hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Første gang på ekte islandshest!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Første gang på ekte islandshest!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  13:35:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Lovte tidligere at jeg skulle legge ut et lite referat fra da jeg fikk låne en islandshest på stallen til tur!

Logi, en 12 år gammel Islandshest skulle få "æren" av å dra på tur med meg en søndagsettermiddag ;).. Jeg har kun ridd en typisk rideskoleislandshest tidligere, og den verken tøltet eller passet..

Det første pånnisen gjor, var å slå over i tølt jo! (...tror jeg? :)).. Det føltes vertfall som om hesten fløt avgårde, det gikk jo ikke an å humpe i salen samme hva jo!!! :D Ble vertfall helt forelsket, jeg merket jo ikke overgangene fra tølt til galopp, det fløøøøt liksom over! huff.. etter den gang har jeg bestemt meg for at islandshest blir neste hest..

her fikk vi utsikt over halve Bergen gitt! Nydelig tur!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  13:50:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Så kjekt og høre at du også ble hekta på islending
Min mann ønsker seg så svært gjerne islandshest når gamlegutt en gang forsvinner.. Jeg er veldig usikker på hva jeg ønsker og kjøpe, men islandshest er absolutt er bra alternativ (men har en forkjærlighet for shettisene også da..)
Men han frister jo med måneskinnsturer vi kan ha sammen og slike ting, hvem kan vel si nei?

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  13:51:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe blir snart islandshestemarked dette her. Dere konverterer jo en etter en

(du kan jo gangsette Aromayo)

Men fra spøk til alvor: har vært "frelst" jeg og, siden første gang jeg red skikkelig islending, og er helt sikker på at den gang jeg endelig kjøper med egen hest, så blir det islending. Ingen tvil
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  13:53:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Flott hest! Nå fikk jeg lyst til å dra ut med Geysir en tur.. Hmm.. :P
www.hestene.no Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  14:08:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
nesten litt irritert på hvorfor faren til aromayo skulle være en araber ;) hehe..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

-madeira-

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  14:56:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ridd diverse "rideskole-islandshester" tidligere jeg også, men når jeg fikk prøve "ekte" islandshest i Danmark, ble jeg nok litt frelst, jeg også! Virkelig en egen følelse når hesten bare fløt avgårde.. Og for en fart! Og som du, Anne sier; det går ikke an å humpe i salen!
-Madeira- Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  15:07:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gratulerer Anne og velkommen til klubben!
Ikke noe er som å få ri en ORDENTLIG isis! Hvorfor trave når man kan tølte??

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  15:17:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
sier det samme Kurre.. synd at de er så skrekkelig dyre, de er flotte hester, men veldig dyre alikevel spør du meg :(

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  19:06:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Det er deeilig og ri på en ordentlig islandshest, men ikke sånne som ikke har "rene" gangarter
Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden

Cindy&Fàlki

» VIP

Skrevet - 15/04/2006 :  20:42:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så gøy!! Og så nydelig den var :) Velkommen i "klubben" :) Ingenting er som islandshest altså ;) Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  00:51:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe. Her blir de frelst en etter en, gitt. Fullt forståelig! :D Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  00:53:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Gratulrere så mye :D alltid like morro å høre når det er flere som har funnet ut hvorfor vi driver med islandshest.. hehe
The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  17:32:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tenk om det en gang blir slik at man til og med kan slippe kommentarer som : men,du rir vel litt ordentlig hest også?
Eller: Jasså? Islandshester? (*litt oppgitt latter og rulling med øynene*) hehe,ja,de er jo søte de da.

Eller hvorfor ikke: Hvorfor gjør du DET da? Du KUNNE jo ri du??

Sukk....

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  22:07:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, og ri skikkelig islening er kjempegøy. Har ridd noen islandshester opp igjennom tida, men kun én som virkelig kunne tølte(dem kaldte han en naturtølter). Hvilken følelse det var å "sveve" avgårde =) Superartig. Men man må ut med så utrolig mange kroner for å få en skikkelig islening! Er helt sykt dyrt(men fordelen er jo at man ofte har hest i mange år da, og at de er nøysomme).
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Cindy&Fàlki

» VIP

Skrevet - 16/04/2006 :  22:16:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Verdt hver krone spør du meg ;) Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 16/04/2006 :  22:24:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Verdt hver krone spør du meg også ;-)
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.