hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - D-ringsbitt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 D-ringsbitt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

nn

Afghanistan

Skrevet - 17/04/2006 :  22:01:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Hvorfor låner du bort bittet til andre hester? Er ikke det litt det samme som at man ikke låner bort tannbørsten sin? Mulig jeg er sær, men den type utstyr låner jeg aldri bort, og jeg ville ikke lånt av andre heller.

Folk får da holde seg med utstyr selv - eller...?

Opprinnelig postet av Birre

Bitt er ikke akkurat billige, og man får ikke returnere dem om de er brukt. Så hvis man kan låne bitt av noen og prøve det ut, hva er problemet? Det er vel bare å vaske det...

Opprinnelig postet av christine26.

Du fikk ikke med deg problemet? Det var at bittet ble ødelagt, og at hun derfor måtte kjøpe seg nytt. Jeg regner med at folk kan svare selv
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 17/04/2006 :  22:04:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Torhild - Han er ganske følsom overfor bitt, og dette er det han liker best. Bitt med løse ringer klyper ham og gir ham sår, og jeg har også prøvd muffebitt ettersom de er fastere i ringene. Men av en eller annen grunn har han på et vis "valgt" dette bittet som favoritt. Han gaper villig opp og går kjempebra på det.
Etterhvert kommer jeg til og ri litt med hack antagelig, for og se hvordan han liker det.
Men om det er D-ringene eller rullen han liker med det.vet jeg ikke. Men vil prøve og finne et tilsvarende slik at jeg har størst mulig garanti for at han vil like det.

Birre - Jeg låner gladelig bort til og med bitt om noen andre som driver med hest her skulle trenge prøve et bitt som jeg har. På det viset kan jeg spørre om og få låne/prøve noe som JEG vurderer og kjøpe vet du ;o)
Og som Christine skriver, så er ikke bitt akkuart så billigt at det gjør noe, så og kjøpe et bitt som ikke funker er jo kjipt. Nei da er det bedre og kunne prøve ting av hverandre først.
(Jeg ser ikke på et bitt som en tannbørste). Slik er det hvertfall vi hjelper hverandre her borte, og det er noe jeg vil ta hensyn til når jeg nå skal kjøpe meg nytt bitt. Og hvem vet; kanskje min egen hest også begynner og tygge på bittet en gang, så da er det jo greit og ha et som ikke er så mykt i midten som kobberet er.. Han har tygget istykker noen gummibitt tidligere, så hvem vet ;o)

Opprinnelig postet av Bente71

Da forstår jeg, men det er jo synd når man låner bort og etterpå må kjøpe seg nytt fordi andre skal prøve ut. Det var det jeg ikke forstod...
Men jeg er helt enig, det er greit å kunne hjelpe hverandre.
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  22:16:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
]

Du fikk ikke med deg problemet? Det var at bittet ble ødelagt, og at hun derfor måtte kjøpe seg nytt. Jeg regner med at folk kan svare selv

Jeg tolket utsagnet ditt som om det gjaldt utlåning av bitt, generelt. Men når det er snakk om å få tilbake utstyr som man har lånt vekk, og dette da er skadet, så er det vel normal folkeskikk å erstatte det med et nytt?
Syntes man kan kreve nytt når det man får tilbake er ubrukelig.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 17/04/2006 :  22:40:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
[quote]]

Jeg tolket utsagnet ditt som om det gjaldt utlåning av bitt, generelt. Men når det er snakk om å få tilbake utstyr som man har lånt vekk, og dette da er skadet, så er det vel normal folkeskikk å erstatte det med et nytt?
Syntes man kan kreve nytt når det man får tilbake er ubrukelig.

Opprinnelig postet av christine26.

[/quote
Ja, for min del så gjelder det utlån av bitt generellt. Nå har jeg aldri opplevd at man spør hverandre om å låne bitt, så sånn sett har jeg sluppet å si nei og også forklare hvorfor.

Men ja, låner man noe og det blir ødelagt, er det da en selvfølge at man erstatter. Ellers må jeg innrømme jeg hadde blitt en smule "moffe" om det var jeg som lånte bort
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 17/04/2006 :  23:45:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja jeg er egentlig enig i at ting som blir ødelagt bør erstattes av den som låner det, men nå er det ikke så ødelagt at jeg ikke kan bruke det. Og så er jeg vel noe "myk" også, når det kommer til det og kreve erstaninger..
Jeg visste ikke at kobberet var SÅ mykt som det viser seg og være, ettersom hesten min bare har sugt på bittet og ikke vært så "hard" (bitt istykker eller tygget som en gal på bittet) mot det.

Og nå som jeg vil lete etter et nytt bitt til ham, ønsker jeg helst og finne et som tåler mer men ellers er helt likt det jeg allerede har. Spesielt siden jeg har hatt problemer med og finne bitt han liker, ligger godt i munnen hans og som han er lett og jobbe med.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  00:09:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
litt OOT men venninna mi lånte bort selen sin til ei som skulle kjøre inn hesten sin,så satt hun bare rett på sele og vogn.å naturlig nok ble selen ødelagt,da hesten ble livredd.
å så skulle man tro at hun som lånte den,erstattet det ødelagte.men neida.fordi hun hadde lagt et dekken på den hesten som hun som eide selen sin var.å da dekkenet hadde fått en rift,så nei dette ble bare rot!

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  13:27:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
sånn?
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  20:33:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Ja, det er akkurat et sånt et jeg har =D
Det jeg lurer på er om noen har sett et likt bitt men uten kobber i midten? Men med en slik rulle.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 18/04/2006 :  23:31:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
aha, må begynne å lese litt nøyere:-/ forsto det slik at du skulle ha slik bitt du hadde jeg.
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  07:50:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hehe, det er ikke alltid like lett og få med seg alt ;o) Men om jeg ikke finner tilsvarende uten selve kobberet, så blir det nok et slikt bitt igjen. Og så får jeg bare ta frem pekefingeren og vffte litt med den forran nesen til folk som vil låne.. Selv om jeg ikke ønsker :( Men det er såpass dyrt og kjøpe nye bitt, at jeg kan ikke risikere og måtte kjøpe nytt etter og ha lånt det bort en tur.

Olithyon

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  09:33:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Sprenger har 3-delt D-bitt, men ikke med rulle:

Her et et vanlig trinsebitt med rulle i midten:

Dette fant jeg på rodeo hesteutstyr:

3-delt med rulle i midten:)

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  10:37:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Tusen takk Christine =D
Det siste bittet der var virkelig intressant! Det skal jeg studere nærmere =D

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  16:50:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bente, hva slags størrelse bruker Etanec i bitt? Lengden, altså
De bittene som jeg finner og som ser ok ut til mitt bruk, ser ut til å bare selges i for store størrelser her i landet

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  17:06:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Etanec bruker str.12,5 cm :o) Ville tro at han og Ferrari sikkert trenger samme størrelse, etter øyemål.

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 19/04/2006 :  17:17:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
vil også tro at de ikke er helt ulike, men hvordan er det med tredelt bitt, bør de bestilles noe kortere enn todelte bitt? mener å ha lest det et sted.
Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.