hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvilken side går du på?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 hvilken side går du på?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  19:41:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
altså her kommer tusenkroners-spørsmålet!

når du stiger på hesten din,går du bare på en side da,eller bytter du på?

er det noen negative ting med å gå på begge sider?

grunnen til at jeg bruker å gå på begge er at både hest,sal og jeg ikke skal bli skjeve.pluss at man slipper å skifte stigreimer for å vedlikeholde dem like lange.(rar setning)å hesten blir vant med begge deler.

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*

lucky june

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  19:52:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
går som regel fra venstre, men kan like gjerne stige på fra høyre.
jeg bruker krakk så da er jeg unna det problemet med skjev sal/hest/stigbøylereimer:)

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  19:54:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Går til vanlig opp fra venstre av gammel vane, men akkurat nå må jeg stige på fra høyre p.g.a. en kneskade =)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  19:56:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
krakk skulle flere ha brukt ja:p
gjelder meg oxo..
noen opplevd at hesten bli usikker om man går på begge sider?

Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  19:58:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Går alltid på fra venstre. Klarer nesten ikke stige på fra høyre, er så uvant * Øve på det*

Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  20:16:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg stiger fra venstre, klarer ikke å stige fra høyre pga ødelagt kne.
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 17/04/2006 :  20:29:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stiger helst på fra venstre. Har faktisk litt problemer med å komme meg opp fra høgre siden
Bruker som regel å stå på noe når jeg stiger opp så det går ikke ut over salen
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  20:47:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Går somregel opp på venstre, og leier fra venstre, men hender jeg går opp fra høyre når jeg orker. Hender også at jeg leier to hester av gangen, så da blir det jo automatisk til at en av hestene går på høyre side.

Men lærer alle at de skal håndtere fra venstre..
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  21:07:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Stiger som regel opp ved å stå på noko nettopp for å bevare sal og hesterygg mest muleg, men når eg må stige opp bruker eg prøve bytte noko lunde på det så det blir mest muleg likt venstre høgre.

Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  21:22:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Jeg gjør som Lucinda. Har jo alltid lært at ting skal skje på venstre side, men aldri hvorfor. Kanskje i innlæringsfasen er det greit å venne hesten til at ting skjer på en side, men for meg er det logisk at den lærer seg at ting skjer på begge sider.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  21:27:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Driver med innkøyring av min toårshoppe og i den forbindelse var eg med på eit innkøyrings/køyrekurs for 1 mnd siden med toårshoppa. Instruktøren fokuserte veldig på å gjere tingene like mykje på begge sider. Det har eg vore fokusert på lenge sjølv. Også i innlæringsfasen. kansje spesielt da.

Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  22:43:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Tenker egentlig ikke så veldig mye over det,men går helst på på venstre side,fordi det er blitt en vane.Men hvilken side eg går av på kommer helt an på egenlig.
Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  22:52:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Du skal gå opp fra venstre, og leie hesten på venstre side, slik at sverdet ikke kommer i veien. Det er iallfall slik tradisjonen i sin tid satt denne standarden..
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  22:54:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Du skal gå opp fra venstre, og leie hesten på venstre side, slik at sverdet ikke kommer i veien. Det er iallfall slik tradisjonen i sin tid satt denne standarden..
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  23:17:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
du skal lissom ri på såkalt riktig diagonal oxo..
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 17/04/2006 :  23:27:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg stiger opp på den siden det er noe å stå på.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.