hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ri med grime
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Ri med grime
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  17:01:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tenkte jeg skulle prøve og ri med grime jeg. Men hvordan signaler for hesten når jeg rir meg grime i forhold til når jeg rir med vanlig hodelag.
Hesten har ikke blitt ridd med grime før. Jeg skal ri på bane. Noe man må huske på når man rir med grime?

chk

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  17:11:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidechk  Svar med kopi av melding
.. Hva er vitsen? x) Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  17:12:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Jeg har prøvd å ri litt med grime på hesten min. Har bare festa tøylene i ringene på hver side av grima.

Man får jo ikke gitt så veldig presise signaler, og hesten min som foreløpig ikke kan så mye, reagerer vel egentlig bare på brems, høyre og venstre, med tanke på tøyletaket.

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  17:14:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
du bør helst ikke styre med grima,å dessuten får du lite kontroll..før du i det hele tat vurderer dette,bør hesten din bare kunne styres med sjenkler og stemme.
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  17:49:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
ser ikke poenget jeg da men..
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  18:09:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Ikke jeg heller.. Var poenget å prøve hesten uten bitt, bør du heller investere i en god sidepull. Mye bedre å ri med for både hest og rytter.
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/04/2006 :  18:12:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sjenkler og før hesten med tøylene om du må korrigere/styre.

Å ri i bare grime er gøy

Redigert av - Bustetrollet den 17/04/2006 18:16:05 Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  18:33:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva poenget er? nei vet ikke jeg! Lyst å prøve! Sånn bare for gøy! skader jo ingen!

Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 17/04/2006 :  18:34:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rir shettishoppa jeg har på for, Miss, uten grime iblant. Rir som oftest bare på rolige turer, men en gang stakk hun av med meg, og leietauet som jeg hadde festet i ringene, falt av på den ene siden. Jeg datt av, det vil si, jeg hev meg av for hun galopperte rett i ett strømgjerde! Heldivis var det bare en trår på den siden, og heldigviis var det ikke strøm i gjerdet!! Så en ting å huske på er å sjekke at leietauet sitter ordentlig!

Er jo gøy, samtidig litt risikabelt, og ikke så stor mening heller. Men for å svare litt mere på det du spørr om, så burde du som nevnt sjekke at leietauet er ordentlig festet, samme med grima, og hesten burde ha full respekt for deg også, for det kan jo hende den prøver å stikke av, nå som den har mer frihet? Vet ikke helt, jeg.. Lykke til iallefall x)

edit: skriveleifer

Isabel og Perla for alltid <3
Redigert av - Isabel och Perla den 17/04/2006 19:13:56 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/04/2006 :  18:44:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ingenting er som å ri barbakk i bare grima i skogen. Både hesten og ryttern får virkelig koblet av.
Å ri i grima er kos for både meg og hesten det

Unner virkelig både hest og rytter den følelsen.

Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  18:46:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hesten min skvatt av lastebil som kom fort,fort på vegen ved siden av ridebanen..
vi var på inngjerda område,heldigvis.så hjelper lite om hesten er lydig da.

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  19:09:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal bare ri på inngjerda område. Ihvertfall til jeg blir helt trygg på at jeg har kontroll med grima.

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  19:32:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ridd hesten min masse i grime opp igjennom årene. Men før jeg rei avgårde i bare grime sjekket jeg om hesten skjønte de nye signalene mine. Rei noen turer med både grime og hodelag(tøyler på begge deler) slik at jeg kunne få stoppet hesten/styrt hvis grime ikke fungerte. Etterhvert som jeg følte meg trygg på at hesten hadde skjønt det rei jeg uten hodelag.

PS: dette passer ikke for alle hester så prøv deg forsiktig frem. Men min hest er faktisk roligere og lettere og ri i grime.

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  20:12:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Red mye med gamlehoppa mi. Grime og leietau ble etterhvert like vanlig som sal og hodelag for oss.

:-)

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  20:55:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Er så enig som det går ann og bli X-tine!:)
Det er kjempe kos. :P

Og du Maja, styr med kroppen du, så går det bra;)
Bruk sjenkler og stemme..! Funker superdupert.. Går det ikke så bra i begynnelsen, ikke gi opp!
Muddy gikk sine egene veier i begynnelsen.. Men etter hvert sjønte han hva han skulle gjøre;)

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

Lene&Dagmøy

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  21:02:09  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingLene&Dagmøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene&Dagmøy  Svar med kopi av melding
på beitet til hestane(dagmøy) rir eg uten noko utstyr for kos,då menie eg ikkje full galopp oppover bakkane. me skritte roligt rondt om kring,kansje trav og kansje galopp,eg har både hjelm og sikkerhetsvest. på Cindy rei eg berre med med grima og tøylar, rei på gardsområdet ,kjente egenltig ikkje så masse forskjell, ho sakka fint farten og høyrde på alle signalene:P
Du kan ikkje trene en hest med høye rop og så forvente at den skal lyde når du kviskrer Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.05 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.