hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hest som tripper
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 hest som tripper
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

katriiine
» VIP

Skrevet - 20/04/2006 :  15:06:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har en x-traver, som forsåvidt har blitt veldig snill. var litt stresset i begynnelsen, men dette har kommet seg betraktelig. det eneste problemet er når vi er ute på tur, og skal hjemover. hun vill aller helst springe, men jeg lar henne ikke gjøre det. jeg bruker å gå noen skritt, og stoppe...og holder på slik til hun har roet seg. det fungerer veldig bra. men noen ganger begynner hun å trippe når jeg begynner med dette, det er veldig iriterende. er det noen som vet hvordan jeg kan få bort dette? eller andre måter som fungerer for å roe henne.( jeg trener litt når jeg kommer hjem, og lar henne stå med utstyret på en stund før hun får fri..slik at hun ikke venner seg til at når hun får hjem får hun fri...)

ulldotten

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  21:00:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan jo prøve å hoppe av å leie henne, slik at hun må gå veldig sakte,, eller så kan du ri omveier slik at tiden drøyes.
Ofte når hesten oppfører seg slik så er det fordi den ikke er vàr nok for sete. Dette er noe man øver på på banen,, lær hesten å stoppe bare ved å bruke sete, så gjør du det på tur, skritt- holdt- skritt- holdt

www.ylli.piczo.com |
ulle kan tulle :P
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 20/04/2006 :  22:58:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

I steden for å stoppe, gå, stoppe, gå bestendig når hesten begynner å stresse, hvorfor ikke heller gi hesten din oppgaver? All stoppingen gjør ikke situasjonen bedre for min hest når hun først har gira seg opp.

Lær henne å bevege forpart og bakpart, gjør volter, stans, rygg, gjør ofte vendinger, etc. Dette gjør at hun ikke vet hva som kommer og hun vil heller ikke kjede seg.

Får du hesten din til å stå rolig på banen eller ellers når hun ikke stresser, så kan hun det fra før.

Dette funker bra for meg og min hest når hun stresser, kanskje det vil fungere bra for dere også? Bare et forslag

Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 21/04/2006 :  00:15:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Henger meg på Birre sine forslag. I tillegg vil jeg nevne at du bør prøve å ri litt mer frem når hun tripper. Ha myk kontakt, og legg på litt sjenkel. Dette kan selvfølgelig bli et problem hvis hun er veldig vàr for sjenkel. Men hvis du kombinerer det med volte fx så har du litt bedre kjangs å holde igjen hvis hun begynner å trave når du legger til sjenkelen.
Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 21/04/2006 :  08:19:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Henger meg på Birre sine forslag. I tillegg vil jeg nevne at du bør prøve å ri litt mer frem når hun tripper. Ha myk kontakt, og legg på litt sjenkel. Dette kan selvfølgelig bli et problem hvis hun er veldig vàr for sjenkel. Men hvis du kombinerer det med volte fx så har du litt bedre kjangs å holde igjen hvis hun begynner å trave når du legger til sjenkelen.

Opprinnelig postet av carambee

Enig med deg jeg også
Gå til toppen av siden

katriiine
» VIP

Skrevet - 21/04/2006 :  17:23:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
tusen takk for svarene!! skal prøve forslagene deres, har tro på at det vil hjelpe. dersom hun blir vant til å få oppgaver også hjemover skjønner hun kanskje at turen ikke er over selv om vi snur!! vil gjerne ha flere svar!!:) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.