hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vekt???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Vekt???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  01:31:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Vekt er veldig indivituelt. Bare for å ta et eksempel så var min mor sykelig tynn når hun var ung. Når hun i en alder av 29 ble på vei med meg, veide hun 47 kilo. De måtte spesialsy klær til henne osv. Det var absolutt ingen spiseforstyrrelser på gang, det var helt normalt for henne. Nå derimot, sliter hun med overvekt pga. medisiner. Lurer på hvor mye hun hadde veid om det ikke hadde vært for all den medisineringen..

Jeg ligger stabilt på 50 - 54 og er 165 høy. Jeg har fortsatt bunaden min som var ferdigsydd i 8. klasse, hvor jeg veide ~40 kg - og den er enda ikke utsydd, så gud vet hvor vekten setter seg hen hos meg (eneste plass den er trang er over brystene, men det er det ikke så mye å gjøre med).

Jeg bruker som regel 27 i bukser. Mammas bukser fra den tiden hun var på min alder, får jeg knapt nok til lårene.
Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  12:46:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
jeg er 173 og veier nå ca 75 kg.. men så er jeg 25 da.. men jeg er ikke spesielt tykk føler jeg.. og ikke spesielt veltrent heller.. ingen tror meg når jeg sier jeg veier så mye..

man kan ikke gå utifra noe som helst når man bare er 13.. man er jo nesten ikke ferdig utviklet før man nærmer seg 20..

dessverre er det så veldig mye fokus på vekt og kropp i våre dager at det blir mye usikkerhet.. alle vil være perfekte og har ofte store problemer med og godta at folk faktisk er forskjellige...

du er ikke unormal.. du er deg!!

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 20/04/2006 :  17:10:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Du er ikke unormal i det hele tatt!!

Er selv 13år har en høyde på 165cm/166cm og veier ca. 58kg. Vi kommer nok til og få en vekt vi vil hyle for, men når vi vokser litt til finner vi ut at vi ikke var så tykke likevel;)

Men for all del ikke rot deg opp i noe spiseforstyreleser! Det blir et mareritt ettervert. Søskenbarnet mitt fikk det for noen år siden og det var ikke noe lett for oss som bor 4timer unna! Da sier det litt hvilken påskjenning de nærmeste får. Det blir ikke noe artig for de som får det heller, vanskelig og bli frisk at.

Vær deg selv, du er mye finere enn de modellene som er utsultet!

Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  01:23:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
jeg syns også kroppsfikseringen i dag har tatt heeeeelt av!!
modellene skal jo omtrent være tynnest mulig, noe jeg ikke har skjønt... en person med normal vekt (på damer vil jo dette si at man gjerne har litt former) de fleste normalvektige jenter har jo både litt pupper og rumpe, vil jo se ganske anderledes ut i de klærne modellene viser på catwalken... om f.eks jeg skulle hatt på på meg noen av de veldig korte skjørtene og meget utringa toppene modellene viser, ville jo omtrent rumpeballene disset nedenfor skjørtekanten og puppene ville ha hoppet ut av toppen... selv om jeg er langt fra å ha mye av hverken pupper eller rumpe...
jeg syns det begynner å bli på tide å jobbe med å reversere den "jo tynnere, jo bedre"-trenden, å la jenter være jenter, ikke vandrende skjelletter...

hvorfor skal alt gå på kroppsfiksering...? man blir jo ikke et bedre menneske av at vekten går ned eller opp... man er den man er uavhengig av vekt...
om man ikke er helt etter dagens kroppsideal, er man da et dårligere menneske...? NEI!!!
om man f.eks skulle valgt venner som er som ser helt perfekte ut, tror jeg alle ville gått alene.

ingen er perfekte, alle har bra og mindre bra ting, det er det som gjør oss til den vi er. tenk hvor kjedlig verden hadde vært om alle hadde vært kliss like...?

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Preston

» VIP

Norway

Skrevet - 21/04/2006 :  11:51:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePreston  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePreston  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

men ang utseendet syns jeg det kan bli litt feil å se kun på hvordan vekta er. for det er en kjent sak at muskler veier mer enn fett.
så en veltrent person kan veie mer, men fortsatt se slankere ut enn en utrent person.

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Det har jeg merket, trener 6 dager i uka hele vinteren, nå har det vært 0 trening i 3 uker, og jeg er 2 eller 3 kg lettere! så muskler veier myyye
Gå til toppen av siden

Julie Anne

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  17:39:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJulie Anne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJulie Anne  Svar med kopi av melding
Etter det jeg har hørt skal du veie like mye som de to bakerste tallene dine i høyden din!
Så hvis jeg f.eks er 160cm høy skal jeg veie rundt 60kg..
Skjønner?

Elsker deg, Felex ! (L) <33 Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  21:26:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Etter det jeg har hørt skal du veie like mye som de to bakerste tallene dine i høyden din!
Så hvis jeg f.eks er 160cm høy skal jeg veie rundt 60kg..
Skjønner?

Det er en ganske dårlig måte regne på, det er som sagt mye mer en høyde som avgjør vekta. ;) Etter den regnemåten ville mange her vært kraftig undervektige f.eks ;)

Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  21:50:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er ca 168 og veier 55-60 kilo. Er 14 år. All Ekstra vekta mi sitter rundt magen og jeg prøver å bli kvitt den før bikinisesongen Slanker meg ikke men tenke på hva jeg spiser og prøver å trene litt ....

Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  21:59:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Har faktisk aldri tenkt tanken på å slanke meg.. Har trent jamnt og trutt i alle år og har da hatt en kropp som har rimelig med muskler. Samtidig er jeg litt lang og litt grov i kroppen så det som "er til overs" jamner seg ut ;) der er jeg heldig.

Har ligget på 60kg i et år nå og veier meg ekstremt sjeldent. Er også nesten 170 høy.

Synes det er skremmende hvor mange av jentene i 8.klasse på skolen som slanker seg/tenker konstant på hva de veier.. De er jo så små fra før av(ikke små, små men de er ikke feredig utvoskt i bredden..hehe)
Fælt å tenke på hvor menge det er som ikke trives i kroppen sini :|

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 16/05/2006 :  22:00:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
[/quote]
Det er en ganske dårlig måte regne på, det er som sagt mye mer en høyde som avgjør vekta. ;) Etter den regnemåten ville mange her vært kraftig undervektige f.eks ;)

Opprinnelig postet av Eva V

[/quote]

Eller faktisk overvektig! Jeg er 177, og veier nå ca 64 kg. Og jeg er ikke for tynn! (men heller ikke for tykk da...) Har lagt på samme sted siden jeg gikk ut av ungdomsskolen, altså for 10-12 år siden. Selv ikke når jeg var gravid veide jeg 77 kg!!!

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  22:09:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Eller faktisk overvektig! Jeg er 177, og veier nå ca 64 kg. Og jeg er ikke for tynn! (men heller ikke for tykk da...) Har lagt på samme sted siden jeg gikk ut av ungdomsskolen, altså for 10-12 år siden. Selv ikke når jeg var gravid veide jeg 77 kg!!!

Ja nettopp, vi mener det samme. Den vekten og høyden mange her på siden oppgir, ville etter metoden Julie Anne nevner veldig mange være undervektige ;) Jeg tror ikke jeg kunne klart å få meg opp på 72 kilo, har vanskelig nok med å få meg opp til min "trivelsvekt" på 57kg.

Gå til toppen av siden

jameho

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  22:10:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om du er såpass høy bør du veie det du veier. Høres ut som du er slank spør du meg.. Kan tenke meg du kanskje har litt "valpefett" rundt magen du kanskje er bekymret for, men det skal du ikke være. Det hører med til alderen, og jo mer du holder deg aktiv og spiser normalt, jo mer vil det forsvinne.
Snakker av egen erfaring, for jeg var omtrent som deg da jeg var på din alder. Alle mente jeg var slank, men jeg så bare den lille kulen på magen. Når jeg ser bilder fra den gang nå ser jeg jo de hadde rett. Kulen var det bare jeg som så. Har gått litt opp og ned siden den gang, men er 170 høy og veier rundt 56 kg. nå. Mange av vennene mine er redd jeg har gått ned med vilje og er bekymret. Ser du, om man er tykk eller tynn har alle noe å si om det, men til syvende og sist er det kun deg selv som skal vurdere hva du er. Om du har fått kommentarer av andre jevngamle tror jeg det heller er sjalusi enn at du er for "tykk". Vil ikke alle være høy og slank i den alderen da..? ;) Husk at jenter er jenter verst.. Hev deg over det og vær fornøyd med den du er.

Hjemmeside: http://www.freewebs.com/kajaroma/
http:/www.freewebs.com/lardalhesteforening/
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 16/05/2006 :  22:21:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

men ang utseendet syns jeg det kan bli litt feil å se kun på hvordan vekta er. for det er en kjent sak at muskler veier mer enn fett.
så en veltrent person kan veie mer, men fortsatt se slankere ut enn en utrent person.

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Det har jeg merket, trener 6 dager i uka hele vinteren, nå har det vært 0 trening i 3 uker, og jeg er 2 eller 3 kg lettere! så muskler veier myyye

Opprinnelig postet av Preston

Helt riktig. Trener selv 5 dager i uka, og jeg gikk NED i vekt når jeg tok treningspause p.g.a. skade, enda jeg spiste kanskje mer enn da jeg trente. Gikk rett på treninga med tunge vekter, spiste like mye som før, og gikk opp 5 kg. på bittelitt

www.hestene.no Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  11:18:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg er 170 høy og veier 48 kg.. Pleier å ligge på rundt 52, men siden jeg har hatt en veldig dårlig periode og blitt slått opp med, forsvant matlysten, og det gjor også kiloene :(...

Syns absolutt ikke det er noe å være så tynn! Jeg for min del har itillegg høy forbrenning, så det er ikke så lett å legge på seg, slik er det med søsteren min også, hun ble mye tynnere, i motsetning til hva en del pleier å bli etter graviditet.

Ellers er jeg helt enig med Dr_ag_on_86: jeg skjønner ikke helt hvorfor de skal ha slike beinrangel som viser klærne.. Min "idè" om dette må kanskje være at da legger man kanskje mer merke til klærne, og ikke modellen.. De er jo ikke akkurat pene, så det er vel kanskje noe i det også?

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 17/05/2006 :  12:35:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Grunnen til at alle modeller skal være 180 og passe str. 36 er fordi designercollagen blir levert i EN størrelse. Og de har veldig travelt bak podiet. Dessuten ser tøyet "bedre ut" om det blir langstrukket. Er litt enig i det selv. Skulle da ønske jeg var 10 kg mindre men det er jeg ikke og gråter meg ikke i søvn av den grunn. Egentlig burde jeg bare trimme mer og droppe sjokoladen.

Kan godt forstå at 14 åringer blir sykelig opptatt av vekt, men heldigvis blir det bedre med årene og man finner ut av at det egentlig ikke er skjelettmodeller gutta liker heller :) men mer det man har mellom ørene..

Og så er det jo dem som er så heldige å kan spise hva de vil og ikke legge på seg.. sånn er vi bare forskjellige..

Anne: vekta kommer tilbake den. Jeg tok av 7 kg i en vanskelig tid, la på meg 12 kg etterpå men nå er jeg lykkelig så får vekta bare være.
Du er en flott jente!!! humøret kommer tilbake, vekta vil stige litt igjen.. bare vent. Se deg selv i speilet, du er en knallfin jente!!!
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.5 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.