hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - D-ringsbitt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 D-ringsbitt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  11:26:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Etter og ha lånt bort mitt bitt til en annen hest, ble det en del tygget på og fått noen rifter i kobberet. Dette er et vanligt D-ringsbitt med kobberrulle i midten.
Så jeg tenker på og anskaffe meg nytt bitt til hesten min. Han trivest kjempegodt med d-ringsbitt og kan gjerne tenke meg og kjøpe et slikt igjen, men vet noen av dere om der finnest (og evnt.hvor?Link?) slike bitt uten kobberrullen, men gjerne med rulle i midten?
Om jeg noen gang skal låne bittet mitt bort igjen tenker jeg det har lett for og få slike riper igjen om der er kobber i midten..

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  11:53:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke om det var denne typen du tenkte på?

http://www.travutstyr.no/index.php?action=display_info&id=103&search=0

Eller mener du et med bare 1 rulle i midten? Det har jeg selv men husker ikke hvor jeg kjøpte det!

Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  12:09:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fant et til jeg

http://www.hooks.no/butik/default.asp

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  12:25:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja jeg mener med en rulle i midten. Jeg ser nå at jeg har forklart meg dårligt i innlegget mitt. Men det jeg mener er et D-ringsbitt med rulle i midten (tre-delt på et vis).
Siste linken din er til forsiden Hööks, hvilket av bittene deres var det du mente?
Jeg har det fra deres bitt med kobberrulle.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  12:41:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
OK denne da? (-:

http://www.shop4bits.com/item--8093D-Tranz-D-Ring-Pony-10mm-DL--8093D.html

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  12:49:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
forstår hva du mener.
dette bittet jan virkelig anbefales:)
hadde sånn med kopperringer før jeg oxo,men hesten min herpa dem,på et eller annet vis..

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  12:51:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Om jeg ikke finner et med roterende rulle, må jeg nok heller prøve noe liknende det du linket til her.
Jeg har lett og lett etter bilde av bittet mitt på nettet, men finner det bare hos Hööks, men deres adr.er lik på fremsiden som til siden der bittet er :( Så jeg får ikke vist det..
Men jeg kunne tenkt meg likt deres D-ringsbitt med kobberrulle til kr. 235.- Men uten kobber i midten, bare vanlig roterende rulle i midten. Siden det kan hende jeg låner det bort igjen en gang. Så kjipt og risikere og kjøpe nytt for hver gang jeg låner bort bittet..

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  12:54:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Trooooor Myler har noen tredelt bitt med rulle i vanlig stål.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

JohanneOgLita

» VIP

Skrevet - 17/04/2006 :  13:05:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJohanneOgLita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJohanneOgLita  Svar med kopi av melding
Du kan jo kjøpe det fra hooks til din hest, og låne bort det gamle som allerede er litt ødelaggt til den hesten (siden den kommer til å ødelegge det uansett)?

Bare ett lite forslag..

Min blogg, våre opplevelser- http://hest.no/blogg/?bid=623 Med film

Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  13:10:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
hva med dette: http://ridebutikken.no/catalog/product_info.php?cPath=27_34_62&products_id=11098 ikke d-ringer da, men med gummikule(!) i midten.

Hilsen Miriam som også er på bitt-jakt

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  14:04:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kristy - Har du en link til Myler?

Ja det er et alternativ, og kjøpe samme bittet. Men er i tvil om jeg vil låne bort det jeg har nå, ettersom jeg ikke ønsker og bruke det så mye lenger på min egen hest.
Alternativet er og bli noe mer bestemt på og ikke låne bort bittet..

Miriam - Ja det så spennende ut :o) Må ha d-ring til Etanec ettersom det er lettest og ri ham med. Men det finnes kanskje med slike ringer også?
Tror du han kan få fatt i gummikulen? Etanec elsker (!!!) og herpe gummi, han!!

TORHILD

» VIP

Skrevet - 17/04/2006 :  17:29:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det bittet du tenker på, er det tredelt, men på den midterste delen så er det noen ringer som kan snurre rundt? Men må det da være D-bitt?
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  18:01:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Myler's hjemmeside

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 17/04/2006 :  18:13:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Etter og ha lånt bort mitt bitt til en annen hest, ble det en del tygget på og fått noen rifter i kobberet. Dette er et vanligt D-ringsbitt med kobberrulle i midten.
Så jeg tenker på og anskaffe meg nytt bitt til hesten min. Han trivest kjempegodt med d-ringsbitt og kan gjerne tenke meg og kjøpe et slikt igjen, men vet noen av dere om der finnest (og evnt.hvor?Link?) slike bitt uten kobberrullen, men gjerne med rulle i midten?
Om jeg noen gang skal låne bittet mitt bort igjen tenker jeg det har lett for og få slike riper igjen om der er kobber i midten..

Opprinnelig postet av Bente71

Hvorfor låner du bort bittet til andre hester? Er ikke det litt det samme som at man ikke låner bort tannbørsten sin? Mulig jeg er sær, men den type utstyr låner jeg aldri bort, og jeg ville ikke lånt av andre heller.

Folk får da holde seg med utstyr selv - eller...?

Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  19:04:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Hvorfor låner du bort bittet til andre hester? Er ikke det litt det samme som at man ikke låner bort tannbørsten sin? Mulig jeg er sær, men den type utstyr låner jeg aldri bort, og jeg ville ikke lånt av andre heller.

Folk får da holde seg med utstyr selv - eller...?

Opprinnelig postet av Birre

Bitt er ikke akkurat billige, og man får ikke returnere dem om de er brukt. Så hvis man kan låne bitt av noen og prøve det ut, hva er problemet? Det er vel bare å vaske det...

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  19:50:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Torhild - Han er ganske følsom overfor bitt, og dette er det han liker best. Bitt med løse ringer klyper ham og gir ham sår, og jeg har også prøvd muffebitt ettersom de er fastere i ringene. Men av en eller annen grunn har han på et vis "valgt" dette bittet som favoritt. Han gaper villig opp og går kjempebra på det.
Etterhvert kommer jeg til og ri litt med hack antagelig, for og se hvordan han liker det.
Men om det er D-ringene eller rullen han liker med det.vet jeg ikke. Men vil prøve og finne et tilsvarende slik at jeg har størst mulig garanti for at han vil like det.

Birre - Jeg låner gladelig bort til og med bitt om noen andre som driver med hest her skulle trenge prøve et bitt som jeg har. På det viset kan jeg spørre om og få låne/prøve noe som JEG vurderer og kjøpe vet du ;o)
Og som Christine skriver, så er ikke bitt akkuart så billigt at det gjør noe, så og kjøpe et bitt som ikke funker er jo kjipt. Nei da er det bedre og kunne prøve ting av hverandre først.
(Jeg ser ikke på et bitt som en tannbørste). Slik er det hvertfall vi hjelper hverandre her borte, og det er noe jeg vil ta hensyn til når jeg nå skal kjøpe meg nytt bitt. Og hvem vet; kanskje min egen hest også begynner og tygge på bittet en gang, så da er det jo greit og ha et som ikke er så mykt i midten som kobberet er.. Han har tygget istykker noen gummibitt tidligere, så hvem vet ;o)

Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.