hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mister manen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Mister manen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 18/04/2006 :  18:07:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lipdonn har hatt tykk og fin man uten problemer, men i det siste har han mistet så mye man. Jeg la ekstra godt merke til det i dag da jeg vasket han, jeg kunne la fingrene mine gli gjennom manen og det falt ut masse hår! Jeg synes det er skummelt, tror dere veterinær bør se på det?

Noen som har en anelse om hva det kan være?

- Marie & Lipdonn -

nn

Afghanistan

Skrevet - 18/04/2006 :  21:23:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har sett skikkelig håravfall på gamle hester. Det har vært så ille at man ikke kunne gre manen på hesten, den bare datt av.

Jeg vil tro at den mangler noe? Det er jo sånn med oss mennesker også, at plutselig er det stoffer kroppen mangler og som vi må hjelpe den med.
(Kanskje ikke "plutselig", men man oppdager det plutselig).

Ring veterinæren og forhør deg om den trenger vitamintilskudd e.l.
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  21:52:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Dette skjedde med hesten min i fjorvår også. Hun begynte å miste masse man, så jeg tenkte slik som Birre sier, at hun sikkert manglet noe. Jeg begynte å gi henne 1 dl multitilskudd om dagen, og etter 2 ukers tid, var manen perfekt igjen, falt ikke av noe :)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 18/04/2006 :  23:44:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, jeg har tenkt det jeg og. han får en dl multitilskudd om dagen, fri tilgang på høysilage ute og høy av veldig god kvalitet da han kommer inn for kvelden + kraftfor morgen og kveld, men ingen veldig store mengder.

grer han jo jevnlig, og det faller alltid ut litt hår. men nå falt det ut utrolig masse, og jeg børstet ikke manen en gang

redigert for å legge til at han er ikke så gammel akkurat, 8 år i år.

- Marie & Lipdonn -
Redigert av - LilleMarie den 18/04/2006 23:47:42 Gå til toppen av siden

marielw

» VIP

Skrevet - 19/04/2006 :  12:38:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min får litt olje i maten hver dag, dette hjelper til med å styrke hårveksten. Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 25/04/2006 :  17:38:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Jeg fortsetter med det samme jeg: gi ekstra B-vitaminer

Hesten min ble så utrolig mye bedre i all hårvekst av det da jeg begynte å gi det, og det går ikke an å gi for mye!

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

LilleMarie

» VIP

Skrevet - 27/04/2006 :  11:18:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Hesten min ble så utrolig mye bedre i all hårvekst av det da jeg begynte å gi det, og det går ikke an å gi for mye!

Opprinnelig postet av Ingvild og Kenzo

Hva slags b-vitaminer da? Finnes det ikke flere typer? Er det noen som er spesielt laget for hest eller gir du vanlige tabletter som kan kjøpes f.eks. på apoteket?

- Marie & Lipdonn - Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  11:36:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
gamlehesten hos oss får hvert år en b-vitamin sprøyte.. (eieren er dyrlege, så hun ordner det selv) Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2006 :  13:26:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Ingvild og Kenzo

Hva slags b-vitaminer da? Finnes det ikke flere typer? Er det noen som er spesielt laget for hest eller gir du vanlige tabletter som kan kjøpes f.eks. på apoteket?

Opprinnelig postet av Marie & Lipdonn

Ja, det finnes B-vitaminer som er laget spesielt for hest. F. eks. Blue Hors B-express (som jeg bruker, anbefales) eller Shy Feeder (vet ikke om dette er i salg lenger, jeg fikk ikke tak i det, men B-express er nøyaktig det samme). Det er ikke nødvendig å gi så mye som det står på flasken, jeg gir halvparten, og det holder i massevis!

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.