folk som holder seg vekk fra forumet nå, og jeg ser også at en del andre "veteraner" skriver mindre og mindre her. Det er synd slikt skjer, men det er kanskje et generasjonskifte på gang? Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 21/04/2006 :  09:36:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kanskje om man ble flinkere til å diskutere sak og ikke person at stemningen ville lette? Jeg har ikke vært her så lenge, men jeg er allerede nå en smule overrasket og hvor fort man "glefser" etter hverandre.

Om diskusjonene blir heftige er bare morsomt, det viser at interessen og meningene er der, men det går fint an å unngå direkte personangrep når man diskuterer. Klarer man det kan man egentlig tillate seg å si ganske mye.

Men at brukere kommer og går er da en naturlig ting. Dette er nok spennende og interessant i en periode, så går man vel lei etter en stund og finner på andre ting
Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  09:55:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjekt å diskutere på et noen lunde sakelig nivå.
Vi er forskjellige, og har hvert vårt syn på hestehold.
Det må jo være lov.

Må si at jeg ikke blir nedtrykt av å være på mix, for selv om man kan få nyttige erfaringer herfra, legger jeg ikke så veldig stor vekt på ting som blir sagt negativt.
Og det er bra, for ordet dyremisshandler sitter løst her.
Debatanter som bruker dette i annen hver setning, for å rakke ned på de som driver med hest på en annen måte, de er det en del av.
Må innrømme at jeg fort ignorerer disse, blir for mye bla, bla, bla, for meg, og da skal det mye til før jeg gidder lese innlegg fra dem uansett emne.
Liker ikke ekstreme mennesker uansett hvilken retning de går i.

Er innom Mix hver dag, flere ganger daglig innimellom.
Men det kan gå dager og uker mellom hver gang jeg finner et emne så interessant at jeg legger inn innlegg.

Anette Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  10:06:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Jeg har snappet opp mye som dere skriver, må innom forum minst 1 g dagen, noe samboeren mobber meg for... er visst litt for hestegal=P

Synes vel forumet er greit, folk har sine egne meninger om ting, so er ok det, men hver enkelt veit vel best åssen sin hest reagerer på ting, p hva den liker.... Synes det er litt for mye snakk om at alt skal være så natturlig for hesten, 0 nesereim osv, ikke for å komme inn på slike diskusjoner nå, vil jo at hesten min skal trives og at den skal føle seg vel og være hest, men neon er litt hyper nei til ditt og nei til datt, for det skal være naturlig. Skulle ting ha vært så naturlig skulle vi ikke ha hester i fangenskap, eller noe dyr i den grunn, men det er min mening.

Jeg ahr følt det slik av og til at alt jeg gjør er feil, trinsebitt, nesereim, men ser hesten min funker bra på trinsebitt og med nesereim, og stoler på min besluttning, selv om jeg ikke er proff... Inrømme at jeg har gått i innkjøp av et tredelt bitt da...

Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 21/04/2006 :  10:42:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også vært på mix'en en stund, og ja- helt ærlig syns jeg det har blitt litt dårligere miljø her enn da jeg begynte å "henge" her..

Stort sett synes jeg folk er hyggelige her, men av og til viser det seg at noen ikke klarer å skille mellom sak og person, og jeg opplever at enkelte beveger seg fra "heftig engasjert" mot grensen til spydighet i diskusjoner.

Det fins like mange måter å trene hest på som det finnes brukere av MIX, noe enkelte desverre har problemer med å forstå.
Jeg har opplevd nærmest personangrep (både mot meg selv og andre) fordi noen er uenige med andres treningsmetode, bruk av utstyr, etc.
Å bli kalt dyremishandler, stemplet som 13-åring, "en som aldri skulle hatt dyr" osv.. gjør at "pennyfaktoren" (låner uttrykket ditt Lene, det er så kult...;) øker her inne...

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  11:04:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
unnskyld at jeg spør,men er det bare noen som har rett til å svare her?
virker sånn,men neste gang det klør i hendene etter å dele erfaringer,så skal jeg prøve å styre meg.da jeg tydligvis er en som har skrevet nok inne her.

å en ting til:hvem er det som bare legger inn innlegg for å få opp innleggstelleren??
for meg virker det meningsløst,men..

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  11:24:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
En kan si mye om paranoia, men det at en kanskje til og med har fått diagnosen betyr ikke at noen IKKE er ute etter en. Som noen sa en gang; en kan aldri bli FOR paranoid.

Dessuten er det selvfølgelig MEG alle er ute etter, så slapp av.

Line.
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  12:21:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
syns det er fint å være her, men noen ganger kan det bli litt for mye.
å gå til personangrep fordi jeg har en annen mening en enkelte andre syns jeg ikke er ok.
å bli kalt dyremishandler, syns synd på hesten som har en så tett eier og sette spørsmålstegn ved mitt hestehold er over grensa.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.89 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.