hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vekt???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Vekt???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

ShyBoy

Skrevet - 19/04/2006 :  08:43:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har aldri vært fiksert på vekt, men nå blir jeg feitere hele tida. Er det normalt å være 13 år, 56 kg, 167-170cm høy???
http://www.mmdreamteam.piczo.com

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  09:39:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
tja. Jeg ville nå si at det heller er høyden jeg reagerer på jeg da ;) Vekta er det ingenting galt med i mine øyne.. Ikke i forhold til høyden :)

Når du er i den alderen, forandrer jo kroppen seg både hit og dit, så du må nok bare regne med å gå både opp og ned i vekt ei stund :)

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  10:09:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den vekta er helt normal for en 13 åring på din høyde. Og du kommer til å legge på deg enda noen kg i løpet av de neste 5 årene.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  14:59:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Helt normalt, ta det med ro. Du er i puberteten og kommer nok til å legge på deg litt i løpet av denne tiden.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  15:39:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jepp, fullstendig normalt :-)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  15:40:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Å være såpass høy og veie så lite er ikke noe jeg vil se på som feit iallefall! Jeg er lavere og veier mer (ikke det at jeg skal klage så mye heller men..)..! Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 19/04/2006 :  16:01:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Å være såpass høy og veie så lite er ikke noe jeg vil se på som feit iallefall! Jeg er lavere og veier mer (ikke det at jeg skal klage så mye heller men..)..!

Opprinnelig postet av Ragnhild E

Og jeg er høyere og veier mindre

Men det er helt normalt, Mathilde

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  16:17:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
det er nok helt normalt ja.

jeg er 173 og vekta har stortsett vært stabil på 59/60 kilo de siste to årene.
men når jeg begynte på ritalin pga sykelig søvntrang, mistet jeg matlysten og gikk ned 6 kilo på ei uke. nå har vekta logget på 54, i over ei uke.

om du er 170 og 56 kilo så er du så absolutt ikke feit! når jeg var 173 og 60 kg, var jeg langt fra å være feit.

men ang utseendet syns jeg det kan bli litt feil å se kun på hvordan vekta er. for det er en kjent sak at muskler veier mer enn fett.
så en veltrent person kan veie mer, men fortsatt se slankere ut enn en utrent person.

så istedet for å titte på vekta til enhver tid, kan det være bedre å se på målene dine.

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 19/04/2006 :  16:20:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
OT, men ritalin pga søvntrang?

Trodde ritalin var ADHD medisin jeg...?

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  16:46:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
OT, men ritalin pga søvntrang?

Trodde ritalin var ADHD medisin jeg...?

Opprinnelig postet av Braastad

jo, ritalin er en ADHD medisin.

på personer som har ADHD virker ritalin på en måte litt beroligende og demper hyperaktiviteten.

men pga at ritalin fungerer stikk motsatt på personer uten ADHD, blir det også brukt på personer med sykelig søvntrang, som f.eks narkolepsi og idiopatisk hypersomni (som er det jeg har)
idiopatisk hypersomni gjør at man sover mye mer enn normalt (uten medisin sover jeg 12-17 timer i døgnet! og føler meg aldri uthvilt)
så med ritalin sover jeg nå normalt og har mye mer energi!

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  18:17:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Jeg er 171 og veier 53kg og prøver innbitt å legge på meg. Vil veie rundt 60kg. Mister veldig fort vekt når jeg blir syk eller i høytidene også tar det en stundt før jeg får lagt de på meg igjen.

Jeg er ikke spesielt spinkel eller noe, men har ikke lyst å få opp "undervektig" når jeg sjekker BMI'en. ;) Er ikke noe mål å være lettest/tynnest mulig, heller å finne en vekt som passer til din kropp og livstil. Også som dr_ag_on_96 sier, muskler veier mer en fett. En jeg kjenner ser skikkelig veltrent ut og har masse muskler, men ifølge BMI er han overvektig; det blir jo helt feil.

Mathilde: Barn og unge som ennå vokser, legger såklart på seg! Bein og muskler vokser, og da veier man mer. Man må jo spise for å vokse, så unge normale(ikke sykelig overvektig) mennesker på slankekur er noe tull. Det er bare et godt tegn at du blir lengre og tyngre, det betyr at du får i deg nok næring. Hadde du vokst betraktelig bare i bredden eller bare i lengden, kunne det vært grunn til bekymring.

Redigert av - Eva V den 19/04/2006 18:20:50 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  18:23:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
BMI er nok ikke til å stole på. En veninne som driver med Athletic Fitness er kjempeveltrent, men er visstnok veldig overvektig i ifl. BMI'n :-)

Jeg har hatt spiseforstyrrelser, men for meg hjalp det å trene mye med vekter;)

www.hestene.no Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 19/04/2006 :  21:01:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar!=)

Føler meg bare så unormal når de andre i klassen min veger mellom 30-45 kg og er 150-160 høye.

Men hvorfor har det seg sånn at mange føler seg tykkere enn de egentlig er? Jeg får dårlig samvittighet hver gang jeg spiser jeg.

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  22:47:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Det er så mye fokus på vekt og spesielt overvekt i media, at det er ikke rart folk får dårlig samvittighet. Men det er veldig viktig å skille gjennom faktisk alvorlig overvekt (som er en sykdom) og kraftig kroppsbygning eller litt "valpefett". Spesielt jenter legger på seg en del, for eksempel rundt låra, når de kommer i puberteten, og da er det noen som misforstår dette som overvekt. Høye mennesker veier ofte også mer en lavere (f.eks en venninne ser mye tynnere ut enn meg, men hun er 5-6 cm høyere og veier en 5-6kg mer) og sikkert hundrevis at andre induviduelle forskjeller som gjør det umulig å sette en standard. Det er litt for mye fokus på dette med rett vekt, men samtidig er overvekt et voksende problem så man kan ikke slutte å snakke om det heller.
Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  23:10:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Huff..
Liker ikke kroppsfisering..

Jeg er redd da. Etter kjæresten slo opp for tre uker siden har jeg gått ned 8 kg. Jeg er 167 høy og veide 67 kg. Har jævlig tung beinbygning og HADDE masse muskler, men nå klarer jeg ikke å spise en dritt.. rompa mi er borte jo!

Iallefall. Man kan gå opp og ned mange kg og fremdeles være normal i denne alderen. :)

-Marte Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  23:40:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Snakka litt om vekt med mamsen her om dagen, og hun fortalte at da hun var ung veide hun 3 kg mer enn ei venninne, men venninna hadde ikke kjangs til å få på seg buksene til mamsen. Mye har med muskelmasse og bygning å gjøre, det har jeg opplevd dette året her. Begynte å jobbe i stall, masse masse aktivitet (fra å sitte på skolebenken og ikke bevege seg noe til å gå 8 timer dagen minimum). Trodde jeg iallefall skulle gå ned noen kilo da. På 9 mnd har jeg liggi på samma vekta hele veien. Men nå når jeg har fått gravd meg ut av alle vinterklærne så jeg plutselig at "Oi! Jeg har muskler!" Konklusjon.. Vekt er individuelt..! Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.